Peugeot Monaco - érdemes-e kezdeni vele?

1-9 (9 hozzászólás)

Elküldve: 2015.05.08. 11:13 Pettersson 

  • Pettersson avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 15
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! A következő témával, kérdéssel kapcsolatban fordulnék a testbike közösségéhez. Adott egy viszonylag jó állapotban lévő Peugeot Monaco (a linken nem az szerepel, amiről szó van, de nagyon-nagyon hasonló ahhoz).

Ezzel a bringával kapcsolatban lenne az a kérdésem, hogy leszedve róla az "optikai tuningot", sárvédő, lámpa, dinamó etc-etc és rápakolva valamilyen jobb hajtást, váltószettet, kilehet belőle hozni egy tekerős-turázgatós "Bükk járó gépet"?

Válaszaitokat előre is köszönöm!

http://velospace.org/node/31620

Elküldve: 2015.05.09. 13:30 Pettersson 

  • Pettersson avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 15

Az egész dolog onnan jött, hogy van egy nagyon-nagyon régi barátom, aki mindemellett több, mint 10 évig osztálytársam is volt és ő bicajokkal foglalkozik.

Megdumáltuk, hogy én odaadom neki a montimat, amiről a profilomon láthattok képet is ő, pedig ennek fejében "csinál", nekem egy országútit.

A bibi annyi, hogy most valamiért, az Istenért nem akar megfordulni nála olyan, ami nekem méretem lenne, mivel majdnem 190 cm vagyok... A "Rözsó" az ami olyan, hogy az én méretem, sokszor szemeztem vele, mert tényleg patent a váz, a többi dolog, meg cserélhető. A srác ért hozzá, szóval minden leküzdhető. :)

A dolog átmeneti lenne, mert szeretnék majd egy 0 km-es dolgot, csak ugye az egyetem mellett, diákmunkából finanszírozhatatlan volt. De lassan kezdődik az újvilág és akkor jöhet majd egy komolyabb "szörny", viszont addig sem akarok itthon tespedni, ezért kérdezem, hogy lehet-e vele tekerészni erre-arra... :)

A válaszokat köszönöm, mindent összevetve, meglátom mi sül ki belőle, aztán lesz minden... Kép, beszámoló etc-etc! :)

Elküldve: 2015.05.09. 10:14 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Heinkel: Na, csak megtaláltuk az összhangot, minden szavaddal egyetértek :) És hogy ne offoljuk szét teljesen a témát: Pettersson, van értelme, építsd, szépítsd a masinád olyanra, amilyenre szeretnéd! :) Mi meg várjuk a képeket! :)

Elküldve: 2015.05.09. 02:06 Heinkel 

  • Heinkel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 3

@ArtWolf: Osztom véleményed ,olyat épít ami neki tetszik ! Ez természetes.Ezenfelül mindenkinek a sajátja a legdrágább kincs ( jobb esetben :) így nem sajnálja rá lehet még az utolsó garast sem.A bütykölés élvezete,látni ahogy csinosodik, talán felbecsülhetetlen.Bár ezt úgy is csak az tudja aki részese ennek.Kívülálóként más.Sokan mondhatni hülyének is néznek,de nekik talán nincs hobbijuk..Nyilván nem a legolcsóbb hobbi,de legalább egészséges.Bírom amikor megszólják pl egy bicikli árát olyanok,akiknek egy 250 ezres telefon van a zsebükben.Most mindegy ,hogy 30 ezer az a kerékpár vagy 50...Sajnos mindennek ára van,legyen az egy régi Csepel vagy egy miliós szerkezet.Az arányok ha azt vesszük ugyan azok,csak a pénztárca vastagsága különbözik..

Egyébként tetszenek a régi ,modernizált kecskék is,de azért az a legszebb szerintem ha aránylag korhű szettel van szerelve.Legyen az teljes szett vagy akár minden porcikája más.Egy régebbi vasnak azért az eszmei értéke jóval nagyobb ,mint egy mostaninak.Legalábbis az én értékrendemben .

Elküldve: 2015.05.09. 01:09 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@Heinkel: Jó, nyilván ésszerűen kell alkatrészt választani... Nekem egyébként faktum1, gyuladani, meg fb-ről egy rulettkerekes bringát hajtó fazon ugrott be, elsősorban őrájuk gondoltam (elnézést, h név szerint említem, de csak azért, h lehessen hova tenni okfejtésem). Ők tipikusan azok, akik nem nézték a bringájuk valódi értékét, beleborította egy valag pénzt tudva, hogy azt soha nem fogják viszont látni, mert a komplett bringa sokkal kevesebbet ér, mint amennyiért megvették az alkatrészeket. Mégsem sajnálják a pénzt, mert egyedi, mert a sajátjuk, és mert pont ilyennek képzelték el. Vagy ha Pettersson mondjuk egy integrált vadiúj Tiagra hajtóművet akar rátenni, ami nyilvánvaló, h tök fölösleges, mert a váz sokkal rugalmasabb, mégis azt mobdom, tegye, ha neki az tetszik. Nyilván tisztában kell lenni azzal, h akkor sek fog többet érni a bicikli, dehát magának építi, nem? Ez, h irreális árakat kérnek régi bicajért, az egy dolog, de a kolléga nem eladásra épít, szerintem...

Elküldve: 2015.05.09. 00:12 Heinkel 

  • Heinkel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 3

@ArtWolf: annyira nem pff azért...Mivel sokan irreálisan magas árat kérnek egy régebbi kerékpárért is.Mivel gondolom az árával te sem vagy tisztában ,így nem tudhatod megítélni megéri vagy sem.Ja és igen,mehet rá egy super record.Nekem is van egy közel 30 éves Centurion outim és nagyon szeretem,vigyázok rá mint egy hímestojásra.Magyarul nem azzal van a baj ,hogy régi ,de lehet amennyit belefektetne azért kapna egy húsz évvel fiatalabb cr-mo vázas outit is.

Vagy érdemesebb egy csupasz vázat venni,és szépen apránként beszerezni minden testrészét.

Elküldve: 2015.05.08. 20:48 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

Mindenképpen érdemes, jó kis váz ez :) Amit messor kolléga mond, azon érdemes agyalni, ahhoz, hogy viszonylag kényelmesen tudj mászni, kell egy 39-28-as áttétel (vagy 42-28),ezt érdemes szem előtt tartani (persze ha csak vázad van, akkor olyan cuccokat kell venni). Az meg, h drágább a leves... pff... Ha nem eladásra építed, hanem magadnak, akkor tojd le, h megéri-e, azt építsd rá, amit szeretnél (meg amire futja, persze). Vannak itt egy páran, akiknek a vázát sokan lesajnálnák, mégis drága cuccokat pakolnak rá, pusztán azért, mert az a váz tetszik nekik, és érdekes módon, talán pont ők becsülik meg legjobban a gépüket (amennyire látom és meg tudom ezt ítélni, de tudni kell, h elfogult vagyok :) )

Elküldve: 2015.05.08. 18:53 messor 

  • messor avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 212

Ha mindenképpen hegyi kecskét szeretnél csinálni belőle, akkor az a kérdés hogy: hányas sor van hátul? Egy 5-6 sebességes keró 13-23-as sorával nem nagyon fogsz 5-6-8 vagy több százalékos emelkedőn fölmenni csak max. szenvedni. Tudni kéne szóval hogy hány sebességes a keró, no meg azt is hogy milyen maximális fogszámú sort visz el a hátsó váltód? Rövid-közép-hosszú kanalas? Ez mind fontos lenne.

Elküldve: 2015.05.08. 18:22 Heinkel 

  • Heinkel avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 3

Szia! Szerény véleményem szerint jó kis gép lehet ez ,én a hajtást sem bántanám.Esetleg egy f.váltókart ,hogy kényelmesebb legyen.Persze minden az árán múlik,mennyit étdemes rákölteni.Nehogy a végén drágább legyen a leves .. :)

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!