Nyeregcső, egyenes vagy hátranyúlásos?

1-9 (9 válasz)

Elküldve: 2013.11.13. 21:21 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683
Témaindító kérdés:

Milyen különbségét érezhet a biciklis az egyenes (cső fölött a nyeregrögzítő bilincs) és a hátranyúlásos (talán ezt hívják offset-nek) nyeregcső között (bilincs kissé hátrébb van mint a nyeregcső tengelyének meghosszabbított vonala)?

Elküldve: 2013.11.15. 12:02 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Köszi jhonny336! Tulajdonképpen ez már csak olyan utána lövés volt. A bicikliszerelőm is ezt tartotta jónak, és már meg is hozta. Azaz a Spyral Analogue-t, ami egyenes kétcsavaros. Olcsó és jól is néz ki.

Elküldve: 2013.11.15. 10:27 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@OKdoki: akkor javaslom a kétcsavaros, nullásat. Nekem is 20 mm hátranyúlós volt, és bizony circegett alattam, egyszer a nyereg is hátrabillent...aztán cseréltem kétcsavaros Zoggie-ra, és világbajnok. 80 kg.

Elküldve: 2013.11.14. 16:07 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@johnny336: Az sajnos én vagyok. :-) 179 cm 105 kiló.

Elküldve: 2013.11.14. 16:01 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Az offsetes nyeregcsövek általában egy csavarral rögzítik a nyeregpálcát, míg a nullások kétcsavarosak. Előbbit könnyebb beállítani, utóbbi talán jobban bírja a nagy terhelést - gy.k. testesebb bringást :)

Elküldve: 2013.11.14. 15:59 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@OKdoki: Azt jól teszed, én is tervezem, hogy veszek egyet. 8ezer forintért már igen jót lehet kapni kínából.

Elküldve: 2013.11.14. 08:16 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Köszi! Én is erre a két dologra gondoltam, elsőre. Az eredeti Gepidám hátranyúlásos volt, míg a Spyral Analogue meg nem. Az igazság az, hogy így is csak max. 2 centivel került közelebb a kormányhoz, mivel én eléggé kitolva használom az ülést (3-as szélén). Szóval nem zavar. A rugalmasságban lehet inkább a kutya elásva, de még ezt sem igazán érzékelem. Ugye az első teló sokat tompít, és akkor még ott a nyereg. Mindenesetre, egyszer majd meglepem magam egy elfogadható árú karbon offsetes csővel.

Elküldve: 2013.11.13. 23:24 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

A hátranyúlásos valószínűleg kényelmesebb is, nem jön úgy át az út felől a rezgés.

Elküldve: 2013.11.13. 21:40 Roob 

  • Roob avatar
  • sima XC-s
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • hozzászólások: 17

Hátrébb lesz a súlypont mivel hátrébb kerül az ülés. Gondolom ez akkor előnyös, ha már maxra hátra van tolva az ülés és még mindig túl elöl ülsz. De konkrét tapasztalatom nincs mert nekem így is szinte koppig elöl van az ülés. Hivatalosan a helyes nyeregpozíció valahogy úgy kell legyen, hogy ha a hajtókar vízszintesen áll akkor a térdkalácsod és a pedál tengelye egy síkban függőben álljon. De ezen nyilván korrigálhatsz hogy kényelmesebb, hogy hatékonyabb a tekerés.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!