Rock Shox Reba Race DualAir U-Turn 85-115mm hogy működik?

Linkelt termék: Rock Shox Reba Race DualAir
1-7 (7 válasz)

Elküldve: 2012.03.31. 00:29 freez 

  • freez avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 3
Témaindító kérdés:

segítség kéne, néztem egy használt bicót ilyen villával és érdekel a működése. Most egy dart3-as villám van ami azt hiszem sima rugóval dolgozik, ahhoz képest ez remélem egész más lesz. Mivel ez dual air gondolom két kamra van amit fel kell fújni levegővel de akkor hol az olaj és mi az a u-turn rendszer?

előre is köszönöm ,szeva

Elküldve: 2012.06.12. 13:04 minsk13 

  • minsk13 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 12

@mematyi: Én nem értek a teleszkópokhoz, de ahogy te leírtad a működésüket, még az én "gagyi" agyam is feltudta dolgozni a szoftvert.Nagyon jó lett!Köszi

Elküldve: 2012.03.31. 16:15 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 280

@freez: Vagy én tudok valamit nagyon rosszul, vagy nincs rugó mindkét oldalon. Úgy tudom, a dartban is egyik szárában lockout van, ami meg olajjal megy. Ergo ott nincs rugó.

De Éppen ez a jó, hogy lehet állítani mindkét kamrát. Azért nem lesz ugyanakkora a nyomás, mert tudtommal a kamrák mérete is különböző. Vagyis én még nem szedtem szét, csak a manualt tanulmányoztam, de pumpálni vagy 10szer könnyebb a negatívba, hamarabb felmegy.

Szerintem amiatt nem egyenlítődik ki, hogy nem olyan nagy a különbség a kettő között jobb esetben nyomás tekintetében, és a surlódás nem engedi elmozdulni a dugattyút. Amúgy ha durván sokat nyomsz a negatívba, akkor összehúzza magát. Ha meg a pozitívba, akkor meg szinte lehetetlen bemozdítani.

Olaj kell a csillapításba, kb 115ml, szigorúan telóolaj. Kell a légrugóhengerbe mindenhová kb 1-1ml a kenéshez, szintén ajánlott a telóolaj. Kell a lábba 15-15ml. Én ide motorolajat szoktam rakni, sima általánost.

Elküldve: 2012.03.31. 15:59 freez 

  • freez avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 3

@mematyi: nem is kapizsgálom.. xd mondjuk azt nem értem minek két felől állítani a levegő nyomását mert ha az egyik oldalon megnövelem a másikon is nö hiszen arra próbál tágulni a kamra na mindegy remélem lesz lehetőségem kitapasztalni.

Még annyit hogy hova kell az olaj az air telóba és minek? A dart3 villában mindkét oldalon rugó van ebben meg csak a U-turn felőli oldalon?

Elküldve: 2012.03.31. 12:18 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 280

@freez: öö nem igazán értem, de gondolom stimmel.

Annyi a lényeg, hogy levegős teló szerelésnél le kell benne engedned a levegőt, hogy a szétkalapálásnál ne terheld a telót.

A solo air annyiban más, mint a dual air/u-turn, hogy a soloairban is két kamra van, de csak együtt tudod állítani, nem külön-külön mint a dualairesben.

Amúgy nem ugyanaz van a két szárban. Az egyikben van a légrugó, a másikban pedig a csillapítás. szemből nézve asszem a bal a csillapítás, a jobb a rugó. Az u-turnos oldali a rugó.

amúgy a szétszedéshez kell: imbuszok, 10es villáskulcs, 24-es villáskulcs,gumikalapács, meg seegergyűrű-fogó, asszem kb ennyi

Elküldve: 2012.03.31. 12:08 freez 

  • freez avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 3

@mematyi: kösz már valamivel világosabb a kép. Tehát -van egy és kétkamrás levegős teló -a kétkamrásnál a negatív kamrát lehet állítani -teló jobb és bal oldala megegyezik belülről -levegős villát is szétszedhetek itthon nem kell speckó szerszám, hogy összerakjam mert '1' lesz benne a nyomás amíg nem állítok utána

ez stimmel?

Elküldve: 2012.03.31. 10:00 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 280

REmélem sokaknak tudok ezzel segíteni:

A dual air azt jelenti, hogy két légkamra van. Szerintem úgy a legkönnyebb megérteni, ha elképzelsz egy fecskendőt, amiben középen áll a dugattyú, és le van zárva a nyomóka felőli rész is meg a kis kivezetése is, ahova a tűt teszik. Ez a teleszkópban úgy nézne ki, mintha a nyomókája lenne az alsó láb(fejjel lefelé fordítod). Ugye a felső részben összenyomod a levegőt, ez a pozitív kamra. Ez határozza meg igazából, hogy mennyi erő kell hozzá, hogy mozogjon a teló(ha le akarjuk egyszerűsíteni).

Az alsó légkamrában pedíg, ha összenyomódik a teló, "széthúzódik" a levegő/csökken a nyomása/. Ezzel azt lehet beállítani, hogy mennyire legyen könnyű megindítani a villa mozgását. Vagyis egyenlő nyomásoknál van 1 érték. Ha nagyobbra veszed a negatívat, akkor könnyebben mozdul be, mert a negatív jobban "nyomja a pozitívat felfelé" viszont a sag is nagyobb lehet ha el van túlozva. Valahogy így néz ki a becsószóban lévő rész: http://www.bti-usa.com/pictures/RS/RS3951.JPG

/én írtam Bikemag fórumon/

Az u-turn rendszer mondjuk kicsit különbözik tőle, de a lényege ugyanez.

Annyi még, hogy itt nem a villa becsúszójában van a levegő, hanem van benne még egy kisebb lezárt csődarab, és abban. Ilyen: http://www.bti-usa.com/pictures/RS/RS3804.JPG

Namost, ennek a tetejében van egy fehér menetes rész, az van odafogatva a lábhoz, és igazából magát az egész csövet csavarod a kupakkal. ÍGy a menetet csavarod, ami összehúzza a telót. Ezért a rugóútváltoztatásnál nem változik meg benne e nyomás, vagy a teló karakterisztikája.

Egyébként ha szétszedsz egyet, látni fogod hogy baromi egyszerű és ötletes szerkezet

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!