Rohloff - láncváltóról agyváltóra, áttétel és hajtómű problémák

1-2 (2 hozzászólás)

Elküldve: 2018.02.04. 14:48 mcload21 

  • mcload21 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 7
Témaindító hozzászólás:

Sziasztok! Sikerült összespórolnom a pénzt egy ilyen agyváltóra. 29"-os DT Swiss 533D felni és DT küllök. A Massivebikes-nál vettem és ott is rakták össze. Mi a véleményetek a boltról? A problémám a megfelelő áttétel, lánckerék és hajtómű kiválasztása. Ezekhez szeretnék segítséget kérni. Lentebb a Rohloff áttekinthető összehasonlítása látható egy 3x9-es váltórendszerrel: http://rohloff.hu/technologia/rohloff-500-14-attetel_tartomany/ Lánctányérok: 44-32-24, lánckeréksor 12-34 Ehhez a Rohloff előre 40-es láctányért ajánl (az agyváltón 16-os lánckerék van). Jelenleg 26-os montit használok, amivel nagyon meg vagyok elégedve. Hátul 7-es lánckeréksor 13-28-as (XT agy), elől 42-34-24 -es lánctányérok. A legnehezebb áttétel 42-13 sík úton is szinte mindíg elég, nagy ritkán jó lenne hátulra még egy 12-es. A 27 sebességesnél a legnehezebb 44-12. Ez mennyiben tér el egy 42-13, vagy 42-12-es áttételtől? Hanyas lánctányér kellene előre, hogy 42-13 v. 42-12-es áttételt érjek el az agyváltóval legnehezebb fokozaton? (Esetleg egy 38-as megfelelne, vagy esetleg kicsi lenne?) (A hajtómű és a lánctányér megint probléma, mivel az agyváltónak 54mm láncvonal a megfelelő - 42 is talán már jó lenne. Integrált hajtóművet szeretnék és acél lánckereket 3/32-est. A komolyabb hajtóművek viszont 10 sebességes rendszerhez vannak tervezve, vékonyabb lánctányér, lánc stb. Eltérő lánctányér csak kevésnél használható, 2 tányérosnál is a külső láncvonala pedig jó ha esetleg eléri az 52mm-t. A segítő válaszokat előre is köszönöm!

Elküldve: 2018.02.04. 19:07 Knight_ 

  • Knight_ avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 220

Szia! Szerintem ki kéne számolnod a metrikus áttételeket (az egy teljes pedálfordulat alatt megtett út méterben) az általad most használt két szélső fokozatra, és az elérhető kombinációkra az agyváltóval, hogy tudj mérlegelni. Pl. az agyváltóval ez a legkisebb áttételre (0,279) 16T-40T lánkerekekkel, 29" köpennyel: 40/16x0,279x29x2,54xPI()/100 = 1,61m. Ebből akár a sebességet is kiszámolhatod adott pedálfordulat mellett: 1,61x90RPM/60x3,6 = 8,72km/h. Így ki lehet matekozni, hogy melyik áttétel lesz a jó.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!