Szia!
Ha jól értem az a problémád, hogy ilyen hosszabb papucsod van, amiben lehet "tologatni" a tengely előrébb-hátrébb. És mindemellé egy füles váltód, ami a keréktengelyre rögzül.
Amennyiben jól értem, és ez a felállás, akkor nem a váz hibája amit leírtál. A vázon mindkét oldalt egyforma a papucs, de egyik oldalt a váltófül levesz a hosszából. Ez sajnos ilyen. A kereket úgy tudod középre pozicionálni, hogy szemre beállítod, és amíg meghúzod a kerékanyákat, mondjuk hüvelykujjal jó erősen rátámasztasz a gumira a középcsapágynál (legalábbis én így szoktam megoldani az ilyesmit).
Ha nagyon precíz vagy, csinálhatsz valami hasonló objektumot, mint a váltófül, amit a másik oldalon rögzítesz, így egyformává válik a két oldal.
Ha van a vázadon váltófül- ez egy csak a jobboldali papucs alján megtalálható "kinövés", melyben egy menetes furat van-, akkor tudsz felszerelni nem füles váltót is. Ez esetben szintúgy megoldott a probléma. Ha így sem kerül középre a kerék, akkor tényleg a váz van csavarodva, ami sajnos egy ilyen korú gépnél nem kizárható eset. De egyrészt gyógyítható, másrészt valamilyen szintig ellensúlyozható a kerék papucsban való pozicionálásával, harmadrészt a fentiek alapján enm ez a fő gond.