Egyet értek az előttem szólóval.
Tehát tegyél bele trekking villát, ami 1" menetes (nehéz lesz találni,de a Suntour gyárt ilyet, nekem XCM van a régi montimon, szerintem a trekking verziót XCT-nek hívják. Egyszerű jól javítható szerkezet, jó hosszú úttal akár. )
De arra készülj fel, hogy a villa beépítése megpiszkálja a vázgeometriát, feljebb kerül a kormány, laposabb lesz a fejcsőszög (azaz nagy sebességnél kicsit stabilabb lesz, de kicsit nagyobb íven fog fordulni, nem mintha az amúgy is magas súlypontú országútikkal egyszerű lenne szűken kanyarodni...), és kevésbé előre hajolt testhelyzetben leszel.
Plusz, ha nem koskormánnyal akarsz vadulni és padkázni (márpedig nem javaslom), akkor teszel rá egyenes kormányt, és akkor még inkább felegyenesedett testhelyzetben leszel. Tehát nő a légellenállás, lassulni fogsz ezzel a kettővel együtt vagy 5 km/h-val.
A gumik: Tegyél rá CST Salvo 37-622 gumit (ha a felniméret engedi,) nekem a montimon is ez a márka van 47-559-es méretben, és soha egy felütésem meg defektem nem volt vele, és jó gyors is. Tudom, jó nehéz. Ez a végsebességet nem csökkenti, csak lassabban gyorsulsz fel.