Rock Shox Domain 318-ba milyen olajat kell tenni?

Linkelt termék: Rock Shox Domain 318
1-36 (36 válasz)

Elküldve: 2013.03.23. 13:19 streetdi 

  • streetdi avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 5
Témaindító kérdés:

Valaki meg tudná mondani milyen fajta olajat kell bele raknom? a gyári már lassan elfolyik mert a visszaút csillapító csavarnál ereszti az olajat.(állítólag a tömítés a hibás)

Elküldve: 2016.02.18. 11:36 foot_long 

  • foot_long avatar
  • DH/Freeride arc
  • DownHill csapat
  • DownHill csapat
  • hozzászólások: 9

Sziasztok!

Annyi kérdésem lenne, hogy most készülök olajcserére a 302-es Domain telómba és van itthon 2.5WT teleszkóp olaj. Szerintetek érdemes ezt használnom vagy vegyek 5WT-set? Illetve, ha ezt használnám, akkor mennyiben változna meg a teleszkópom karakterisztikája?

Előre is köszönöm a válaszotokat!

Elküldve: 2013.03.25. 16:45 streetdi 

  • streetdi avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 5

@Nikolaij: amit belinkeltél +oldja minden problémámat... KÖsz

Elküldve: 2013.03.25. 16:29 streetdi 

  • streetdi avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 5

Köszönöm a tanácsokat

Elküldve: 2013.03.25. 14:17 Nikolaij 

  • Nikolaij avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 11

@streetdi: http://www.pinkbike.com/news/rockshox-Domain-service-how-to-2011.html

innen le tudod tölteni a full service utasítás, képekkel.

Elküldve: 2013.03.25. 13:52 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

@Nikolaij: hagyjad már...ez olyan hülye, hogy egy nyíltfürdős villát kétféle olajjal töltene meg, külön a csillibe és külön a kenésnek XD...mondom én, hogy nem látja át :-) miért? mert nem ért hozzá...ami nem baj, én sem értek sok mindenhez, de nem okoskodok az adott témában

Elküldve: 2013.03.25. 13:17 Nikolaij 

  • Nikolaij avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 11

@terminator: 1. ha te ismernéd az olajakat, akkor az atyaúristen se téríthetett volna meg, csak be kellett volna linkelned amit én is. 2. azt hogy nem jól írtam, elismertem, nyilván meg tudom különböztetni a külső szárat a becsúszótól 3. ennek ellenére te még mindig ezen lovagolsz és mentegetni próbálod magad

Igazán, tényleg, nagyon ................. igen

ÉN VAGYOK A HELIKOPTER!!!

Elküldve: 2013.03.25. 11:59 Nikolaij 

  • Nikolaij avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 11

@bundasalma: osztom a véleményt!

Elküldve: 2013.03.25. 11:53 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

streetdi-nek: na de a kérdésre a válasz, mint már lentebb leírtam. használd a gyár álltal előirt mennyiséget, ha nincs kdved kisérletezni abból baj biztos nem lesz. a szárba küldj 15w-s kenést a csillibe meg min. 7.5w-t hogy müködjön is a csillapításod. ha csak 5w-d van otthon tedd azt mindenhova, baja nem lesz tőle, de a lábban, mint kenóolaj, hamarabb el fog használódni, és azt én sürübben cserélném, mert eléggé híg, a 15w tovább el fog állni :-)

Elküldve: 2013.03.25. 11:36 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

figyelj terminátor, leirom akkor normálisan ahogy előszöris tettem..srác kérdezett valamit én normálisan válaszolt, előtte ugyan már téged több oldalon, több témánál leszóltak...nos leirtam a véleményem te is a tiédet én arra nem is reagáltam, mindenkinek amegvan a magáé, majd a srác eldönti melyiket veszi alapul....erre jössz és leugatsz hogy amit irok nem jó...miért, próbáltad már??? te aki motorolajat rak a lábba te szar, te ugatsz le engem...egy rossz szavam nem volt hozzád...de te tényleg pszichopata vagy :-D amit irsz, ahogy irod...egy rossz szót nem irtam a véleményedre és irod mindent szarul tudod...mond már meg ki mondja mert csak egy kamuprofilt látok???? mond meg és akkor elhiszem te szar

Elküldve: 2013.03.25. 11:32 Nikolaij 

  • Nikolaij avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 11

@bundasalma: Igen, a FOX 40-ből indultam ki először, csak utána néztem meg a Domain rajzát, miután láttam hogy elindulunk az okítás irányába :)

Szóval "Mea Culpa", azt tényleg elírtam.

De azért motorolajat, meg olívaolajat ne töltsünk már teleszkópba....

Elküldve: 2013.03.25. 11:14 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

@terminator: és most erre vered, hogy kiütéssel győztél, mert az ebike-on olvastál valamit?

@Nikolaij: így van, én is igy tettem és bevállt, a probléma megoldótott..de ez itt osztja az észt és semmi tapasztalata sincs, érződik a sorain, hogy nem látja át, csak olvasott róla a kis benszülött...kit érdekel mit ir a a gyár meg hogy mit irsz terminátor, ki vagy te bazdmeg? :-D

Elküldve: 2013.03.25. 11:13 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

a bikemag szerint az 5w öhlins a legsűrűbb és mindenki ezt mindta.Én is ezt tudtam.

Igaz én az 5w-hez csak a csillapításnál ragaszkodtam és ragaszkodok is.

Kenésre én is a 15w-t nyomtam.

Elküldve: 2013.03.25. 11:13 Nikolaij 

  • Nikolaij avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 11

@terminator: ismered azt a szót, hogy ÁLTALÁBAN?????????

Ez olyan bazze, mintha azt állítanád, hogy az autók előre mennek ALTALÁBAN, én meg azt, hogy tudnak hátra is menni, erre te belinkeled itt, hogy hát ÁLTALÁBAN előre mennek............... na kösz.....

Mindig meg kell nézni a gyári ajánlást, ez az első pont.

Ha a nyuszi-teknős arány nem jó, első körben sűrűbbre cseréled az olajat ( ha túl gyorsan rúgja ki magát a villa)

Persze fordítva is lehet, ha túl lassú lenne nyuszi állásban.

Elküldve: 2013.03.25. 11:09 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@bundasalma: Hoppá-hoppá!!!! Öccsémm a hétvégén mindenki azt állította,h a 5w a legsűrűbb,és engem kúrtatok mert 15w-t mondtam kenéshez.

Baszdki.kiütéssel nyertem mindenki fölött. Na bundás végre egyet értünk.

Elküldve: 2013.03.25. 11:08 Nikolaij 

  • Nikolaij avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 11

@bundasalma: Igen, lehet az félreérthető volt ahogy írtam. Nálam nem ez volt a fő gond ami kiverte a biztosítékot, hanem az, hogy az 5w-s a sűrű és a 15w-s a híg. De már mási fórumon is találtam okosságokat @terminator-tól.

Elküldve: 2013.03.25. 11:06 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

na de a kérdésre a válasz, mint már lentebb leírtam. használd a gyár álltal előirt mennyiséget, ha nincs kdved kisérletezni abból baj biztos nem lesz. a szárba küldj 15w-s kenést a csillibe meg min. 7.5w-t hogy müködjön is a csillapításod. ha csak 5w-d van otthon tedd azt mindenhova, baja nem lesz tőle, de a lábban, mint kenóolaj, hamarabb el fog használódni, és azt én sürübben cserélném, mert eléggé híg, a 15w tovább el fog állni :-)

Elküldve: 2013.03.25. 11:04 terminator 

Elküldve: 2013.03.25. 11:01 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

igen, azt rosszul irtad Nikolaij, mert a csillapítás olajat azt magába az mcd egységbe kell felül betölteni, alul mikor már fel van huzva a láb, akkor a csavarnyiláson befecskendezni a kenőolajat.

Elküldve: 2013.03.25. 10:54 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

a szárba kell an200ml???

Mivel nem tudjátok a fogalmakat nem vitázok veletek tovább.Még most is azt állítod,hogy a külső szárba kell 200!!!!ml olaj.EZ IGEN!!!

Tehát betöltesz 200ml kenőolajat a szárba e szerint.És 5ml-t a csillapításba.Öregem hagylak téged írni bundással mert egyikőtök se szedett szét még telót.

Miért van az,h a másik fórumon engem azért támadtok,amiért ugyanazt állítottam mint ti elsőre.Vagyis egy a véleményünk.Tehát akik nekem írtak azok szerint te is hülye vagy bundas.

a videon hova tölti a csákó az olajat. Az ilyen hülyék miatt mint ti-hogy nehogy bekavarjanak-direkt le van szedve a külső szár a telóról..

Elküldve: 2013.03.25. 10:34 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

@Nikolaij: ezek tényleg elég meggyőzőek én is hasonlóan látom, szerintem aki érdeklődik a téma iránt ezt vegye alapul, ne azt amit terminátor ir, mert egyzser 15w-t másszor 5w-t állít függően attól mennyit ugatják le egyiikért vagy másikáért :-) és ez a sűrű olaj téma tényleg igy van, és bent tartja az olajat, érdemes még a lvegeős telóknál úgynevetett zsirdugót, vagy srürü zsirral kenni a csavart a levegő szökésének megakadályozására, amire mondjuk a varrógépolaj, ahogyan terminátor állítaná, nem képes

@terminator: nem arcoskodás, pont te vagy aki arcoskodik, én meg a tapasztalatomat irtam le, ami többet ér, mint a te köhögésed, meg a bikemagaból kiragadott példáid. na, pont így jön ide az hogy kiragadtam egy példát...csak hajtod a magadét a táblázatokkal meg a gyári adatokkal...senkit nem érdekel elhiszed? Azt mindenki megtalálja :-)

Elküldve: 2013.03.25. 10:30 Nikolaij 

  • Nikolaij avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 11

@terminator: Magába a szárba kell beletölteni a 200ml olajat igen és a csillapítás része a robbantott rajza alapján különálló elszigetelt egység, ezért kell bele jóval kevesebb olaj és ezért lehet benne más sűrűségű.

@bundasalma kolléga pedig jól mondja minél nagyobb a wt szám annál sűrűbb az olaj, legalábbis a Műszaki Egyetemen nekem még ezt a tananyagot adták le, lehet hogy azóta változott a világ.

http://hu.wikipedia.org/wiki/Viszkozit%C3%A1s

Itt tudsz olvasgatni a viszkozítás témaköréről. A 2,5wt-s olaj nagyon híg a 15wt-s olaj nagyon sűrű. A víz viszkozítása 0,001Pas a mézé 10Pas, az olajgyártók "wt" száma ezzel áll összefüggésben.

De mivel annyira arrogánsan véded a hülyeségedet, megkerestem neked egy olaj táblázatot:

http://kepfeltoltes.hu/130325/9216346_www.kepfeltoltes.hu_.png

Nyugodtan nézd át:

legfelül 20wt-s avagy heavy olajak vannak 60 körüli cSt-vel

legalul 2,5wt-s olajak vannak 10 alatti cSt-vel

Magyarul alul vannak a híg olajak felül a sűrű olajak, remélem VILÁGOS már miért beszélsz félre.

A csillapító egységbe nem szerintem hanem a Rock Shox szerint kell 5ml olaj!!!

Nem az a baj, hogy kötekedsz, hanem, hogy nem tudod az alapokat.

Csak egy kérdés?- Szerinted ha az öreg, kopott motorú kocsidat elviszed szervizbe és ők azt mondják tölts bele sűrűbb olajat, tehát mondjuk ne 5w-et hanem 7,5w-et az miért van??? Elárulom: a SŰRŰBB olaj a kopott hengerfal és dugattyúgyűrűk között sokkal nehezebben megy át és mivel SŰRŰBB tovább fent marad a hengerfalon kenésként, így ha nincs még tropán a motor, ideiglenesen megszüntetheted, hogy kéken füstöljön-azaz egye az olajat!!

Üdv Nikolaij

Ui.: ha ezek után is képtelen vagy belátni azt, hogy a 15wt-s olaj a sűrű és az 5wt-s a híg, van otthon mindkettőből talákozzunk valahol pesten és megnézheted a különbséget a kettő között.

Elküldve: 2013.03.25. 10:27 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

@terminator: te ahogy és amit leirsz látszik, hogy az életben nem szedtél szét villát max. egy rst mozo pro-t :-) látod azért mert nem neked van igazad a másik már egyből egy fasz.

pont ezt mondom, hogy nincs igazad, mert hülyeségeket irsz..és leszarom, hogy igazad van e...itt már ugyis lejárattad magad és senki nem hisz neked...te meg engem ne akarj meggyőzni, mert több tapasztalatom van mint neked, legalábbis a leirtak alapján, hisz már a szövegértéssel is problémáid vannak...mégegyszer mondom: NINCS IGAZAD ÉS HÜLYESÉGEKET IRSZ!!! :-) ahogy én használom úgy müködik amit meg te mondasz arra magasról teszek és ezt ajánlom másoknak is ;-)

Elküldve: 2013.03.25. 10:18 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

az 5 w az a hígabb és hiába töltöd fel normálisan, soha nem fog a teknős funkcióban visszajönni normálisan...ellenben ha SŰRŰBB olajat töltesz bele úgy már elég érezhető lesz, amugy szerintem pszihopata vagy folyamatosan konfrontálódsz, kötekszel, antiszociális vagy, csak magadét, és amagad igazát hajtod...ez nem normális :-) hihi

Elküldve: 2013.03.25. 10:16 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@bundasalma: tök mindegy mi a viszkozitás.

Teló olajból 5w kell a csillapításba. Lehet nekem olaj,de neked meg nikolajnak teleszkóp felfogási problémáitok vannak.

Elküldve: 2013.03.25. 10:10 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

@terminator: nem te már beteg vagy :-D egy nem avgyok 99 óta teló szerelő, és nem azt irtam hogy te kötekszel, hanem hogy pont te fogod majd azt mondani, hogy én kötekszem veled...érdekes téged mindenki félreért, nemdebár? ez a mindenki hülye csak én vagyok helikopter, nem lehet hogy neked vannak felfogásbeli problémáid...s a sürü az aminek magasabb a viszkozitása a hig meg aminek alacsony, ird már be valahova könyörgöm :-D amóúgy meg tök mindegy mit ugatsz én 5évig!!!! használtam igy egy pike-ot és semmi baja nem lettés már más gazdánál van 2004-es villa és tökéletesen müködik...mielőtt belekötne valaki 2004ben vettem 2005ös pike-ot(mivel azóta van) mert már 2004 novemberében behozták az országba...Greg Minaar is 2009ben már 2010-es boxxerel ment :-)

Elküldve: 2013.03.25. 10:03 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@bundasalma: nem kötekszek. De te kérdezed tölem,hogy hogy oldható meg híg olajjal a csillapítás,mikor ezt te állítottad pont, én meg azt mondtam,hogy pont az 5w kell oda mert az a sűrübb.

Idézet tőled: tölts valamivel kevesebb olajat bele, és sűrűbbet(7.5w , 10w) mert az 5w az semmire, .....

E szerint,neked a nagyobb számú a sűrűbb.Erről ennyit.Lehet tudod mit akarsz,de nem jól írod meg.

Nikolaj:idézet tőled:, ½abba a részbe amibe becsúszik a becsúszó kell 200ml olaj...½

e-szerint neked a külső szár a becsúszó,mert ugye abban csúszik ő maga a becsúszó.

Ujabb idézet tőled:"és magába a csillapító egységébe kell 5ml 15wt-s (nagyon sűrű olaj). "

Szóval szerinted a csillapító egységbe kell 5ml olaj.

Én tudom mit akarsz mondani de te is kavarod a fogalmakat,ezzel hülyének kikiáltva engem,na meg a kétdező a végén vesz inkább egy uj telót. Lehet telót szerelsz 99óta de fogalmazz jól.

Most megint én vagyok a szar-szemét,h kötekszek mi?

Elküldve: 2013.03.25. 09:39 Nikolaij 

  • Nikolaij avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 11

http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/nFZpbLpcEb2QbHC2wXrotxY3I0fsguUfN7Dd2h5Nx4U/mtime:1301943073/sites/default/files/techdocs/2011-rockshox-fork-oil-chart.pdf

Itt van a Rock Shox táblázata. Kezdjük az értelmezéssel.

Bal oldali "fő" táblázat mondja meg mennyi és milyen olaj kell a "drive side" magyarul a hajtás oldalán lévő szárba. Ezen belül van négy oszlop (upper tube - oil volume,oil wt;lower leg - oil volume, oil wt).

Tehát nézzük át mondjuk a Domain RC adatait, magyarra fordítva és értelmezve:

Jobb szár:

A Domain RC-be magába a becsúszóba, abba a részbe amibe becsúszik a becsúszó kell 200ml olaj aminek a sűrűsége 5wt-s (nagyon híg,folyós olaj) és magába a csillapító egységébe kell 5ml 15wt-s (nagyon sűrű olaj). Ez volt tehát ha menetirány szerint ülünk a bicajon, akkor a jobb szár.

Bal szár:

A bal szárba, amiben elvileg a rugó van, a Domain RC esetén kell 15ml 15wt-s (nagyon sűrű olaj).

A nyílt olajfűrdős teleszkópoknál hülyeség a plusz-mínusz 5ml-es szarakodás, egy fontos dolog van, ne tölts bele annyi olajat, ami meggátolná a teljes összenyomódását a teleszkópnak.

Azért érdemes nem sokkal többet beletenni a gyári ajánlásnál, mert csak nő a súly és a benne ragadt levegőt nagyobb nyomásváltoztatásra kényszeríted - tehát jobban fog melegedni a villa és hamarabb habzik fel az olaj. Kevesebbet viszont nem szabad beletenni.

Kb ennyi, az utóbbi pár évben szedtem már szét nem egy teleszkópot és rugóstagot, szelepeltem át őket és szabtam személyre annak aki kérte. Ha kérdésetek van még szívesen segítek.

Üdv Nikolaij

Elküldve: 2013.03.25. 09:11 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

@terminator: na, akkor tisztázzuk a fogalmakat! a híg az ami folyósabb, ezért is mondják pl: hogy hígat fostál, remélem így megérted :-) az hogy csillapítás müködjön fizikailag írd már le nekem, hogy oldható meg híg olajjal? és hidd el, azért nem müködött a csillapítás, mert az olaj mennyiséggel ill. annak viszkozitásával volt probléma, ezt nem hasraütésszerűen találtam ki, hogy mit hogy fogok beletölteni :-) a saját tapasztalatom ill. szakemberek segítségével valósult meg. És telóolaj van benne, mivel tudtommal a suspension, amit a flakonokra is irnak az csillapítást jelöl magyarra fordítva. Megtennéd, hogy leírod, hogy az olajszint eltérése miatt, hogyan tud tönkremenni egy teleszkóp, ez tényleg nagyon érdekel :-) az amerikai gyártók, meg pont nem a túlépítettségükről híresek(fox, rs) ismerem az öhlins-et és akayabát is, volt 4 éves MX-es tapasztalatom, de tök, hogy hogy irod, hogy megmondod afrakót és majd azt kezdünk az infóddal amit kaarunk, már kezdtem tök hülyének érezni magamat :-) :-P és persze majd most irod hogy látjátok kötekszik, meg akadékoskodik, pedig nem így van, csak egyzserüen hülyeséget irtál és nemtudom de én 1999-óta bringázok és vagyok benne aktívan a témában tehát van tapasztalatom

ha nem vagy képben a hidraulikával, meg hasonlóval kérj tőlük tanácsot: Déczi racing suspension -> futomu-tuning.hu , ők talán még nálad is okosabbak! :-) és elmagyarázzák neked mi a híg és mi a a sűrű

Elküldve: 2013.03.25. 08:35 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

@bundasalma: szia. Amúgy az 5w a legsűrűbb.Nem úgy ahogy te írtad...fordítva. Ezért az a csillapítás olaj.

Ha neked nem működött a csillapítás vagy nem pont annyit,v nem kimondottan teló olajat vettél bele.

Egyébként a csillapítás nem olyan mint a kenőolaj,hogy kitapasztalom és kész.Ha a 15nem elég kap 40-et .

Nem tudom,ha igaz amit írtál,hogy bírja.Szerintem az amerikai gyártók ½túlépítettsége½,tartóssága miatt nem ment még tönkre a tied csak.

Szóval a lényeg mint én na meg a videó is mutatja +/-5 ml a határ.

Én elmondom a jót,azt csináltok amit akartok utána.

A másik még,hogy a telógyártóknak(bringa teló) a vikágon összesen 2!!!!beszállítójuk van.Tehát bármilyen nevű(néven futó) olajat veszel,kb mind egy tulajdonságú

ajánlott ÖHLINS verseny,motortelóba való,olajat venni.igaz kb 2-3xos az ára mint a teló olajé de tuti minőség.

Elküldve: 2013.03.25. 08:17 bundasalma 

  • bundasalma avatar
  • DH/Freeride arc
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • Akik szeretnek szerelni csapat
  • hozzászólások: 97

Egyébként annyit hozzáfűznék, hogy az hogy mi van leírva a gyári leírásban az egy dolog. Nekem eddig sosem vált be a gyári érték semmilyen téren sem. Szerintem kisérletezd ki magadnak, úgy lesz a legjobb. Én a gyári értékek szerint töltöttem fel a telómat(rs boxxer) és egy jó nagy rakás sz@r lett az egész. 5w-t ír a csillapításba és 290ml-t, és a visszaút nem müködött, a teknős és a nyúl végállás között nem volt különbség, ráadásul alig mozgott, pedig az én testömegemhez megfelelő rugó van beletéve. Szétszedtem majd újratöltöttem 10w-s olajból 250ml került a csillapításba és érezhető lett a különbség, végre úgy müködik a villa, ahogy kell neki, tehát a gyári útmutatóval ki lehet törölni :-D szerintem tölts valamivel kevesebb olajat bele, és sűrűbbet(7.5w , 10w) mert az 5w az semmire, de ezt neked kell kitapasztalni, de megéri vele játszani.

Elküldve: 2013.03.25. 07:00 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

http://www.youtube.com/watch?v=48_O2xWU9RE&feature=youtube_gdata_player

ez segíthet

http://www.youtube.com/watch?v=Yl0GdF0w5hI&feature=youtube_gdata_player

itt a külső szár leszedése.igaz a videoban dual airrel,de a folyamat ugyanaz mindnél.

Elküldve: 2013.03.25. 06:56 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

most ha cserélni akarod jön a csillapítás olaj csere.

Felül a jobb oldalon eltávolítod az állító karokat,ez van ahok zégergyűrűvel,van ahol imbuszos csavarral van a helyére rögzítve.SZERINTEM EZ A ½½LEGBONYOLULTABB RÉSZE½ sokan ettől ilyednek meg.Mondjuk van olyan R.S aminél ezek leszedéséhez atomfizikusi diploma kell....látszólag,de nem olyan nehéz mint látszik.

Na ha ez kész.24es csőkulccsal kitekered a csillapító egységet.Kihúzod azt a szétlyuggatott ½valamit½,ő az.Ne piszkáld,csak folyasd le az olajat róla ennyi. Most felfordítod a villád kiöntöd a csillapító olajat.

Ezután megnézed a hírhedt táblázatot.(Itt nem okoskodok az olaj mennyisége tipusonként más-más,tehát annyi kell amennyi a táblázatban a te tipusodhoz oda van írva.) +/-5ml lehet az eltérés,de a megadott mennyiség nagyon pontos kell legyen,mert szétkurja a villát a túl sok meg a túl kevés is. Én egy méröedénybe +5öt töltenék,úgyis az edény falára ragad vmennyi kiöntéskor.

Ha a PONTOS kimérés megvan jöhet a beleöntés.Utána a lyuggatott csill.egység vissza,állító kütyük vissza.És kész.

Írtad,h ereszti az olajat......????

Ha ez a kenőolaj és alul a jobb oldali állító karnál folyik az ½normális½ nekem is,meg sok mindenkinek van ez így,

De mivel a te katrgóriád már elvileg a becsúszó allján is megbontható én kihúznám a csillapító rudazatot is egy leellenörzésre.

Sokan kérdezitek itt ezeket az olajcseréket.De senki!!!!azt,h a tömítéseket cseréljem?Hisz ezek ott vannak pl a csillapító egysés nyakánál a csillapító rudon,a levegösökben. És ami vicces,h 2Ftos szar gumigyűrűk ezek,és több éves villánál nem ártana cserélni őket.(akár jobbra is)

Remélem tudtam segíteni.

Elküldve: 2013.03.25. 06:27 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

nyugi.Egyszerübb mint gondolnád. Első kérdés,h szedtél e már szét telót?Tudod,h néz ki ha leszeded a külső szárat?

Konkrétan a domain-edet nem perfekt ismerem,mert ugye mind más egy kicsit,de a lényeg.

Alul,a szárak alján egyik oldalon(elvileg a jobb oldal,nekem az) ott a nyúl-teknős.Na onnan kihúzod az visszaútállító kart,ez csak bepattintós renszerű,jó erősen húzd ki. Ha a bal szár alján is van vmi állítási lehetőség akkor onnan is kihúzod a karokat és ha mindkét szár allja szabad FÉLIG kicsavarod a csavarokat imbusz kulccsal.

Ekkor ráütsz finoman gumi kalapáccsal,hallasz egy-egy reccsenést akkor jó. Ezután csavarok ki teljesen.Most kézzel le kell tudnod húzni a külsö szárt.NEM muszály lehúzni elég ha10cm-t lejjebb húzod és a lyukakon betöltesz-hát a 10-15ml kevés-szerintem 40-40ml olajat a külső szárba,ez a kenőolajad.

A teljes leszedést azért írtam mert így meglátnád a telódat csupaszon.De ha le is húzod utána csak simán visszatolod ennyi.

Itt kitérnék arra-mivel a másik fórumon megöltük egymást ezért,h a Rock Shox 15w-s olajat ad meg kenéshez. De ha te vettél 5w-teleszkóp csillapító olajat akkor az jó bele kenőolajnak.

Írom a többit.

Elküldve: 2013.03.24. 19:19 streetdi 

  • streetdi avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 5

Szóval csillapító olaj 5w 200+5ml a nyúl teknős felébe? és a másik felébe is ugyanugy 200 ml ugyanabból az olajból? de kurvára nem értem ezt a gyári táblázatot se 200+5 ml a felső felébe,az alsó szárba meg burítsak 10+15 ml-t vagy 1xűen ha már elkapott az ideg elég ha belefosok mind2 felébe?

Elküldve: 2013.03.23. 15:21 terminator 

  • terminator avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 285

pont ma volt a Tora 302fórum.nézd meg:)

a visszaút tekerőnél a milyeik is ereszti a kenőolajat.ez nem gond,fogja is. Az adott fúrumban magtalálsz mindent. Had ne írjam le megint. Írj,ha elolvastad

http://forum.testbike.hu/topic/mennyi-olaj-kell-a-rock-shox-tora-302-u-turn-os-teleszkopba-2739

a kenőolaj,meg a csillapító olaj 2külön dolog. Mondjuk folyhat neked az is alul,de az gáz már.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!