Országúti 'kerékpozicionálás' füles váltónál

1-7 (7 hozzászólás)

Elküldve: 2012.12.09. 14:47 martonbabinec 

  • martonbabinec avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 14
Témaindító hozzászólás:

Kedves Fórumozók!

Egy 1984 Hercules MonteCarlo-n a a váltófül miatt képtelen vagyok középre pozicionálni a hátsó kereket, mivel a tengely a váltófül miatt nemtud a helyére csúszni, ahol a papucs párhuzamos a vázzal(nem a láncvillával, hanem a felső és alsó csővel). Lehetséges hogy a hátsó háromszög van eldeformálódva? vagy lehet kapni olyan váltófület, ami máshol rögzíti magát?

Segítséget előre is Köszönöm!

Elküldve: 2012.12.09. 18:02 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@martonbabinec: akkor meg van oldva (: nagyon szétfeszíteni nem érdemes a vázat. A papucstávolság gondolom 120 mm lehet ennél a váznál, tehát a tengelyen a két kontraanya közt 120 mm kellene, hogy legyen. De pár mm-nyi plusz hézagolástól még nem láttam vázat károsodni, szóval nem para.

Elküldve: 2012.12.09. 17:17 martonbabinec 

  • martonbabinec avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 14

@martonbabinec: jajj, kihagytam egy ha-t és egy szóközt

Elküldve: 2012.12.09. 17:16 martonbabinec 

  • martonbabinec avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 14

@Krupcheck: Igen, egyébként ez a befűzés lehet hogy valóban rossz, én csináltam :D talán ez magyarázat a dologra... Viszont nemes egyszerűséggel két alátétet, mint hézagolót biggyesztettem a kónusz és a váz közé és így középre került a kerékmindenhol... azthiszem így is fogom hagyni, hogy ez nem károsít semmit...

Elküldve: 2012.12.09. 16:05 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@martonbabinec: a kerék is jól van központosítva? előfordulhat olyan is, hogy a felni a tengelyhez képest középre lett centírozva, de valamiért változtak a keréktengelyen a hézagolók, és arrébkerült a felni (tehát voltaképpen az agy mozgott a tengelyen a két papucs közt). Esetleg eleve rossz helyre volt centírozva. Ez esetben ha alul jó pozícióba állítod a kereket, akkor felül már nem lesz középen.

A kereket e téren úgy tud ellenőrizni, ha berakod egy újabb, ejtőpapucsos vázba, ahol nem tud mozogni. Ha ott sincs középen, akkor a kerék a hibás. Ha ott középen van, akkor valóban a vázad.

Elküldve: 2012.12.09. 15:49 martonbabinec 

  • martonbabinec avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 14

@Krupcheck: Köszi a segítséget, a váltófül a papucsra rögzül. Az az érdekes, hogy a kerék a középcsapágynál középen van, azzal semmi probléma nincs, a fékhídnál nem tudom középre pozicionálni, ami ezekszerint a váz deformálódása miatt van... Köszönöm a segítséget még egyszer!

Elküldve: 2012.12.09. 15:25 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Szia!

Ha jól értem az a problémád, hogy ilyen hosszabb papucsod van, amiben lehet "tologatni" a tengely előrébb-hátrébb. És mindemellé egy füles váltód, ami a keréktengelyre rögzül.

Amennyiben jól értem, és ez a felállás, akkor nem a váz hibája amit leírtál. A vázon mindkét oldalt egyforma a papucs, de egyik oldalt a váltófül levesz a hosszából. Ez sajnos ilyen. A kereket úgy tudod középre pozicionálni, hogy szemre beállítod, és amíg meghúzod a kerékanyákat, mondjuk hüvelykujjal jó erősen rátámasztasz a gumira a középcsapágynál (legalábbis én így szoktam megoldani az ilyesmit).

Ha nagyon precíz vagy, csinálhatsz valami hasonló objektumot, mint a váltófül, amit a másik oldalon rögzítesz, így egyformává válik a két oldal.

Ha van a vázadon váltófül- ez egy csak a jobboldali papucs alján megtalálható "kinövés", melyben egy menetes furat van-, akkor tudsz felszerelni nem füles váltót is. Ez esetben szintúgy megoldott a probléma. Ha így sem kerül középre a kerék, akkor tényleg a váz van csavarodva, ami sajnos egy ilyen korú gépnél nem kizárható eset. De egyrészt gyógyítható, másrészt valamilyen szintig ellensúlyozható a kerék papucsban való pozicionálásával, harmadrészt a fentiek alapján enm ez a fő gond.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!