Ritchey Road PRO Logic II országúti kormány cross biciklire?

Linkelt termék: Ritchey Road PRO Logic II
1-20 (20 válasz)

Elküldve: 2014.04.29. 11:02 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683
Témaindító kérdés:

Nekem egy Gepida Alboin 300 CRS-em van. Alapvetően elégedett vagyok vele. Lesznek alkatrészek, amiket kopásuk előrehaladtával majd esetleg igényesebbre cserélek. Mégis felmerült bennem egy jelleg béli változtatás. Alapvetően városban, aszfalton használom így inkább a sebbésség irányába fejleszteném. Mostanában rájöttem, hogy a legnagyobb ellenségem a szél, és így az erősebb légellenállás. Gondolom az országúti ilyen esetben jobb. Mivel nem akarok két bicajt megvenni, tárolni, stb., ezért egy kos kormány felszerelés tűnne jó megoldásnak erre a problémára. A bicikli jellege - amit megszoktam - gondolom kevéssé változna, de tudnám úgy fogni a kormányt, hogy jól előre dőlök. Működhet egy ilyen átalakítás? Mire figyeljek? A fenti kormányból van 46 cm széles. Mivel a vállszélességem is legalább ennyi, gondoltam ez a jó választás.(?)

Elküldve: 2014.08.17. 23:26 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@SZoli: Köszi! Már letettem róla.

Elküldve: 2014.08.17. 22:32 SZoli 

  • SZoli avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 7

Szia! Szerintem se vesződj az átalakítással! Én próbáltam, van egy merev villás trekkingem, próbáltam átalakíttatni, több alkatrészt lecseréltettem, de trekkingből sosem lesz országúti. A koskormányra országúti fékváltókart kell feltenned, ami a v-fékkel nem lesz jó, a váltás sem lesz pontos, tapasztalatból mondom. Inkább építtettem egy országútit, neked is ezt javaslom. Ha mindent le is cseréltetsz, akkor sem lesz az igazi.

Üdv. Zoli

Elküldve: 2014.04.30. 09:37 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Köszönöm a javaslatokat! Több olyan dologra is felhívtátok a figyelmem, amire nem gondoltam. Elsőre jó ötletnek tűnt, de ha meg is valósítható, olyan anyagi ráfordítással jár ami kétessé teszi a hasznot. A Decathlonba 120 000 forintért van igaz országúti, de 150-ért karbonvillás, jobb alkatrészekkel felszerelt TRIBAN 500-as is. 60-80 ezer forintos átalakítást ezek megkérdőjeleznek. Inkább maradok annál a változatnál, hogy a Gepidám egy minőségibb cross bicajjá alakítgatom a kopás által is kikényszerített cserékkel. Aztán, ha a jó sorsom úgy hozza, egy országútira (esetleg cyclocrossra) is benevezek. Azért a használt példányokat is nézegetem majd.

Elküldve: 2014.04.29. 22:02 tuner01 

  • tuner01 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Specialized Offroad Team Szeged csapat
  • Specialized Offroad Team Szeged csapat
  • hozzászólások: 17

@OKdoki: Sandorp véleményét osztom,érdemes inkább a villán, a kerekeken, a hajtáson, és a váltáson ügyködni, illetve minden felesleges fémtömb lefaragásán. Ha ezek megvannak sokkal hajthatóbb lesz a bicaj. Ha pl megnézed az én bringám, direkt városi rohangáláshoz van építve, általában 40-es átlaggal haladok, de mégsincs koskormányom :)

Elküldve: 2014.04.29. 21:23 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@OKdoki: gondoltam, hogy 28as az átmérő, de én a 700x28ra akartam kilyukadni... Én inkább pörgetem a tekerést; 2x5,6. Persze itt az Alföldön mindig fúj a szél, szembe szélnél 2x4. Így az izom később fárad el, és egy erősebb fuvalat sem dob vissza annyira, 30ról max 27re

Elküldve: 2014.04.29. 20:56 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@sandorp9: A kerekem 28-as. Igaz a Schwalbe CX Comp gumi, csak úgymond semislick 700-35C. Itt azért van hova fejlődni. De mostanában a szeles időben éreztem, hogy mennyire visszafog. Jobban mint bármi. Tíz percen keresztül is képes vagyok 30-32 km/h sebességet tartani, de egy fuvallat azonnal lelassított kb. 20 km/h-ra.

Elküldve: 2014.04.29. 20:50 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@sandorp9: Egyébként igazad van. :-) A baj az, hogy széles a tartásom és enyhén "agresszív" a pozícióm, azaz hosszú a stucni. Így előrehajolva még némileg tovább nyújtózkodva és persze behajtott kézzel haladok. Így hamar elfáradok. Gondoltam még hosszú kormányszarvra, amit lefelé állítanák függőlegesen, vagy egy picit a térdem felé. Furcsa lenne, de csak a fékezés szempontjából lenne egy kicsit kockázatos, mert csak hosszabban tartható sebesség fokozatokban (3x6,7,8-ban), használnám. Azt azért remélem a kezem nem csúszna le.

Elküldve: 2014.04.29. 20:38 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

inkább (ha már annyi pénzed van) cseréld a villát merev alura, a gumikat min. 28asra, a hajtást és a váltást outira, illetve amin tudsz könnyíts... szerintem

Elküldve: 2014.04.29. 20:34 sandorp9 

  • sandorp9 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 301

@OKdoki: valamennyire az egyenes kormány mögé is el lehet bújni, és ugyanannyira töröd szét a tojásaidat, mintha kormányt cserélnél, nem változna sok minden a pénztárcádat kivéve... a másik meg, hogy a szembe szél erõsít, fogd fel így ;)

Elküldve: 2014.04.29. 19:37 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@perelli: Tény, hogy könyökölve nehezebb szétnézni, arról nem is beszélve, hogy 2 perc alatt szétülöd a töködet az útnak nevezett aknamezőn tekerve. Amúgy én sosem mernék Pesten biciklizni. Tavaly is direkt közvetlen vonattal mentem a Balatonra, hogy nehogy át kelljen tekernem a keletiből a Déli pályaudvarra, de ez én vagyok. Minden tiszteletem a pesti bringásoké, igazi hősök. Létezik Canti-->V-fék húzás átalakító, amivel használható lenne a dolog:http://3.bp.blogspot.com/-XzkuDyMiB9o/TnClXNgs02I/AAAAAAAABOU/ow3RP3DgaLM/s1600/IMAG0585.jpg Bullhorn kormányokra szerintem fel lehet tenni a meglévő fékváltókarjaidat, így lenne egy kényelmes, meg egy sportos testtartás. De előbb kérdezd meg a boltosokat, hogy szerintük fel lehet-e tenni.

Elküldve: 2014.04.29. 18:51 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@OKdoki: akárhogy is csinálod, mindig akkor jársz a legjobban, ha olyat veszel, amilyen kell. Ha el kezded variálni, sokkal többet ráköltesz, és tuti nem leszel elégedett.

@gyuladaniel94: szerintem Pesten elég érdekes lenne a könyöklős megoldás.

Elküldve: 2014.04.29. 18:46 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Utánna olvastam, mini v fékkarral elméletileg megoldható, ha nem zavar be a gumi, de sajnos a sárhányom már biztos. Így is azt számolom, hogy egy olcsóbb fékváltókar, olcsóbb krmánnyal és a fékek átalakításával, bandázs, stb., minimum 60 ezer.

Elküldve: 2014.04.29. 18:24 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@ArtWolf: Könyöklő végébe tudsz tenni dugófékkart.

Elküldve: 2014.04.29. 18:01 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@OKdoki: délre a fenét! iPad-en írom, és valami autómatikus helyesírás javító van beállítva. Szóval, Deore.

Elküldve: 2014.04.29. 17:59 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Igazatok van! A fékváltókarra még gondoltam is. Sőt, olvastam, hogy a Shimano outi kar kompatibilis az MTB váltókkal, mint a délre vagy az Alivio, de a V fék problémáról nem tudtam. Maradok egyelőre gyuladanie javaslatánál. A hézagolókat felülete teszem. A cx cyclocrosst jelet? Igen, valójában ezekkel szemezek. Esetleg a bütykösebb gumit lecserélném, valami simább 32-35-re. A baj az áruk. Újonnan 250 környékén kezdődnek, de egy szép használt sem lesz olcsóbb 150-nél. Persze ha várok néhány évet akkor lehet, hogy a feleségem gyomra beveszi, mint szüli napi ajándékot.

Elküldve: 2014.04.29. 17:28 ArtWolf 

  • ArtWolf avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 478

@gyuladaniel94: Hát városban a könyöklő nem egy szerencsés választás, mivel nem tudsz egyből fékezni, főleg Pesten nem szerencsés... @OKdoki: Hát nem tudom, mi a legjobb megoldás számodra, mindenesetre ha sikerülne megfelelő fékkart találnod, érdekes lenne egy koskormányos trekking :) Viszont szerintem keress egy olcsóbb kormányt (ne felejtsd el, hogy a fék- és váltókarokat is cserélni kell, az sem két fillér, meghát egy ~20 ezres kormány egy ~100 ezres bicajra szerintem túlzás), vagy ha ilyen sok pénzed van, akkor érdemesebb lenne elgondolkodni egy cx gépen aszfaltgumikkal, ide, pestre szerintem az a legalkalmasabb, mert a kátyúkat ugyanúgy bírja, mint egy trekking, sőt, viszont irányíthatóságban és sebességben közel ugyanott van, mint egy oúti, és még koskormánya is van... :)

Elküldve: 2014.04.29. 15:09 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

Nem feltétlen kell rögtön ennyit költened, mert nem biztos, hogy sokkal jobb lesz a helyzet. Ugye rögtön jön a probléma, hogy az egyenes kormányra való fékváltókarok nem jók a koskormányra, úgyhogy országúti fékváltókarok, vagy országúti fékkarok+kormányvég váltókarok kellenének. Országúti fékkarból ritka és drága, fékváltókarból pedig szerintem nincs is olyan, ami jól kijön a v-fékkel, canti féket meg gondolom nem szeretnél. Elsőnek szerintem próbáld meg a kormányszár alól kivenni a hézagolókat és lefelé fordítva feltenni a kormányszárat, így elég jelentősen változhat a testtartásod sportosabbra, nem fog majd annyira vissza a szél. Ha kellene egy kényelmesebb, egyenesebb testtartást eredményező fogás is az áramvonalas mellé, akkor meg a kormány maradjon, ahogy van, és könyöklőt tegyél rá.

Elküldve: 2014.04.29. 12:37 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@perelli: Tehát a teleszkóp egy gyenge pont. Mondjuk, azt még megtehetném, hogy csak a hajtóssabb szakaszokon lockolom. Kényelmesebb gurulásnál meg hagyom rugózni. Így kényelmesebb lene, mint egy igazi outi. Persze az irányíthatósága elmaradna tőle. Nehéz is, de az most sem zavar. Majd ha 75 kilós leszek! Az eladásnál, legjobb esetben is 40-50%-t vesztenék. Fáj a szívem miatta. Hiába tehetem meg, a szemléletet ellen való.

Elküldve: 2014.04.29. 11:33 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

A legnagyobb problémád a teleszkóp. Nem arra van kitalálva, hogy lockolva haladjál, az csak mászásra van. Szerintem a geo sem lenne ideális, de azt nem tudom. Szerintem add el, és vegyél outit vagy fitneszt legalább.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!