Sziasztok van egy Rock Shox Recon SL teleszkópom de valamiért nem működik a lock-out mi lehet az oka ?
Sziasztok van egy Rock Shox Recon SL teleszkópom de valamiért nem működik a lock-out mi lehet az oka ?
Sziasztok! Nem találtam hogyan tudnék uj témár nyitni, bár nem is akartam az értelmetlen témák sorát gyarapitani. Hasonló téma ez,úgyhogy itt kérdezek. Tudom hogy a sram honlapján fentvan meg külföldi oldalakat is olvastam de szeretném ha valaki átfogóan jellemezné és kibeszélné pro kontra a csillapitási lehetőségeket: olaj, turnkey, motion control. köszi
@dr.anonimus: szuper, köszönöm a tanácsokat Neked is! :) meglátjuk mire lesz elég az, hogy szétkapom! :D
Szedtem szét ilyen vackot egyszer, íme: http://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=10565&pp=mygl
A szétszedése következőképpen megy az egység kivétele után:
Addig jó volt hogy levetted a kék tárcsát és alul kiszedted a csavart a rugót meg a lemezkét.
Utána a fölső fekete kupakot, ami a villába rögzíti, azt kell befogni biztosan egy satuba vagy mehet franciakulccsal is csak úgy bonyolultabb.
A kék csövön van horony kialakítva villáskulcsnak ez fordított menetes. Ezt kissé nehézkes lesz kitekerni, mert a visszahúzó rugó ebbe van beleakasztva. ha ez megvan kb 100%-ban szétkaptad a cuccot.
@bandyta: óó, köszi! kipróbálom pénteken! gyanús volt, hogy valahogy le lehet azt tekerni, mert hát nem nőtt az csak úgy oda :D de gondoltam előbb inkább rákérdezek, mielőtt nekiállok, nehogy letörjek valamit! :)
@iDrew: http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=9729&id=10&pp=mygl nem tartozik szorosan a témához, de maga a működése valami ehhez hasonlatos lehet. A csőbe a dugattyúszerűség közepén bemegy az olaj, és azt a rudat ha elfordítod, akkor a pöcök nyitja-zárja azt a nyílást, amin ki tud jönni az olaj. Csak itt a műanyagtól nem látszik.
De úgy nézem bandyta szállította közben a konkrét szerelési megoldást.
@iDrew: pedig egyszerű :) A fekete "kupak" a szürke részre van csavarva, csak fordított menetes. Kicsit nehezen indul meg, de szét lehet szedni. Belül van egy tengely, a a végében egy kis akármi, az zárja nyitja a szelepet. A tengelyen van egy rugó, azzal lehet a baj. Ha a kupakot lecsavartad a többi menni fog.
@Krupcheck: szerintem ez egy elavultabb technika, képet is alig találok erről a compression damper egységről, ami nekem van. Egy kicsit furi... Annyit láttam az egészből, mikor szétkaptam, hogy ha azt a 6szög alakú rudat (talán "poker"-nek hívják, vagy spring adjuster-nek) forgatom - jobb esetben - egy villáskulccsal, akkor látszik az aljáról, hogy valami fém rudat forgatok meg vele, ahol se rugó, se semmi más nem látszik, ami akadna. BF2-nek is írtam már, reméljük valamicskét Ő is tud majd segíteni! Azért köszönöööm! :)
@iDrew: és rugó sehol, hírből sem? Gondolom az nem magát a rudat, hanem ezt a tárcsát kéne hogy visszaforgassa, hisz így nagyobb erőkaron tud dolgozni, ergo nem kell böszme erős rugó.
De ha ott ennyi van alatta, akkor passz. Nem volt még dolgom RS villával, remélem akad itt olyan, aki már szedte szét. BF2 hungarolada-t kérdezd meg, neki az albumban van egy szétkapott RS, bár a LO egységet nem bántotta, de hátha azóta avval is foglalkozott.
@Krupcheck: van ilyen fogónk, és le is kaptam vele a gyűrűt, de ez csak sajna a kék korongot tartja a helyén. Ami "alatta" van 6 szög alakú bizbasz rúd (a vége a képen is látható fekete kör alak), amit valahogy ki kéne szednem, de azt sehogy nem érem el. búza rockshox :D robbantott ábrát én sem találtam külön erről a darabjáról, mintha ez így egyben lett volna kiöntve. -.-"
@iDrew: ejj, de buta fatraktor, vagy plasztiktömb vagy miez, bezzeg a suntour (...jó, befogtam, de tényleg mindig megdöbbent a RS-ok hm, egyszerűsége). Szerintem az alsó csavar magát a záró mechanikát tarthatja össze, így az most sokat nem segít.
Felülről gondolom ilyen. Ez esetben - bár felelősséget nem vállalok - gondolom a seeger-gyűrű felelős azért, hogy ezt a rugós mechanikát egyben tartsa. Ergo ha azt lepattintod (roncsolásmentesen nem fog menni, tehát szerezz be egy másikat, kb. 4 Ft, de nem árt egy rendes seeger-fogó sem hozzá), akkor szét fog ugrani a rugós része. Javvallom tarts rá ujjal levételkor, aztán óvatosan vedd le a kupakot. Ha igaz a sejtésem, akkor ott van kiakadva a rugó, ami visszatéríteni a kupakot meg a rudat.
De ha volna egy korrekt robbantott ábra (ritka eset, nem érdeke a gyártónak), akkor egyszerűbb lenne.
@Krupcheck: bowden nélkül próbáltam elfordítani a lockout tekercset, szal a bowden, mint olyan, kizárható. :) Nekem ilyen van benne: http://www.mountainbikebitz.com/images/products/2012_RockShox_Crown_Adj_MTB_Compression_Damper_Assy_Dart_2-3.jpg
Ennek csak az aljáról tudtam kicsavarni a csavart, pedig ugye felül kéne valahogy kitisztogatni. Szerinted lehet ezt még valahogy további darabokra szedni? Fejsze nélkül... :) Köszi
@iDrew: 2 dologkra tudok gondolni.
Egyik, hogy kiszálkásodott a bowdened, és valahol megszorul a házban. Simaliba.
A másik, hogy a tárcsa alatti rugó kiakadt. Ott annyi történik, mint itt lentebb is már írták, hogy elfordítasz egy rudat, aminek a végén van egy pöcök, ami egy lyukat kinyit vagy bezár, így a lockout egység dugattyú szerűsége átengedni vagy nem engedi át az olajat, utóbbi esetben nem mozog ugye a teló. Ha jól értem, akkor a lezárással nincs gond, tehát az lockout maga működik, mechanikailag nincs baja, csak a kioldáskor van, nem jön vissza. Szóval valami a visszaforgását akadályozza, ez meg a fenti kettő lehet.
Szélsőséges eset, de esetleg előfordulhat, hogy valami durvább szennyezdés jutott a lockout egységbe a szerelés során, és ettől szorul be, de gondolom nem homokozóban szerelsz te sem villát, szóval ezt talán kizárhatjuk (:
hasonlóan ebben a videón láthatóhoz: http://www.youtube.com/watch?v=26CjO17rTd8
Hali! Én most egy fura esettel szembesültem. 2 napja szétkaptam a villát, olajat cseréltem, stb. Mentem vele "x" km-t, minden a legnagyobb rendben volt a lockout-val. Ma igazítani akartam a bowden-t a poplock karban. És innentől kezdve elfelejtett normálisan működni. Manuálisan próbáltam elfordítani a lockout-ot, nehezen ment, ráadásul vissza se akart magától állni az eredeti helyzetébe (3 órára). A lábakban elég olajnak kell lennie, ki lett mérve. Meg hát ugye korábban működött is. Valakinek van valami ötlete? :) Köszi!
Köszönöm mindenikek a segítséget minden oké működik nagy a boldogságom !
*gyárilag ajánlott w-s olajat lehet jobb lett volna
Amúgy se egy fürge villa, szerintem jobb lett volna az 5w-s bele.
@statik: A csillapításba ajánlott azonos viszkozitású olajat rakni, mert változik tőle a mozgása. Ha pl nem állítható a kompresszió, de van benne csillapítás, az nem biztos, hogy szerencsés. Máshogy fog mozogni tőle...
@statik: 120 ml tetűnk bele itt viszont más szerepel
http://www.kephost.com/images4/2012/6/11/zcprk1kvnvzb57fvwmjy.jpg
@BF2 hungarolada: Na ma szét lett szedve a Teleszkóp még Ez is http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=9218&id=18&pp=mygl
aztán öntöttünk bele olajat és kiderül az volt a baja nem volt elég olaj benne de most a teleszkóp lassabb lett és már nem is úgy rúg vissza na meg még nem is sziszeg gyanítom hogy sok olaj lett benne vagy sürögőbb az olaj
pedig 120 ml írt a Rock Shox oldalán
milyen olajat tegyek bele hogy jó legyen ötletek?
@statik: Oks, hajrá! :) Szerintem jónak kéne lennie bele. Ha ugyan úgy néz ki, becsúszóméret is megegyezik, akkor szerintem jó. Bár recon-nak is van acél becsúszós változata, szerintem a tora csak abban különbözik, hogy acél becsúszós.
@BF2 hungarolada: Köszönöm eddigi segítségeteket minden esetre ha szét szedjük megírom mi volt a gond egyébként minden alkatrész vehető Rock Shox Recon SL ha esetleg vennem kéne vagy kuka lesz telónak esetleg egy Tora alkatrészei jó bele ?
jaja... Ugyan az a kettő. Szerintem vagy nem zárja le(elromlott, vagy nem tekeri el), vagy egy nagyobb adag olaj hiányzik belőle. Csillapítás is ebben a részben van, máshol meg nincs is nagyon olaj
@BF2 hungarolada: a remote-osnál egyszerűen a kézi kar helyén van egy tárcsa, amibe rögzül a távvezérlő bowdenje. Attól lentebb nem szedtem még szét RS lockot, de ziher hogy onnantól ugyan az minden- főleg hogy átépíthető is.
Kb azon az elven működik, hogy a folyadék összenyomhatatlan, így ha elzárod az útját, akkor kemény lesz. Amikor összeraktam az enyémet, akkor után kellett tölteni kicsit, mert maradt benne levegő és egy három centit mozgott lockolás után is.
Ha tényleg nincs benne elég akkor rendesen alul van töltve. Nekem a sima turnkey-es van, nem tudom, hogy rögzül a remote lock-os
@BF2 hungarolada: annyi hogy lock a kart végig húzza bovden elforgatja a kék lock-out csavart de nem merevedik be még azt is mondta tesóm hogy lehet nincsen benne olaj az befolyásolhatja az a lock-out?
Amúgy nem egy bonyolult cucc azon kívűl, hogy nem tudom, hogy mi van abban a műanyag dobozban, de ha leírod, hogy mi történt és hogyan nem működik, akkor lehet, hogy valaki tud rá valamit mondani.
@BF2 hungarolada: Hát nem veszek észre hogy engedné alul vagy fölül az olajat ha meg jön ismerősöm szét szedjük és meg mézük de legalább van elképzelésem hogy mit keresek
átengedi az olajat a patron, vagy nincs benne elég olaj. Teljesen nem működik? Ő lenne az: http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=9218&id=18&pp=mygl Megnézni egyszerű, hogy mi a baja, csak ha tönkrement akkor nem hiszem, hogy javítható