@padlizsan: Ha egyébként minden jól működik (a fogaskoszorú rendben teszi a dolgát, a lánc nem szorul, a váltással sincs gond stb.), akkor olcsóbban megúszhatod megfelelő ápolással, karbantartással. A felületi rozsda nem különösebben ártalmas. Baj akkor van, ha összeragadnak az alkatrészek: a lánckerekek a racsnitesttel, a láncszemek egymással stb., illetve ha a rozsda mélyebbre beette magát.
Ha a csere mellett döntesz, akkor sajnos szükséged lesz célszerszámokra és kiegészítőkre. A cserealkatrészekkel együtt ez már jelentősebb kiadás.
Menetes fogaskoszorú leszereléséhez racsnileszedő szerszám kell, valamint kiegészítésként jó nagy satu, amibe a szerszámot befogod. Satu nélkül is lehet boldogulni, de akkor kell még néhány segédeszköz Valószínűleg egyszerűbb, ha műhelyre bízod a szerelést. A kereket azonban szereld ki, s csak azt vidd fogaskoszústól. Olcsóbb, egyszerűbb, gyorsabb, szívesebben foglalkoznak vele így. Menetes fogaskoszorúból többféle is van. Shimano MF-TZ21 az alap. Elvben megfelel, bár mostanában sokat szidják gyatra minősége miatt. Hasonlót kínál, talán jobb minőségben, a Sunrace is. Megarange (pl. Shimano MF-TZ31) valószínűleg nem kell, hacsak nem akarsz felmászni a falra is.
A lánc szereléséhez is jó ha van célszerszám (láncbontó). Enélkül csak kókányolni lehet. Kivéve természetesen, ha eleve patentszemmel vannak összefogva a lánc végei. Az új lánchoz (ha a csere mellett döntesz) érdemes patentszemet is venni. Megmondják, melyik kell neked, de itt, a vélemények között is tájékozódhatsz. Láncból jó az olcsó is (elmegy 1500-2000 kilométert): Sram PC10, KMC Z72 és így tovább. Ha műhelyben szerelteted a láncot is, akkor a bicajt "egyben" vidd, nem kell a kereket kiszedni. Új fogaskoszorúhoz mindenképpen új lánc kell.