Össztelós montik hátrányai hard tailhez képest?

1-4 (4 hozzászólás)

Össztelós montik hátrányai hard tailhez képest?

Elküldve: 2017.06.06. 11:19 felhasználó ikon   varga_t 

  • varga_t avatar
  • brutálfutár
  • Hozzászólások: 13
Témaindító hozzászólás:

Össztelós montik hátrányai mik? Előnyeit ismerem

Össztelós montiban gondolkodnék. Előnyeit tudom a jellegéből adódóan-de milyen hátrányai vannak a hard tailhez képest?

Néhány hátrány: - jelentősen nehezebb - egy plusz komplex alkatrész a hátsó csillapítás ami elromolhat szervizt gondozást igényel külön is - és persze emiatt marha drága az egész

Egyéb hátrány?


Elküldve: 2017.06.06. 13:29 felhasználó ikon   beczl 

  • beczl avatar
  • sima XC-s
  • Hozzászólások: 10

@Csakisahegy: Kb. én is ezt próbáltam irni. :)

"A felszerelt alkatrészek minősége semmilyen összefüggésben sincs a vázkialakítással-ami nem működik rendesen a fullyn, az a merevvázason is szar lesz"

Ahogy emlitettem: "Sokkal jobban kijön egy fully-n a gyengébb, vagy olcsóbb alkatrészek használatából származó hiba, mint a hard taileknél."

Itt arra gondoltam, amit te is irtál, a csapágyakkal, rugóstaggal kapcsolatban. :) Ha alapból szar a rugóstag + a csapágyazás, ami az olcsó fully-knál szinte boritékolható, akkor hajlamosabb előbb meghibásodni.

Számottevően több javitandó (törött, hibás, nem rendesen funkcionáló) fully fordult meg a kezeim között tavaly, mint hardtail. Kb minden hardtailre jutott 4-5 fully. Volt olyan középkategóriás-s Kellys gép (azt hiszem Tyke 50 volt) ami egy hónap alatt kevesebb mint 500km után megadta magát.


Elküldve: 2017.06.06. 12:50 felhasználó ikon   Csakisahegy 

  • Csakisahegy avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Merida Bike csapat
  • Merida Bike csapat
  • Hozzászólások: 23

@beczl: A felszerelt alkatrészek minősége semmilyen összefüggésben sincs a vázkialakítással-ami nem működik rendesen a fullyn, az a merevvázason is szar lesz. A rugóstag zárásával ki lehet küszöbölni a mászáskor jelentkező "pogózás", ill. ha propedálos funkció is van a rugóstagon, akkor még jobb. Már volt rá példa, hogy benéztem egy kanyart az ösvényen, de szépen ki lehetett hozni a fullyt-nekem mind kettő típus van, és ezért írom le ezeket a tapasztalatokat. Eddig azt mondom, hogy maradok a a fullynál, még aszfalton is sokkal nagyobb élvezet vele tekerni, mert mindent kiegyenesít az úton.

Röviden összefoglalva a fullykon a forgáspontok csapágyazása az, amivel több a karbantartási igény, egy csapágyszett kb. 35.000 Ft, de ezt nem kell évente cserélni-felhasználás függő. A másik plusz költség a rugóstag karbantartása, ezt viszont minden évben kell a telóhoz hasonlóan, ha nem magadnak csinálod. akkor kb. 5.000-7.000 Ft körüli áron megcsinálják.


Elküldve: 2017.06.06. 11:37 felhasználó ikon   beczl 

  • beczl avatar
  • sima XC-s
  • Hozzászólások: 10

Lényegesen bonyolultabbak egy hard tail-hoz képest.

Itt elsősorban a váz kialakitására, beszerelt anyagok minőségére kell gondolni. hegesztés, varratok, rugóstag, csapágyazás, lánc nyúlás, hátsó váltó, hátsó kazetta stb...

Sokkal jobban kijön egy fully-n a gyengébb, vagy olcsóbb alkatrészek használatából származó hiba, mint a hard taileknél. Pld. egy középkategóriás váltó, vagy lánc ami hard tailen jól muzsikál, az lehet hogy kevés egy fully-ra, mivel a több forgáspont miatt kevéssé hibatűrő a rendszer.

Emelkedőket nehezebben küzdi le, mivel a hátsó rugóstag mozgása 5-10%-nyi energiát is elnyelhet. Létezik lockolható hátsó tag, de ez elég drága, és ha sérül akkor drága a javitása / cserélye. Emellett lejtőnek lefelé egy fully kevésbe nézi el ha hibázol, pld letérsz az optimális ösvényről, könnyebb vele esni.

Fully-kat terepen lehet kihasználni igazából, városban, vagy "normál" terepen csak hátránya van a hard taiulhez képest.

Kis dolgok, de érdemes még róla beszélni, hogy pld. egy fully-ra sokszor nem tusz feltenni egy kulacsot, vagy váztáskát sem a vázkialakitás miatt.


Új hozzászólás:
Az "Elküld" gombra kattintva elfogadod a felhasználási feltételeket!
(formázási lehetőségek)
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!