REmélem sokaknak tudok ezzel segíteni:
A dual air azt jelenti, hogy két légkamra van. Szerintem úgy a legkönnyebb megérteni, ha elképzelsz egy fecskendőt, amiben középen áll a dugattyú, és le van zárva a nyomóka felőli rész is meg a kis kivezetése is, ahova a tűt teszik.
Ez a teleszkópban úgy nézne ki, mintha a nyomókája lenne az alsó láb(fejjel lefelé fordítod).
Ugye a felső részben összenyomod a levegőt, ez a pozitív kamra. Ez határozza meg igazából, hogy mennyi erő kell hozzá, hogy mozogjon a teló(ha le akarjuk egyszerűsíteni).
Az alsó légkamrában pedíg, ha összenyomódik a teló, "széthúzódik" a levegő/csökken a nyomása/.
Ezzel azt lehet beállítani, hogy mennyire legyen könnyű megindítani a villa mozgását. Vagyis egyenlő nyomásoknál van 1 érték. Ha nagyobbra veszed a negatívat, akkor könnyebben mozdul be, mert a negatív jobban "nyomja a pozitívat felfelé" viszont a sag is nagyobb lehet ha el van túlozva.
Valahogy így néz ki a becsószóban lévő rész:
http://www.bti-usa.com/pictures/RS/RS3951.JPG
/én írtam Bikemag fórumon/
Az u-turn rendszer mondjuk kicsit különbözik tőle, de a lényege ugyanez.
Annyi még, hogy itt nem a villa becsúszójában van a levegő, hanem van benne még egy kisebb lezárt csődarab, és abban. Ilyen: http://www.bti-usa.com/pictures/RS/RS3804.JPG
Namost, ennek a tetejében van egy fehér menetes rész, az van odafogatva a lábhoz, és igazából magát az egész csövet csavarod a kupakkal.
ÍGy a menetet csavarod, ami összehúzza a telót.
Ezért a rugóútváltoztatásnál nem változik meg benne e nyomás, vagy a teló karakterisztikája.
Egyébként ha szétszedsz egyet, látni fogod hogy baromi egyszerű és ötletes szerkezet