Milyen különbségét érezhet a biciklis az egyenes (cső fölött a nyeregrögzítő bilincs) és a hátranyúlásos (talán ezt hívják offset-nek) nyeregcső között (bilincs kissé hátrébb van mint a nyeregcső tengelyének meghosszabbított vonala)?
Milyen különbségét érezhet a biciklis az egyenes (cső fölött a nyeregrögzítő bilincs) és a hátranyúlásos (talán ezt hívják offset-nek) nyeregcső között (bilincs kissé hátrébb van mint a nyeregcső tengelyének meghosszabbított vonala)?
Köszi jhonny336! Tulajdonképpen ez már csak olyan utána lövés volt. A bicikliszerelőm is ezt tartotta jónak, és már meg is hozta. Azaz a Spyral Analogue-t, ami egyenes kétcsavaros. Olcsó és jól is néz ki.
@OKdoki: akkor javaslom a kétcsavaros, nullásat. Nekem is 20 mm hátranyúlós volt, és bizony circegett alattam, egyszer a nyereg is hátrabillent...aztán cseréltem kétcsavaros Zoggie-ra, és világbajnok. 80 kg.
Az offsetes nyeregcsövek általában egy csavarral rögzítik a nyeregpálcát, míg a nullások kétcsavarosak. Előbbit könnyebb beállítani, utóbbi talán jobban bírja a nagy terhelést - gy.k. testesebb bringást :)
@OKdoki: Azt jól teszed, én is tervezem, hogy veszek egyet. 8ezer forintért már igen jót lehet kapni kínából.
Köszi! Én is erre a két dologra gondoltam, elsőre. Az eredeti Gepidám hátranyúlásos volt, míg a Spyral Analogue meg nem. Az igazság az, hogy így is csak max. 2 centivel került közelebb a kormányhoz, mivel én eléggé kitolva használom az ülést (3-as szélén). Szóval nem zavar. A rugalmasságban lehet inkább a kutya elásva, de még ezt sem igazán érzékelem. Ugye az első teló sokat tompít, és akkor még ott a nyereg. Mindenesetre, egyszer majd meglepem magam egy elfogadható árú karbon offsetes csővel.
A hátranyúlásos valószínűleg kényelmesebb is, nem jön úgy át az út felől a rezgés.
Hátrébb lesz a súlypont mivel hátrébb kerül az ülés. Gondolom ez akkor előnyös, ha már maxra hátra van tolva az ülés és még mindig túl elöl ülsz. De konkrét tapasztalatom nincs mert nekem így is szinte koppig elöl van az ülés. Hivatalosan a helyes nyeregpozíció valahogy úgy kell legyen, hogy ha a hajtókar vízszintesen áll akkor a térdkalácsod és a pedál tengelye egy síkban függőben álljon. De ezen nyilván korrigálhatsz hogy kényelmesebb, hogy hatékonyabb a tekerés.