2007es a kar(ISIS rendszerű)és kiszakadt a hajtókarleszedővel együtt a menet is... a csapágylehúzó a kar végének alakja miatt lecsúszik róla most mit tegyek?
2007es a kar(ISIS rendszerű)és kiszakadt a hajtókarleszedővel együtt a menet is... a csapágylehúzó a kar végének alakja miatt lecsúszik róla most mit tegyek?
Hali. Tudnam javasolni, hogy csavarlazitoval fujkald szepen be, mindenhol, hagy alni par orat, majd ujra csavarlazito. Utanna egy vastagabb falecet fektess ra a karra, minnel kozelebb a tengelyhez, es egy felkilos kalapaccsal kezd kocogtatni,majd durva, es pontos utesekkel folytasd. Eddig ez bejott, meg 10 12 eve monoblokkon rohado hajtokaronal is.
@dr.anonimus: Hali
Tudom h nagyon szarul hangzik, de szerintem kuka, nem ér annyit az egész h most szerszámot csináltass/keress hozzá!
Inkább kezdjél el spórolni és egy újat vegyél, amit már majd a megfelelően kell felrakni, és célszerszámmal leszedni
@Takács Balázs: Hali
A melegítés semminek sem fog ártani, max ahogy írtad a műanyag cuccoknak. Ugyanis alumíniumnál a "hideg" alakítás 500 Celsius fokig terjed! Most ha emberünk felmelegíti pl 80-100 fokra akkor már elég nagyot tágul, mivel a hőtágulás tényezője kb kétszerese az alunak az acéléhoz képest.
@dr.anonimus: Keresgéltem, de nem találom. Régebben láttam/használtam egy boltban.
@Makky: Említetted a nagyobb átmérőjű hajtókarleszedőt, konkrétan tudsz linket küldeni?
leszedve! a rohadt drága szerszámmal, boltban, na, de na, most ötleteket (linkeket) kérnék mivel szedjem le házilag mert 3000 ft a lehúzás a spec. szerszám miatt
@Rober-to: mondanám hogy melegítés, de anyagfüggő hogy árt vagy használ, és a környéken lévő műanyag motyók se szeretik általában. Van még az a változat, (ami csak elméletben él a fejemben, de elmondom, hátha segít valamit, vagy valamivel kombinálva jó lesz) hogy szétrobbantod az egész bicót, csak a váz-mono-hajtómű marad, satupadra felfogatsz egy olyan lemezt, amiből egy olyan szélességű csík van kivágva, amibe a tengely belecsúszik. Teszed mindezt úgy, hogy a lemez vízszintesen van. Belecsúsztatod a vázat, alul van a váz, felül a hajtómű. A tengelybe beleengedsz egy kiütő tüskét, és adjadneki... elvileg a tengellyel párhuzamos erőt kap, a hajtókarra merőlegeset, így ki fog csúszni belőle. Remélem érthető volt... ha nem akkor szólj hgoy hol nem, és pontosítok.
Jani hajtókarját akartuk leszedni. Shimano Alivio, noname monoblockkal. Gyárilag ilyen. Betekertem teljesen a leszedőt. Elkezdem behajtani az imbuszt is, ami nyomja a tengelyhez érő csavart. Erre látom, hogy jön kifelé a leszedő, de csak az egyik oldalon. Annyi. Próbáltuk csapágylehúzóval. Semmi. Végén már kalapáccsal ütögették a hajtókart a tengelynél és semmi eredmény. Most nem tekertük be teljesen a lefogó imbusz csavart. Hátha lelazul a hajtókar, de nem hiszem. Fogalmam sincs, hogy szedjük le. Pedig le kell, mert a monoblock kotyog.
Vagy lehűtjük majd a tengelyt motorindítóval, vagy kifúrjuk a tengelyt és így szedünk ki darabokat róla. Aztán hátha lejön a hajtókar. Ha ez sem segít, akkor marad a vasfűrészes tengelyvágás. Jó munka lesz. Tengelyt vágni fűrészlappal.
Nem véletlenül vannak a gyártóknak saját alkatrészeik. Shimano hajtókarhoz Shimano monoblockot, Race Face-hez Race Face-t.
@Rober-to: volt már leszedve, kb fél liter csavarlazító ment rá, de most már ez sem fogja, beton módjára rákövült a Truva monoblokkra
@dr.anonimus: Az igen akkor... Vedd elő a samut aztán üsd le vele! :)
Én tegnap kínlódtam egy régi kb. 20 éves Omega hajtókar leszedésével. Betekertem a lehúzót kb. 2/3-ig. Naná, hogy a menetet szedte le, nem a hajtókart a tengelyről. Betekertem még egyszer tövig aztán lejött. De ilyen erőhatásnak még nem tettem ki a 8-as imbuszomat az biztos.
Javaslom fújd be egy kis motortisztítóval/ hidegindítóval, esetleg jégoldóval mielőtt elkezded leszedni. Az ahogy tapasztaltam kissé mintha lehűtené a cuccot ezért össze is szűkül és jobban le lehet szedni a másik alkatrészt róla.
úgy néz ki sikerült egy olyan homemade szerszámot csinálom amivel le tudom szedni, majd teszek fel képet róla
@Gege: a hajtókar vége gömbölyű kialakítású ezért nem fogja a csapágy lehúzó (próbáltam)
@Makky: speciális menetvágó és hozzá tartozó lehúzó. a bolt most vette idén és közölték velem az árát, de nekem is kellet egy ideig az államat keresnem
@dr.anonimus: Leginkább ne vegyél RaceFacet... Vegyél Shimanot.
HA csavar nélkül tekersz a hajtókarral szerintem lejön magától. Legalábbis sima 4szögtengelyeseknél így szedtem le sokszor :)
@Gege: Épp néztem, hogy durva árakon osztogatják (a gondolom olykor annál hasznosabb) lehúzókat! :)
@dr.anonimus: Hali
Jártam én is így egyszer. Nem kell 65 ezer ft-és szerszám hozzá. Meg kell melegíteni a hajtókart és kell egy csapágylehuzó: http://www.google.hu/imgres?imgurl=http://outdoor.lanitex.hu/termek_img/LBE/04645/LBE0464515000655205BetaBETA_1500NG5-6_LEHUZOKoRoMLBE046451500N.jpg&imgrefurl=http://outdoor.lanitex.hu/termek/34856.beta-1500n_6-csapagylehuzo-na&usg=__FMb7iC-Upe5iBAeygZQs51kmWyQ=&h=720&w=669&sz=60&hl=hu&start=0&sig2=yiX4OWGNV0CMpBpD6a0z9g&zoom=1&tbnid=u2ybdUWT4B-ElM:&tbnh=169&tbnw=157&ei=hgCoTZacI4O28QOczY2nBg&prev=/search%3Fq%3Dcsap%25C3%25A1gylehuz%25C3%25B3%26hl%3Dhu%26sa%3DX%26biw%3D1680%26bih%3D963%26tbm%3Disch%26prmd%3Divns&itbs=1&iact=hc&vpx=398&vpy=75&dur=1069&hovh=233&hovw=216&tx=138&ty=134&oei=hgCoTZacI4O28QOczY2nBg&page=1&ndsp=40&ved=1t:429,r:2,s:0
De én azt ajánlom neked h ne vegyél ilyet ha nem vmi műhelybe vidd el, nem feltétlenül kerékpárszervizbe, szedd le, és dobd ki a kukába és vegyél egyet helyette.
Mert ez a csapagylehúzó sem olcsó dolog, igaz házilag is lehet készíteni akinek megvannak hozzá a megfelelő gépek, alapanyagok.
Sok sikert
U.i: ha kukába szánod a hajtókart akkor melegítés, és gumikalapácssál le lehet szépen szedni!
@dr.anonimus: Sajnos jobb ötletem nekem se volt...
Sarazás után miért kell leszedni? Én csak akkor szedem le, ha lánctányért cserélek, vagy középcsapágyat. Az meg nem túl gyakori.
Az milyen leszedő, ami 65e? Küldj egy linket, hadd tanuljak én is valamit. (Amit én írtam leszedő az tök ugyanolyan, mint a hagyományos, csak két meretű menet van rajta, és az egyiknek picit nagyobb az átmérője, hogy oda is beszoruljon, ahol már a menet egy része kiszakadt. Árban nem tudom mennyi, de gondolom 5e alatt van.)
Persze használható menet nélkül is egészen addig, amíg nem kell egyszer leszedni. Azt is lehet, hogy addig használod és utána kuka.
Egyébként biztosan lehet barkácsolni valamit, amivel meg tudod belülről jól támasztani a kart és ütögetéssel talán le lehet szedni károsodás nélkül is, de biztos nem egyszerű, mert elég nehéz jól hozzáférni.
@Makky: oké, de én olyan megoldásra (pl egy spéci szerszám) gondoltam hogy egy sarazás után ne kelljen 40 km-t utaznom és 1300 ft-ot fizetnem a leszedésért, mert ennek is utána jártam (a leszedő kb 65000 ft de ennyiért pénzért levágom a g*cibe és veszek egy xt kart:) egyébként attól hogy a karban nincs menet attól még használható.
@dr.anonimus: Szerintem vidd el egy jobb bringaboltba. Létezik olyan kar lehúzó szerszám, aminek picit nagyobb az átmérője pont az ilyen esetekre. Azzal még talán megoldható, ha azzal se megy, akkor majd remélem kitalálnak valami mást.
Ha brutális otthoni megoldás kell, akkor végszükség esetére ott a flex. Azzal biztosan le lehet szedni a kart, hogy utána hozzáférj a középcsapágyhoz. :) Ebben az esetben a kar ugye kuka, bár ha kiszakadt a menet, szerintem már amúgy is kuka. (A vázra azért vigyázz, hogy a szikrák se menjenek rá!)