@Martina08: Arra tippelek, hogy a Radon Scart 7.0-ról van szó. Megnéztem a cég honlapját. Minden terméket ár/érték arányában érdemes szemlélni. Tehát, simán vehet jobbat, csak kérdés mennyiért? Ez a bicaj 220 ezer forint körüli áron van hivatalosan. Ha ebből az árból indulunk ki, kapsz-e hasonlót, vagy egy kicsit jobbat, mint a versenytársaknál? Például a Deore agyak. A Deore termékcsaládot a Shimano elég jól belőtte a tartósság/súly/működési minőség tekintetében. Én a konkrét agyról nem tudok semmi biztosat, de a tárcsafék kategóriában a "sima" Deore egy etalon, több teszt alapján is. Hozza azt a fékerőt és adagolhatóságot amit a drágább testvérei (XT, stb.), igaz kicsi nehezebb. Az agyaknál is ezt feltételezem. Valószínűtlen, hogy a Shimano nem tudja mit kéne hoznia az agynak ebben a kategóriában. De maradva az árkategóriánál, sok versenytárs 220ezer körül saját márkás agyakat ad, amiről nehezebb megmondani mennyire van egy szinten a Deore-val. Inkább nincs, mint igen. Példának néztem pl. a CTM Spark 1.0-t, ami egyébként egy jó és jutányos cég jó terméke. Beszéltem a fékről, de sajnos azt csak példának tudtam hozni, mivel a Radon Altus BR-M355 ad. Jó hír, hogy hidraulikus. Továbbá, hogy előre 180-as tárcsát rak hozzá, ami szintén nem általános. Viszont maga az Altus fék általános még ezen a szinten. Kétlem, hogy rossz lenne. Valószínűleg előbb fel lehet melegíteni, illetve nehezebb, de ezt csak akkor vedd figyelembe, ha rendszeresen tervezed hogy feltekersz Semmeringbe és vissza. A Villa átlagos Suntour NCX, azaz a rugos trekkingekből már egy jobb, de elmarad a Rock Shox Paragon átlagos teljesítményétől, ami levegős és könnyű. Viszont ez utóbbit inkább 300ezres cross bicajokhoz adják, itt az NCX még általános. A Radon eleve DT swiss küllőket ad és egyébként is inkább a Deore alkatrészekhez ragaszkodik, ami előny. És a legfontosabb! Hivatalosan 12,3 kg a súlya. Ezzel lever minden vetélytársat az árkategóriában, többet bő egy kilóval. Azt már lehet érezni. Ha 220-nál nem kerül többe, esetleg kevesebbe, akkor egy elég jó vételnek tűnik. Geometria is hozza, amit a cross bicajok adni szoktak. Kidolgozási minősége árának megfelelő, a képek alapján. Nem kimagasló, mint a legdrágább cross bicajok esetében, de nem is kerül annyiba. Nem tappered a fejcső, de ez nem fog számítani a kategóriának megfelelő felhasználás esetén. Egyébként tappered fejcsöves cross bicaja keveseknek van, igaz a Radon legdrágábbja (Scart Light 10.0) épp olyan.