Pozitív vagy negatív szögben álljon a stucni?

1-19 (19 hozzászólás)

Elküldve: 2014.05.27. 17:19 Performix 

  • Performix avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 63
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok,

Az lenne a kérdésem, hogy mi alapján dönthető el, hogy pozitìv vagy negatív szögben álljon a stucni? Felhasználás függő, vagy a negatív szöget inkább a versenyzők használják? Azért kérdezem mert leginkább xc-re használom a bringát plussz pár maraton, de kb 15-20km után elkezd fájni a csuklòm. Minden jòl van beállítva elvileg. Lehet, hogy meg kéne fordítani a stucnit? Vagy ez is csak parasztvakítás?

Elküldve: 2014.11.19. 12:33 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@johnny336: országútin érezni nagyobb tempónál azért... mondjuk elfelejtettem írni, hogy nem terep bringáról van szó

Elküldve: 2014.11.19. 10:26 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 307

@OKdoki: én a gyári 105öst cseréltem 80asra, az ülés pozícióm szinte u.a maradt (talán amiatt, hogy a 80as csak 6° emelkedésű...), és nekem megszűnt a csuklófájdalom. Most sportosabbra változtattam (lejjebb tettem a stucnit), és rövidebb tekeréseken nincs fájdalom (majd kíváncsi leszek, hogy hosszabb úton mit mutat a csuklóm).

Elküldve: 2014.11.19. 09:09 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@gyuladaniel94: Nagyon kicsi változást várok. Elsősorban a csuklóm terhelésének irányát változtatnám egy picit. De egyenesebben nem akarok ülni sőt, ha úgy érzem magas, kiveszek egy-két hézagolót.

Elküldve: 2014.11.19. 00:04 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@OKdoki: A trekkingemen a 100-as kormányszárat 30-asra cseréltem, különösebben nem változott az irányítás, de az üléspozició kényelmesebb lett, szóval ha nem fontos a sebesség, csak a kényelem, akkor megéri cserélni.

Elküldve: 2014.11.18. 17:37 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Köszi srácok. A komoly terepezés nem fenyeget a Gepidámmal. Eldöntöttem, hogy kicserélem a gyári állítható (talán 90 mm) stucnimat 60-asra. Járulékos előny, hogy legalább 70-80 grammot még a súlyon is nyerek, ami közvetlenül a kormányzásnál érezteti hatását.

Elküldve: 2014.11.18. 17:32 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@Rainy: nem lesz idegesebb. A vezető lesz ideges, ha nem tudja kezelni a gépet...

Rövid stucnival közvetlenebb lesz a kormányzás. Terepen mászásnál kevésbé előnyös, mivel felkapkodja a gép az orrát, illetve a gyenge mélyizmok miatt kevéssé tudsz figyelni, hogy ne kalimpálj a kormánnyal, emiatt kacsázol felfelé. Aztán elindulsz lefelé, és tök jó lesz - hátrébb lesz a felsőtested, be tudod hajlítani a karjaidat rendesen, fel tudsz feküdni anélkül, hogy nagyon előlre kellene dőlnöd.

Ha nem vagy versenyző, aki vágtázik felfelé, akkor csak hasznod lesz belőle.

Én 100-as stucnit cseréltem 40-esre, és imádom.

Elküldve: 2014.11.18. 13:02 Rainy 

  • Rainy avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Crank Riders csapat
  • Crank Riders csapat
  • hozzászólások: 53

@OKdoki: ideges lesz rendesen de akinek a kocsija is ideges annak nem lesz szokatlan :D sajnos nekem az arányaim miatt rövidebb stucni való így észnél kell lenni, hogy egy nehéz helyzetben mit csinálok

Elküldve: 2014.11.18. 12:31 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Kicsit felélesztem a témát, egy kissé más megközelítésből. Milyen tapasztalataitok vannak egy 9-10 centis kormányfej 5-6 centisre való cseréjénél? Akár egyenes akár kos kormány esetében. Lényegesen idegesebb lesz a bicikli? Vagy alig változtat valamin, az irányítás tekintetében? Esetleg a rezgések elnyelésében rosszabb lett az új stucni?

Elküldve: 2014.05.28. 17:40 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

@Performix: Köszönöm!:)

Elküldve: 2014.05.28. 15:22 Performix 

  • Performix avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 63

Elküldve: 2014.05.28. 14:24 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

@Performix: Szia, meg tudnád adni ennek az oldalnak a címét?

Elküldve: 2014.05.28. 11:06 Performix 

  • Performix avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 63

Helló,

Van egy külföldi bringás oldal, ott le kellett mérni szinte mindent magamról. Az alapján kalkulált. Kiadott egy csomó értéket(xc-re, am-re..stb), és leellenőriztem, hogy stimmelnek e a mostani beállításokkal. Szinte minden stimmelt. Ezért nem értem mi lehet a baj, és ezért kérdeztem a stucni dolgot. Hátha az a gond.

Elküldve: 2014.05.27. 21:10 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Egy esetben nem "parasztvakítás", ha nincs a stucni alatt hézagoló, akkor lefordítva lehet 5-10 mm-t süllyeszteni a kormánypozíción (stucni szögétől függ a süllyesztés mértéke). Ha van hézagoló alatta akkor kiveszel 5-10 mm-nyit az kb egyenértékű egy negatívba fordítással. A fájós csukló ergonómiai probléma, lehetéseg okok:

  • stucni hossza, szöge, nyereghez viszonyított magassága
  • kormány hajlítása, emelkedése
  • (markolat formája)

Ki kell kísérletezni. Kezdetnek a stucni hosszát érdemes beállítani/ellenőrizni, magyarul erről szerintem találsz cikke(ke)t a konkurens médiában.

Elküldve: 2014.05.27. 18:41 Performix 

  • Performix avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 63

@BF2 hungarolada: A markolatot lecseréltem Bikefun szivacsosra. Valamelyest javult a dolog de még nem az igazi. A stucni a gyári 85mm, nem hosszú.

Elküldve: 2014.05.27. 18:37 Performix 

  • Performix avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 63

@hefi: Helló. Nem divatra megyek hanem használhatóságra. Gyárilag pozitív volt.

Elküldve: 2014.05.27. 18:35 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

Szerintem inkább ez a divat :) http://www.pinkbike.com/photo/10981200/?s6

Szerintem ha fáj a csuklód, akkor vegyél egy ergonómikus markolatot, meg próbáld tehermentesíteni. Tehát minél inkább a nyergen ülj(ne legyen előre döntve), meg a kormány se legyen távol, meg nagyon lent.

Elküldve: 2014.05.27. 18:02 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 927

@Performix: mostanában az a divat, hogy a kormány és a nyereg egy magasságban van. Gondolom ezt pozitív stucnival éred el :)

Elküldve: 2014.05.27. 17:21 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

Ahány ember, annyiféle beállítás. Fordítsd meg, és rögtön kiderül.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!