Sziasztok! Sikerült összespórolnom a pénzt egy ilyen agyváltóra. 29"-os DT Swiss 533D felni és DT küllök. A Massivebikes-nál vettem és ott is rakták össze. Mi a véleményetek a boltról? A problémám a megfelelő áttétel, lánckerék és hajtómű kiválasztása. Ezekhez szeretnék segítséget kérni. Lentebb a Rohloff áttekinthető összehasonlítása látható egy 3x9-es váltórendszerrel: http://rohloff.hu/technologia/rohloff-500-14-attetel_tartomany/ Lánctányérok: 44-32-24, lánckeréksor 12-34 Ehhez a Rohloff előre 40-es láctányért ajánl (az agyváltón 16-os lánckerék van). Jelenleg 26-os montit használok, amivel nagyon meg vagyok elégedve. Hátul 7-es lánckeréksor 13-28-as (XT agy), elől 42-34-24 -es lánctányérok. A legnehezebb áttétel 42-13 sík úton is szinte mindíg elég, nagy ritkán jó lenne hátulra még egy 12-es. A 27 sebességesnél a legnehezebb 44-12. Ez mennyiben tér el egy 42-13, vagy 42-12-es áttételtől? Hanyas lánctányér kellene előre, hogy 42-13 v. 42-12-es áttételt érjek el az agyváltóval legnehezebb fokozaton? (Esetleg egy 38-as megfelelne, vagy esetleg kicsi lenne?) (A hajtómű és a lánctányér megint probléma, mivel az agyváltónak 54mm láncvonal a megfelelő - 42 is talán már jó lenne. Integrált hajtóművet szeretnék és acél lánckereket 3/32-est. A komolyabb hajtóművek viszont 10 sebességes rendszerhez vannak tervezve, vékonyabb lánctányér, lánc stb. Eltérő lánctányér csak kevésnél használható, 2 tányérosnál is a külső láncvonala pedig jó ha esetleg eléri az 52mm-t. A segítő válaszokat előre is köszönöm!