Olcsóbb kerékpár - Acél, vagy alu váz?

1-17 (17 hozzászólás)

Elküldve: 2013.09.08. 10:35 jmiki8 

  • jmiki8 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 10
Témaindító hozzászólás:

Hello!

Kerékpárral közlekedek mindenhova (Budapesten), és a jelenlegi kinőtt biciklimet egy új trekkingre cserélném. Nincs túl sok pénzem, körülbelül 70-80 ezret tudnék erre költeni. Ebben a kategóriában elég sok bicikli acélvázzal rendelkezik, de az aluváz is soknál előfordul. Az alumíniumról, és acélról is hallottam jót meg rosszat is.

Az alu elméletben:

+kis súlyú +rozsdamentes +merev, kevésbé hajlamos maradandó alakváltozásra

-gyorsabban fárad az acélnál -anyagfáradás, nagyobb erőbehatás esetén törik

Az acélról pedig az alábbiakat mondják:

+kevésbé merev, kényelmesebb emiatt a tekerés +később fárad el, mint az alumínium +inkább hajlik, mint törik

-hajlamosabb maradandó alakváltozásra (pl egy ütközésnél) -rozsdásodik (bár van rozsdamentes acélötvözet is) -nehéz

Elnézve az árkategóriába eső bicikliket, megállapítottam, hogy az ilyen aluvázas biciklik hasonlóan nehezek, mint az acélvázasak (például Gepida Alboin 100 (acél) & Alboin 200 (alu), melyek közt pár tized kg a különbség).

Nekem most aluvázas biciklim van, és az jó szolgálatot tesz, de sok ember alatt látok acélvázasat is (Gepida Alboin 100, Caprine Wheelman, Csepel Landrider, és ehhez hasonlókat), ami talán azt jelentheti, hogy az acélváz még sem olyan gagyi dolog, mint ahogy azt sokan mondják.

Tehát a kérdésem a következő: Szabad-e acélvázas biciklit vennem mindennapi közlekedésre, vagy felejtsem el, és aluvázasat vegyek?

Elküldve: 2013.09.12. 18:21 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@kbmpi: Igazad van, lehet kényelmeset is aluból, de az nem az nem az egyszerű, olcsó városi kategória. Láttam már a linkelt bicóhoz hasonló Peugeot vázat, az is oversized(kolombusz brain) csövekből volt, lehet, hogy azért olyan kényelmetlen, de az egyenes alu villa is rátesz még egy lapáttal.

Elküldve: 2013.09.12. 18:10 kbmpi 

  • kbmpi avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Eastern Riders csapat
  • Eastern Riders csapat
  • hozzászólások: 110

Álúminyóból is lehet komfortos vázat építeni, csak ahhoz filigrán íves támvillák, nem combnyi vastag alsócső és kisebb átmérőjú nyeregvázcső kell opcionálisan 27.2-es karbon nyeregcsővel.

Acélból is lehet építeni zúzós kényelmetlen rázós vázat..

ez acél:

http://velospace.org/node/13519

de szemre fáj tőle a derekam :D

Elküldve: 2013.09.10. 22:43 pappsszi2 

  • pappsszi2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 52

@jmiki8: Én városi közre használok 3 bringát alu-acél-és hiten acél vázasokat.az alu mtb a hiten s3 az acél(hát az most szervizbe,de mind közül azt szerettem a legjobban pedig 40 éves volt,Na de most ujjá születik. Azért egy kellő képpen összerakott alu sem rossz választás.de ha sérül akkor kuka.

Elküldve: 2013.09.10. 22:39 pappsszi2 

  • pappsszi2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 52

@jmiki8: ha Aluvázas-legyen ballonos gumija rugós nyeregcsöve és legalább egy egyszerü telója,mert a rezgés nem csak kényelmetlen,de jobban öregiti az anyagot,hamar előfordulhat repedés,és a kormánycsapágy legyen félig integrált,mert az perselyes,és nem rágja ki a kormány nyakat. Ha acél legyen krómozott(a festés alatt)ez legalább 20% al több árban, de soha nemfog rozsdásodni,kellően rugalmas,mégis merev,könnyű. Hi-Ten acél a legrosszabb nehéz,könyen oxidos lesz,ezért rosszul tartja a festéket,rozsdásodásra hajlamos,mindig hegesztett. a Legolcsob minőségi megoldás egy puch használtan,egy kis pénzből felujitva,kb 50e pénz+30 pénzért már álommá varázsoltad.

Elküldve: 2013.09.10. 22:35 jmiki8 

  • jmiki8 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 10

@gyuladaniel94: Nem értem, miért olyan nagyon rossz az alumínium váz. Anno sokat jártam kölcsönkapott alu biciklivel (régebbi Magellan Cygnus) , és valóban kemény volt, de az ülés (minőségibb darab) nagyrészt csillapította a zötyögést. Nagyon nem láttam nekem tetsző régi trekking biciklit (lehet, hogy rossz helyen kerestem), az újak közül pedig az összes olcsóbb acélvázas "Hi-Ten" acélból készül, amiről úgy tűnik, hogy nem igazán örvend nagy népszerűségnek. Innen jött az aluváz ötlete.

Elküldve: 2013.09.10. 22:23 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@perelli: Persze lehet venni Off-road kocsit, vagy krosszmotort is városi használatra, de van értelme?

Elküldve: 2013.09.10. 22:21 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@perelli: Csak mondjuk városban az ember 5-6 Km-re, amig beér az iskolába, munkahelyre, nem fog felvenni technikai ruházatot, bár van aki úgy csinálja, de az elég nevetséges így bohóckodni városi körülmények között.

Elküldve: 2013.09.10. 22:18 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@gyuladaniel94: azért a világon elég sokan elboldogulnak aluvázas cangákkal, ahogy pl. én is. Nekem semmi bajom vele.

Elküldve: 2013.09.10. 22:09 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@jmiki8: Bocsájts meg, amiért ezt mondom, de akkor buta vagy! Próbáltál már alu vázas biciklit? A szar városi bicikliutakon, meg padkákon kirázná még az agyadat is. Én is városi bicikli vásárlása előtt állok, mert az olcsóbb kerókból elhasználtam már jópár darabot. Van itthon egy alu trekking vázam, ami alkalmas lenne a feladatra, HA NEM ALUBÓL LENNE, ugyanis rohadtul kényelmetlen. Régi, jó minőségű acél csövekből készült trekking kerékpárral jársz a legjobban mind anyagilag, mind pedig használhatóság szempontjából. Gondolkozz, ne kapkodd el a vásárlást, mert elég sokat fogsz szívni ha most rosszul döntesz.

Elküldve: 2013.09.10. 21:48 jmiki8 

  • jmiki8 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 10

Köszönöm a válaszokat! Ezek szerint a többség az alura szavazna, valószínűleg olyat is fogok venni.

Elküldve: 2013.09.08. 20:25 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

Én az régebbi acél vázas országútikat, trekkingeket ajánlanám, azokból még lehet minőségi CrMo vázasat kapni, ami ezerszer kényelmesebb, mint az alu. Az újonnan kapható trekkingek viszont tényleg csak gyagyi Hi-Ten acélból készülnek, ami nehéz, meg általában rondán vannak megmunkálva az ilyen alsókategóriás vázak. Ha télen-nyáron szeretnéd használni a bringát, akkor szerintem felejtsd el a váltót, max agyváltóban gondolkodj, mert ember nincs, aki minden nap rá tud szánni egy órát arra, hogy letakarítsa a dzsuvát a hajtásrendszerről, ha pedig nem takarítod, akkor pontatlan lesz, gyorsan kopik...stb.

Elküldve: 2013.09.08. 16:04 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

@mirage: "Azert a terheles nem ertem hogy fugg ossze az arral, na de mind1...."

...úgy, hogy egy ilyen árú bringával nem csinálsz meg egy komoly lefelé menetet, nem ez a rendeltetése. Valahogy így értettem.

Elküldve: 2013.09.08. 14:14 mirage 

  • mirage avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 164

Azert a terheles nem ertem hogy fugg ossze az arral, na de mind1.... 80ert minosegi acelvazas bringat nem kapsz, meg huzott csobol epultet se, max hosszvarratos csobol termeszetesen hi-ten biliacelbol... aluvaz olcsobban kijon, es max 10evet ugyis kibir..

Elküldve: 2013.09.08. 12:03 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

Szerintem alut vegyél, könnyebb, és ezekre általában van gari. Pl. erre bringára 5 év vázgaranciát adnak. Még ma pont megkapnád 80-ért 30 %-os akcióban. De jön a szezonvége, lesznek még ilyenek.

http://ridebike.hu/termekek/kerekpar/cross/ferfi/104627_kellys-13-stylus/

Pl. tavaly Ferrini Faster is lement 80 környékére. Akciókat nézelődj, egy 110-120 listaárú bringát vegyél 80 körül, akkor nagyon nem járhatsz rosszul. Kazettás aggyal, később fejlesztgethetsz is.

Elküldve: 2013.09.08. 11:43 Marcikutya 

  • Marcikutya avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 45

Szia!

Nekem az aluváz jön be jobban. Műszakilag pontosan ugyanazt hozza az acél is, meg az alumínium is, de az alumíniumból azonos teherbírás eléréséhez vastagabb csöveket kell húzni, a helyi erősítéseket a hidroforming-eljárással bele tudják tenni. A vastag, változó keresztmetszetű váz jobban bejön, mint a pilicka csövekből összehegesztett acélváz (másnak meg ez utóbbi).

A 70-80eFt-os kategóriában úgysem kap a bicikli olyan terheléseket, amely az aluváz károsodását okozhatná.

Elküldve: 2013.09.08. 10:39 jmiki8 

  • jmiki8 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 10

P.S. Valami hiba folytán kétszer küldtem el a kérdést, valamint a formázás sem a legjobb, ezért elnézést kérek!

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!