Országútis kezdő mire figyeljen?

1-14 (14 hozzászólás)

Elküldve: 2015.04.24. 13:06 dashimself 

  • dashimself avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

Ezer éve tekerek, főleg MTB-n, pár évig DH, az utóbbi pár évben már csak ha beüt a jó idő, leteszem az autót és váltok egy Cube montira. Kacérkodom, hogy elkezdek országútival munkába jönni-menni, ami nálam a 11-es úton jelentene 34-kmt oda, aztán ugyanennyit vissza. Az a problémám, hogy életemben ha kétszer volt alattam ilyen kerékpár, már sokat mondtam. Van bennem kis félsz, hogy ennyi év mtb után instabilnak fogom magam érezni egy országútin és beesek az autók közé... Kezdésnek szívem szerint bicikli úton tesztelném, szoknám, de tudomásom szerint ezekkel a bringákkal nem nagyon lehet padkás, kicsit göröngyös útra menni (már amilyenek ugye a hazai kerékpár utak), vagy szerintetek csak túlparázom, fölösleges ezen kattogni és nyugodtan kezdjem egyből az országúton? Köszönöm, ha még vissza tudtok emlékezni és megosztjátok velem kezdő tapasztalataitokat!

Elküldve: 2015.05.08. 14:13 dashimself 

  • dashimself avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

Köszönöm a hozzászólásaitokat, nagyon hasznosak!

Elküldve: 2015.05.08. 14:11 dashimself 

  • dashimself avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@Zozkó: Köszönöm az összefoglalót, meghoztad a kedvemet!

Elküldve: 2015.05.08. 14:11 dashimself 

  • dashimself avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@WAUZZZJ: Lejárt a hirdetésed, azt írja. :)

Elküldve: 2015.04.24. 23:01 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Zozkó: Lehet azt dönteni, jobban is mint egy montit az aszfalton (persze amerre kanyarodsz, azon az oldalon a pedál legyen fönt!! :) )

Elküldve: 2015.04.24. 22:05 Zozkó 

  • Zozkó avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16

@dashimself: Szia! Idén vettem egy országútit, előtte csak montiztam mintegy 20 évig. Amikor először mentem az új szerzeménnyel kb 7 km- t, bizony instabilnak éreztem. Hátranéztem menet közben és majdnem elnyaltam. Pedig nem vagyok az az elesős fajta, nem feszegetem a határaimat, Csóványosra többször is feltekerek (938 méter) és a tempót lefeléken még egyszer sem estem. Kopp-kopp. A vékony keréknek tudható ez be.

Másodjára egy 35 km- es utat tettem meg és elkezdtem élvezni az outizást. Az instabil érzés megszűnt,maradt a feeling, hogy nagyon jól gyorsul, jó tempót tudok menni. Összesen sajna eddig csak 42-43 km- t tekertem, de a tapasztalataim jók: kell egy kis idő, hogy hozzászokj, de utána remek érzés lesz rajta tekerni.

Azt tanácsolom, hogy először inkább bringaúton próbálgasd az új szerzeményt és csak utána menj forgalmas útra vele. A rossz utakat elég jól bírja, persze jobban ráz mint egy monti, de sokkal rosszabbra számítottam. Nyilván nem mindegy, hogy milyen outi-ról van szó, amit vettem azt kifejezetten úgy reklámozzák, hogy macskakövön tesztelt, rossz utakra szánt + a vázba külön csillapítási rendszert építettek.

A fék elhelyezése annyira nem esik kézre, jobban észnél kell lenni mint egy montinál és szerintem a kanyarokban is jobban kell figyelni, annyira nem merem dönteni.

Elküldve: 2015.04.24. 22:01 WAUZZZJ 

  • WAUZZZJ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 49

@dashimself: A lényeget leírták előttem. Itt egy jó vétel, sok opcióval:

http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=215283

Az eladás oka a galériámban van ;)

Elküldve: 2015.04.24. 20:49 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@dashimself: nem lesz semmi baja egy országútinak a hazai utakon sem (pesze nem az agyonkönnyített cuccokat kell keresni, ahogy a kolléga már írta). Egy országúti NEM instabilabb egy montinál (gondold el, hogy egy lejtőn 70-80-90-nél mennyire lehet instabil egy 8-9 kilós szerkezet? semennyire...), hanem agilisebb a geója és egyéb paraméterek miatt ( rövidebb tengelytáv, alacsonyabb középcsapágy, emiatt alacsonyabb súlypont, meredekebb fejcső, könnyebb kerekek, könnyebb villa - főleg egy telóhoz képest -, "fekvősebb" pozíció, amitől még alacsonyabb a súlypont). Ez persze igényel némi megszokást, én azért javasolnám egy néhány 10 km megtételét kevésbé forgalmas helyen, de ha megszoktad, imádni fogod, hogy csak rálehelsz a pedálra, és hasítasz mint állat :) A lényeg: nem kell félni tőle! :)

Elküldve: 2015.04.24. 16:07 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@dashimself: Nem kell tőle félni, hamar át lehet rá szokni, nem instabil. Síkon nem nagy dolog vele menni, de a hegyekben már több odafigyelést meg bizonyos technikák ismeretét igényli. Nagyon ésszel szabad csak fékezni meg döntögetni. Én egy régi országútival kezdtem 2013 őszén. Kifejezetten városi használatra kellett és bevált. Könnyű, gyors, fordulékony. 5-6 Bar-on használom a 25-ös külsőket, a kerekek pedig 36 küllős 3 keresztre fűzött, a bringával egyidős darabok, semmi baj nincs velük, az elsőt még centírozni sem kellett és a hátsót is csak saját hülyeségem miatt kellett egyszer, mert úgy gondoltam, hogy meghúzgálom a lazább küllőket, amitől 8-as lett benne. A váltórendszert elég hamar le is szereltem a bringáról, mert mindennapi sulibajárós bringával nem ér rá az ember minden nap szöszmötölni, hogy normálisan működjön a váltó, ne fagyjon a sorra a latyak...stb. Viszont naponta közel 70 Km-re azért már jól jön a váltó még síkon is, de cserébe nyilván több törődést igényel majd. A rossz utat bírják az országútik is, hacsak nincs túlfújva a gumi, meg nem vagy 150 kg, a kérdés csak az, hogy Te hogy bírod-e a rázkódást, pattogást.

Elküldve: 2015.04.24. 15:43 moordavid82 

  • moordavid82 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 14

Én a helyedben egy cyclocross-t vennék inkább.

Elküldve: 2015.04.24. 14:51 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Elnézést! Nem a fejcsöve, hanem a felső csöve (toptube).

Elküldve: 2015.04.24. 14:43 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: Ja igen! Általában a cyclocross kerékpároknak az adott méretben rövidebb a fejcsöve és emiatt az úgynevezett reach mérete, viszont az úgynevezett stack "magassága" nagyobb. Ergo, valamivel egyenesebb derékkal ülsz, közelebb (persze nem közel) a függőlegeshez.

Elküldve: 2015.04.24. 14:38 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Szerintem nincs okod aggodalomra. Én tíz éve ültem először és a múlt évi csillebérci tesztnapig utoljára egy országútin. Az egy Csepel volt. Majd a tesztnapon egy Focus Mares CX 5.0 kerékpárt kértem el kipróbálásra. OK! Az csak tíz perc volt, füvön, salakon, homokon. Nagyon kényelemes volt. 120 fejcsővel 54-es méretben, azaz elég sportos geo-val. Persze 33-622es gumikkal. Talán neked is érdemes lenne egy kicsit körülnézni a cyclocross kategóriában. A bütykös gumit átszerelheted egy slick gumira 30, 32-es szélességben (pl. Schwalbe Kojak). Egyébként néhány boltnál találsz oúti tesztbringát. Igaz a többség kér letétet, de ha van szimpatikus kerékpárjuk több is akkor nem lesz nehéz valamelyikre otthagyni a pénzt a végén.

Elküldve: 2015.04.24. 14:07 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

Szia,

Bírja az!

Én is montis vagyok inkább, de itt az Alföldön napi közlekedésre egy fixit használok. Aminek nyilván ugyanolyan vékonyka kerekei vannak, mint egy országútinak, meg a pozíció is hasonló. Nekem a koskormány volt az egyetlen parám, egy rövid kipróbálás után ki is hajítottam, de ez nem mérvadó, én utáltam városban, másnak még ettől jó lehet. Egyrészt a folyamatos felfelé meredés miatt begörcsölt a nyakam, másrészt ha fent kinyírta a csuklómat (ez egy egyéni hiba, és bennem keresendő) ha meg lent fogod, muszáj rakni neki, akkor is ha épp nem sietsz, fáradt vagy, vagy pont nem csatakra izzadva kéne megérkezni (:

Ha nem valami kigrammolt kerékszettet veszel, meg valami szintén nem agyonkönnyített karbonvillát, egy kényelmes nyereggel (esetleg karbon nyeregcsővel) simán el lehet lenni a hazai utakon. Egy ballonosabb külső (mondjuk 28 vagy 32-es) is nagyon sokat jelent, de ez egy országútiban, pláne sárvédővel, ami a napi gyakorlatban azért nem haszontalan találmány, nem mindig fér el.

A padkázás meg gyakorlat kérdése, egy országútinak sem nehezebb az elejét-hátulját (fakultatív programként a kettőt egyszerre) emelgetni, mint egy montinak, csak úgy lendületből meg a montit sem veri neki az ember a padkának.

Nyilván a hosszirányú repedések, bordák, csatornarácsok neccesebbek, meg jobban is ráz, mint a monti, de meg lehet szokni.

A stabilitás meg ezeknél a gépeknél sem rosszabb, mint egy montin, már amennyiben nem valami óriás vázon vitorlázik az ember.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!