Oúti keréknyomása Bar/PSI?

1-8 (8 hozzászólás)

Elküldve: 2023.03.27. 08:37 buch7 

  • buch7 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 80
Témaindító hozzászólás:

Üdv!

Egy betonkeményre fújt oúti kereke hány bar /PSI lehet?

Na és egy ha nem is annyira, de azért jó keményre fújt trekking keréknyomása?

Köszönöm

Elküldve: 2023.03.28. 06:30 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Ebnől is látszik,mennyire relatív. Nekem pl. Ugyanúgy 80kg testsúllyal a 2.0"-os gumiba bőven elég aszfalton is hátul a 2.5 bar, előre kicsit kevesebb. Terepen kicsit kevesebb. Az outit meg érzésre szoktam fújni, attól függően épp milyen hangulatban vagyok. :) Az első gumi azon is kevesebb nyomással megy valamivel. Felénk sok a felütésveszélyes rész, kátyúsak, repedtek az utak.

Elküldve: 2023.03.27. 23:03 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Nyolcvan körül vagyok (súlyban). Continental Traffic 2,1": az ajánlott 3,5 bar nyomáson, aszfalton, pont jó. Nagyobb csomaggal kell 4 bar. Laza homokon, hosszabb menetben 2,8-3 bar az eszményi érték. Futóhomokon bármilyen érték szomorú halál...

Elküldve: 2023.03.27. 17:06 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

Most nézem, hogy rosszul fogalmaztam: a megengedett minimum nyomás alatt megyek! (Ami fényévekre van az ajánlottól.) MTB-vel és országútival is! De 75-80kg körül azért nagyjából jó lehet a megadott két szélsőérték között valahol.

Elküldve: 2023.03.27. 16:48 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

@buch7: A gyártók szokás szerint minden köpenyükhöz ajánlanak egy „eszményi” nyomást, és a szélső értékeket (olykor csak a felső határértéket) rá is sütik a gumi oldalára. Állításuk szerint egy hetvenöt–nyolcvan kilós lovas az ajánlott nyomáson kerekezhet legkényelmesebben. Bár a gyártók ezt nem mondják, de feltételezhetjük, hogy a terepre tervezett gumi a megcélzott terepen (mondjuk döngölt földúton) gurul legjobban az ajánlott nyomáson, az „aszfaltgumi” pedig aszfalton. És így tovább.

Ha neked az ajánlott nyomás nem felelne meg, lehetőséged van kísérletezni. Figyelj a megadott szélső értékekre!

Elküldve: 2023.03.27. 11:26 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

A kérdésnek így ebben a formában SEMMI értelme, mert először is függ a gumi valós szélességétől, másodszor, meg kinek/mi a beton kemény. :) Egy 19mm-es gumi 5 bar-on kimondottan puha érzés (kézzel nyomogatatva), de egy 30mm-es már elég keménynek érződik! (Én amúgy szinte minden gumi esetében jóval az ajánlott nyomás alatt megyek, mert 60kg se vagyok...) :) Ennyit az ajánlásokról...

Elküldve: 2023.03.27. 10:28 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 448

Ez súlytól függ. 60 kilós versenyző pattog 7 baron. Nehezebb ember 8,5 bart érez túl keménynek. 5 bar trekkingen szerintem már nevezhető keménynek.

Elküldve: 2023.03.27. 08:42 palee5e 

  • palee5e avatar
  • hozzászólások: 1

@buch7: Minden gumi oldalán ott van a minimum és maximum nyomás ami az adott gumihoz ajánlott/való…

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!