Üdv! Első teleszkóp vásárlása elött állok. Milyen teleszkópot ajánlanátok városi tekerésre, munkába járásra? Cross trekking kerékpárra kéne. 190cm és 120kg vagyok. Köszi előre is.
Üdv! Első teleszkóp vásárlása elött állok. Milyen teleszkópot ajánlanátok városi tekerésre, munkába járásra? Cross trekking kerékpárra kéne. 190cm és 120kg vagyok. Köszi előre is.
OFF: Szerintem nem muszáj teleszkóp, meg tárcsafék se aszfaltra...
Nekem is egy öreg trekkingem van, gyári RST teló kb. 2 évet bírt karbantartás nélkül (becsúszó az alsó részen megrozsdált). Akkoriban sokat terepeztem is, és a végén sikerült megreccsentenem (hajszálrepedés az egyik becsúszón)
Ezután kellett egy masszív 29ER teló, ami bírja a gyűrődést, de akkoriban alig volt választás... (úgy néztem, hogy az alu becsúszósok néhány év után szintén kezdenek megkopni, így nem örök életűek)
2008-ban vettem egy 29ER levegős Rockshock Torát, amit azóta is nyúzok: eleinte sok terep, utóbbi időben már szinte csak aszfalt... Benne van 30-50000km, rozsdamentes becsúszója mintha új volna, de most már évente 2× kicsit rá kell fújni. Egyszer volt szervízben kitakarítva, különben csak kb. 2 hetente fújok néhány csepp kenőanyagit a becsúszóra, és kicsit megtörlöm egy papírral. Én tökéletesen elégedett vagyok vele! :)
V-fékhez nem muszáj ennyire masszív teleszkóp, de tárcsáshoz kell, mert az csavargatja (minél nagyobb a tárcsa, illetve minél kevésbé tart az első tengely). Minden teleszkópnál van gyári adat, hogy max mekkora tárcsát bír (átütőtengelyes kisebb súlyban is masszív tud lenni)... Én elég agresszíven szoktam fékezni, így 160-as tárcsa lecserélődött 180-asra, amivel már elégedett vagyok, nagy csomagos hegyi túrákon is.
Én a te 120kg-odhoz (ha ragaszkodsz a tárcsafékhez) minimum 180-as tárcsát (és ahhoz elegendően masszív teleszkópot) választanék pl. ez a Tora, vagy egy olcsóbb Judy... vagy most már több márkából is van választék