Neuzer X2-t? Vagy más típusú kerékpárt?

Linkelt termék: Neuzer X2
1-14 (14 válasz)

Elküldve: 2015.07.24. 23:40 nagyeszter18 

  • nagyeszter18 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4
Témaindító kérdés:

Sziasztok!

Új felhasználó vagyok. Tanácsra lenne szükségem. Sajnos csak nagyon alap szinten értek a kerékpárokhoz, de az örökölt, körülbelül 35? éves KTM bringámat szeretném lecserélni egy újra.

164 cm magas, 65 kg-os, 22 éves nő vagyok, főként városi használatra (munkába járni, napi 10-12 km) venném, illetve hétvégi túrákra főként aszfalon és jó állapotú földutakon. Székesfehérvári lévén városon belül nincsenek túl nagy szintkülönbségek, egy-egy alkalommal azért szívesen mennék a Velencei-tóhoz, később talán kipróbálnám magam a Balaton körül.

A rendelkezésre álló keret kb. 80000 Ft. Tudom, hogy ez nem egy eget rengető összeg, de ha már belefektetek, azért jó lenne egy ár-érték arányban jó kerékpárt kapni a pénzért.

Az oldalon böngészve megtetszett néhány kerékpár, közülük választanék, de egyéb javaslatot is szívesen fogadok. Ezeket nézegettem eddig: Neuzer X1, X2 (Az X1-est kölcsönöztem egyszer Velencei-tóra és vissza, egészen kényelmes volt, de nem akarok csak erre alapozni) Gepida Alboin 200 CRS CTM Twister 1.0 trekking Kellys Alpina Eco LM trekking illetve a Kellys Alpina Eco egyéb típusai is tetszenek.

Előre is köszönöm szépen mindenkinek, aki elolvassa és veszi a fáradtságot a segítségadásra!

Elküldve: 2015.07.30. 11:11 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Ne vegyél karbon alkatrészt mindennapi nyúzásra! nem arra való, meg túl drága is.

Elküldve: 2015.07.28. 12:27 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@JPeti86: Ja,és a biciklizéssel kapcsolatban, lehet nem mondok újat: városban az úton te vagy a kisebb,lassabb szereplő, és nincs körülötted karosszéria meg légzsák. Egy visszapillantó jól jöhet, meg jóféle lámpák, nekem például agydinamós rendszerem van meg pluszban tartalékba gyári villogók egy láthatósági mellényre varrva. A bicivel kapcsolatban pedig fontos, hogy jó erős fék legyen és jól tudd kormányozni.Például jön mögötted egy teherautó vagy busz, bármi széles jármű ami mellett nem férsz el, vagy félsz tőle hogy kicentiz és leszorít, akkor gyorsan le kell húzódni,pl. parkoló autók között vagy a járda szélén megvárni. És csak akkor van elsőbbséged ha megadják, illetve ha jól látnak oldalról is, küllő prizma és reflex csíkos gumi, meg küllő csillogók hasznosak.

Elküldve: 2015.07.28. 10:25 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@nagyeszter18: Nem feltétlen kell leérjen a lábad, de városban célszerű ha lábujjhegyen azért meg bírsz állni a pirosnál. Nekem is ilyen a beállításom. De a vázméret és egyéb geometriai dolgok a kezelésnél is fontosak. A túl nagy bicikli,például anyám 1940-es évjáratú, nagy kerekű és hosszú Styria-ja olyan íven fordul mint egy tankhajó, és még nekem is nagy. Fogalmam sincs hogy bírja vezetni, mert ő mêg 15 centivel alacsonyabb nálam... talán a sok év megszokás teszi.

Elküldve: 2015.07.28. 09:49 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Csööpi: mondjuk az m&m bike-nál élőben is jófejek, az egyik eladó ráadásul csaj, úgyhogy ha pesti vagy, mindenképpen ajánlom őket!

Elküldve: 2015.07.28. 00:47 Csööpi 

  • Csööpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 42

@nagyeszter18: Igaza van ArtWolf-nak, egy jól beállított nyeregről csak a pedál alsó helyzetét szabad elérned nyújtott lábbal, nem a földet. A mindent rádsózni akaró eladókra meg soha nem szabad hallgatni. Az a legcélszerűbb ha ráfordítasz egy kis időt, és magad nézel utána mindannak, amire szükséged van, és oda már a kész listával mész. Én kezdésnek ilyen, és ehhez hasonló online "kisokosokat" nézegettem át, egyszerűen fogalmaznak, és érthető minden, még is kiterjed majdnem mindenre az általános információ adásuk. Majd aztán persze belevetettem magam a szakforumokba is, de kezdésnek sztem ez megteszi.,

http://www.mmbike.hu/ebook

Elküldve: 2015.07.27. 22:55 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@nagyeszter18: A méretválasztásnál nem azt kell figyelni, hogy a lábad leér-e (sőt, ha a nyereg jó magasságban van, akkor le se tudod rakni a lábad a földre, ha rajta ülsz a nyergen), ettől függetlenül elég szomorú, amit írsz... Olvass véleményeket a környékedbeli üzletekről itt, talán ad némi támpontot, h hova ne menj be biztosan... Ha másnem, keríteni kell valaki hozzáértőt, aki segít a választásban.

Elküldve: 2015.07.27. 21:37 nagyeszter18 

  • nagyeszter18 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@Estván: Nagyon jó, hogy felhoztad ezt a dolgot. Mert épp ma voltam kerékpáros bolt mustrán a városban és sajnos tapasztaltam, hogy volt olyan hely, ahol olyan kerékpárt akartak rám sózni, amiről a lábujjam éppen, hogy leért úgy, hogy a nyereg a lehető legalacsonyabbra volt állítva. Állította az eladó, hogy jó az, csak jól be kell húzni a féket... Ez egy 17"-os méretű bringa volt. Egy másik típusú 17"-os már kicsit kényelmesebb volt, de még mindig egy hangyányit nagynak éreztem. A kalkulátor szerint is és a tapasztalataim alapján is a 16"-os lenne a nekem való, de azoknál a trekking kerékpároknál, amiket számításba vettem, mint leendő bicikli, kettesével mennek a méretek és elég ritka a 15"-ostól induló. Ilyenkor érdemes bevállalni egy kényelmesebbnek számító 17-est vagy inkább keressek 15-öst? Tartok attól, hogy az meg már túl kicsi lenne. Az egyik üzlet eladója szerint az egyenesen gyerek méret. De én már nem nagyon hiszek nekik. Mindegy, hogy kényelmes-e, tetszik-e, jó-e a méret, csak vigyem. Nagyjából mindenhol ez megy... :/ Neked mi a véleményed?

Elküldve: 2015.07.27. 21:35 nagyeszter18 

  • nagyeszter18 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@JPeti86: Köszönöm, így már volt miből kiindulnom. :)

Elküldve: 2015.07.26. 18:33 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@nagyeszter18: A keresgélést leginkább onnan kezdd, hogy melyik bringát lehet valóban kapni a kis magasságodhoz passzoló méretben (kalkulátort találsz többek közt itt az oldalon is). Trekkingeknél, városi kerékpároknál nem nagyon szokott lenni széles méretválaszték. Ha nagyobbat adnak el neked, nem tudsz biztonságosan megállni/leszállni, illetve a kormányhoz nagyon előre kell nyújtózkodni.

Elküldve: 2015.07.26. 05:20 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@nagyeszter18: Még valami: a 28-as az a kerék méret inch-ben, hozzávetőlegesen, egzaktul a 622 mm-es felni méretet értjük rajta. csak ha nagy vastag széles gumikat tesznek rá, akkor már szokás 29esnek becézni, ha jól tudom. (Régen volt 635mm-es 28-asnak nevezett felni, de az mára kihalt.)

én a váz méret alatt a váz méretét értettem. Ebből is létezik Small, Medium, Large méret, akár a csinos ruhákból :-) pont annyira kényelmetlen lehet a nem jó bicikli méret mint egy szűk ruha.

Elküldve: 2015.07.26. 05:08 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

@nagyeszter18: Csak javaslatok voltak, a kazettás agy erősebb meg modernebb megoldás,meg több sebességfokozstot kezel, és minőségibb váltókat is lehet kapni hozzá. de a saját városi biciklimen még menetes agy van, de csak azért,mert a hátsó fogaskerék fél évvel korábban szorult cserére, és nem akartam kidobni amikor új kereket fűztem. de a vadulós biciklimre kazettásat tettem. Amúgy ha 8 vagy több fokozatú a hátsó váltó, akkor csak kazettás lehet az agy. meneteset új biciklibe már remélem nem tesznek, de 5-6 fokozat esetén gyanakodj.

Amúgy utólag hátsó váltó és kerékagy cserével megoldható a modernizálás,amikor pl. a régi elkopik.

Az ahead: csak azért ajánlom, mert több változatosságot kapsz később, ami a kormányszár hosszát, szögét illeti. meg az 1 colos menetes rendszer csapágya gyenge, kénytelen leszel 5 évente cserélni mert vacakul fog mozogni.Ahead-ben vastagabb, jó eséllyel ipari csapágyak vannak, vagy legalábbis olyan is kapható és beszerelhető később. A kinézetből meg lehet állapítani mivel van dolgod: menetes rendszernél a kormányszár egyik vége bele van dugva a villanyak belsejébe, Ahead rendszernél meg a villanyak magasabbra van hagyva, és a kormányszár bilincsként kívülről szorul rá.

de csak hogy zavarba hozzalak: régi menetes kormánycsapágyú bicire is tehető modern kormányszár adapterrel, illetve létezik állítható kormányszár ahhoz is, szóval az is kényelmesíthető.

Amúgy élőben mintha láttam volna Gepida Alboin-t és mintha menetes lett volna a kormánycsapágy, meg talán az alap verziónak a hátsó agya se kazettás, de azt könnyebb cserélni.De ezzel együtt az is azért sokkal sokkal jobb bicikli mint amit pl. hipermarketekben árulnak.

Elküldve: 2015.07.26. 00:16 nagyeszter18 

  • nagyeszter18 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@JPeti86: Szia! Köszönöm a válaszod, nagyon hasznos volt! :)

Azt hiszem, bölcsebb, ha maradok az új vásárlásánál, ha a hozzá(nem)értésemet (:D) nézzük és a jelenlegi kerékpárom állapotát is figyelembe veszem.

Próbáltam összeegyeztetni az eddig nézegetett kerékpároknál az adatokat azzal, amiket tanácsként írtál, hogy legyenek meg, így sok mindent sikerült leellenőriznem, de sajnos a hátsó agyat csak a Neuzer X2-nél találtam meg, hogy kazettás, a többinél szintén nem sokat mondanak nekem a testbike-os és más oldalakon feltüntetett információk. Illetve a Gepidánál az sem egyértelmű nekem, hogy a kormánycsapágy megfelelő-e.

Ha esetleg ezekre vetnél egy pillantást, azt nagyon megköszönném, utána már tudnék menni élesben próbálgatni őket. Azt már kisilabizáltam, hogy az igényeimnek a 28-as vázméret felel meg a legjobban. :)

Elküldve: 2015.07.25. 04:54 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Szia! Ennyiből a régi biciklid lehetne kompromisszumok nélkül felújítani, feltéve hogy kapni még hozzá alkatrészt. Egyéb esetben elég nehéz.

új bici tekintetében: Ahead kormánycsapágy, kazettás hátsó agy, egy jó v-fék fém karokkal, duplafalú felni,meg defektvédett külső gumi legyen rajta, akkor már gagyi nem lehet.Nyilván a bici lesz a mostani keretből, később meg ami elhasználódik azt egyel jobbra cseréltetni. Ne dőlj be az olcsó tárcsafékeknek, annál egy V-fék is erősebb. A váz anyaga: az alumínium jelenleg a legjobb döntés, csak ne sörösdoboz vékonyságú legyen, városba nem veszünk gramm-mániás gépet... Az olcsó acél vázak sokáig bírják és erősek, de iszonyat súlyuk van, és te nem egy nehéz mackó fickó vagy mint én. Nekem bevált az acél, és nem zavar hogy lezárókkal együtt 23 kilós biciklivel kell felszaladni a lépcsőn.

A váz mérete és a geometria beállítása is lényeges, de nem lehet szavakban leírni.A legjobb ha ráülsz néhány körre. Gondold át mi nem kényelmes a mostani bicikliden? magasabb kormány? kényelmesebb ülés? túl rövid hosszú vagy magas váz? a váz választás a legfontosabb életre szóló döntés bicikliknél, ezen fogsz ülni sok évig. Hogy szereted? Szűk íven agresszívabban forduljon (kisebb váz, 26-os kerék) vagy inkább az egyenesben legyen stabilabb (nagyobb váz, nagyobb kerék)

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!