Milyen középcsapágy megy bele egy 1976-os Peugeot ourszágútiba?

1-7 (7 hozzászólás)

Elküldve: 2019.07.15. 21:41 Porter84 

  • Porter84 avatar
  • hozzászólások: 2
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok!

A következőben kérném a segítségeteket. Adott egy 1976-os Peugeot PY10 országúti, amiben szeretnék a jelenlegi csészés középcsapágyak helyett monoblokkot szereleni. A középcsapágy ház 68mm széles, az eredeti tengely 127mm, négyszög, és természetesen olasz menetes. Sajnos monoblokkból nem lehet 68x126 olasz meneteset kapni, ebben a menetben csak 70mm széles blokkokat találok. Az lenne a kérdésem, hogy beszerelhetek-e 70mm-es blokkot a 68mm-es csapágyházba ha készíttetek hozzá valamilyen 1-2mm széles alátétet? Kompatibilis lehet ez így valamilyen formában?

Elküldve: 2019.07.16. 15:57 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 244

@Porter84: Találni lehet, csak nincs akkora választék, mint az angolból. Én a retrobringa.hu-n láttam, de ha beírod a Googlebe kidobja. A választékot úgy értettem, hogy nincs annyi féle tengelyhosszal, mint az angolból. Ez lehet szívás. De nincs minden veszve maximum marad a külföldi rendelés.

Elküldve: 2019.07.16. 15:54 Porter84 

  • Porter84 avatar
  • hozzászólások: 2

@porlac: Tehát akkor itt egy harmadik tipusról van szó? Mind két oldalon órajárásnak megfelelően kell betekerni a csészéket, azt hittem ez már elég kritérium ahhoz, hogy rámondjam azt, hogy olasz, de ezek szerint a menet emelkedést is meg kellene néznem? Fogok egyáltalán megfelelő blokkot találni bele, vagy inkább felejtsem el?

Elküldve: 2019.07.16. 15:53 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 244

@porlac: Neked van igazad és francia menetes a Peugeot. Ez a szabvány még ami 68 mm-es szélességű középrészt fogad az angolon kívül. Az olaszhoz képest az átmérője 1 milliméterrel kisebb (olasz 36 mm, francia 35 mm, de a menet nem egyforma. Az olasz 24 menet/inch míg a francia 1 mm-es menetemelkedésű. Mindkét csésze mindkettő szabványnál jobb menetes, ez az ami közös bennük. Angolnál a hajtás (jobb) oldali csésze bal menetes, hogy ne lazuljon ki a tekerés hatására.

A másik szívás, hogy nem lesz egyszerű találni francia menetes monoblokkot, mert jóval ritkább még az olasznál is. A legelterjedtebb az angol menetes, de az olasz is előfordul a sok régebbi, nagy nevű olasz outi bringa miatt. Persze manapság már mindenki vagy angol menetes vázat gyárt vagy más modernebb fajtát (Pl Press fit). Sokszor ezért nem is ajánlja senki a francia retro bringákat, mert szívás találni hozzá alkatrészeket.

Elküldve: 2019.07.16. 15:12 porlac 

  • porlac avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 5

@Porter84: nem akarok hülyeséget mondani de szerintem nem olasz menetes a mono hanem francia mivel olaszbol nem gyártottak 68mm csak 70 van belőle és még a menet irány meg egyezik de a menetemelkedés az már nem de ha bele megy az olasz a vázba akkor szerencséd volt

Elküldve: 2019.07.16. 13:43 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 763

@Porter84: Alátét nélkül biztos, hogy nem lesz jó! De ez érdekes váz, mert én úgy tudtam, hogy az ITA menetesek definíció szerint 70mm szélesek. Szerintem csináltass hozzá 2x1mm-es alátétet. Mindkét oldalra beteszel 1mm-t és úgy elméletileg jó lesz! (Alátét nélkül a láncvonal kerülne beljebb, vagy kiljebb és lehet, hogy össze se tudnád rakni, mert a másik oldali csészét nem biztos, hogy be lehetne annyira tekerni.)

Elküldve: 2019.07.15. 21:50 wheelworks 

  • wheelworks avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7

@Porter84: szerintem nélküle is..

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!