venni akartam egy rugós nyeregcsövet. maga a boltos beszélt le róla, mondván, nagyon hamar kifárad a rugó, és elkezd oldalirányban is kitérni, imbolyogni. és ez alól a márkás gyártó terméke se kivétel.
ez igaz?
venni akartam egy rugós nyeregcsövet. maga a boltos beszélt le róla, mondván, nagyon hamar kifárad a rugó, és elkezd oldalirányban is kitérni, imbolyogni. és ez alól a márkás gyártó terméke se kivétel.
ez igaz?
@OKdoki: Ha esetleg csak licenc is (megjegyzés rovatban Canyon VCLS Technology), legalább az Ergontól külön is megvehető. http://www.ergon-bike.com/us/en/product/cf3procarbon
Néhány új (vagy általam mostanában felfedezett) lehetőség a rugós nyeregcső témára hangszerelve. Ez a kettő kifejezetten országúti kerékpárokra lett kifejlesztve, mivel a hatékonyságot irányítást alig befolyásolja szilárdsága miatt, de mégis képes 1-1,8 mm mozgásra ami elég a kisebb ütések csillapítására. Cyclocross kerékpárokra kifejezetten értelmes választás lehet, hogy a kisebb egyenetlenségek nem fárasztják annyira a ridert. Sajnos az áruk is olyan magas, hogy csak egy 300 ezer forint feletti biciklihez tűnik értelmes opciónak. Persze, ezt döntse el mindenki maga. Specialized CG-R Carbon Seatpost: http://www.specialized.com/us/en/ftb/road-components/seat-posts/cgr-carbon-seatpost#press-and-reviews A magyar oldalukat is bemásolhatnám, csak ott nincsenek árak jelenleg. Videó a mozgásáról: https://www.youtube.com/watch?v=52TKReWduX4 Értékelés: https://www.youtube.com/watch?v=52TKReWduX4 A másik a Canyon (ha nem tévedek Ergon) S13-14-15 VCLS. Értékelés: http://www.bikeradar.com/road/gear/category/components/seat-post-seat-pin/product/review-canyon-vcls-post-2-0-13-47384/ Videó (Ergon CR3): https://www.youtube.com/watch?v=-hJzHIVzdtM
@buch7: Ha a kényelmet helyezed előtérbe, akkor érdemes kipróbálni. Én nem tenném, mivel van első teleszkópom, ennél több nem kell. Még ezzel is van olyan forszírozott kanyar, amikor kicsit furcsán hullámos érzés. Ha belegondolunk, a nyeregnél 3-5 centi mozgás jelentős súlypontváltozást jelenthet a telóhoz képest. Viszont biztos, hogy jobban elnyeli az ütéseket. A karbon nyeregcső a sok kicsi ütést enyhíti. Talán olyan, mint ha macskakövet lepuhítaná. De a hirtelen nagyobb ütéseken csak kevesebbet tud tompítani, persze még mindég többet mint egy sima alu.
@buch7: Huhh, én ezt még nem tudom. De például perelli határozottan kényelmesebbnek érzi az övét, kbmpi is pozitív véleménnyel van a karbon nyeregcsövéről, jómagam még nem próbáltam, de most én is olyat fogok venni.
mire számítsak a gyakorlatban? aluvázas a bringa, KLS Race pro nyereg (az sem épp egy utolsó darab) vajon ha éjszaka valaki kicserélné a mostani csövet és nem szólna nekem, a másnapi tekerésnél észrevenném hogy változott bármi is?
@gyuladaniel94:
@buch7: Azért jó, mert bár merev cső, de karbonból van, ami rugalmas, így elnyeli az út felől érkező rezgések egy részét.
én ezt néztem ki: Cube RFR Suspension nyeregcső 27,2 mm x 300 mm
nem épp a 3000 ft-os kategória
a másik jelölt épp nem rugós de állítólag nagyon jó, csak nem értem mitől lenne olyan jó, ha egyszer merev: KBIX PRO-Race Carbon Lite 27.2 / 400mm
@buch7: Karbon nyeregcsövet viszont többen is használnak itt TestBike-on nagy megelégedéssel és nem csak a súlya miatt kedvelik ám, hanem azért, mert kényelmes.
@buch7: Rövidebb távolságra, mondjuk 20-60 kilométerre - ha ki tudsz békülni a felsorolt hátrányokkal - érdemes lehet megvenni. Hosszabb úton, úgy 6-8 óra ücsörgés után már nem segít... Terepen fickándozni, hegyet mászni stb. - erre végképp nem való. Kizárólag városi közlekedéshez és kiránduláshoz ajánlom. Meg lehet szokni az imbolygását, de olyan szilárd támaszt sosem nyújt, mint egy merev nyeregcső.
@buch7: Hali, én egy régi acélvázas kerékpárhoz használok Acor rugós nyeregcsövet, és nem rossz. 110kg-om alatt szépen teszi a dolgát, már több ezer km van benne, szerintem ezekre a fantasztikus Magyar utakra kell, és többen írták, hogy gerincsérvvel bicikliznek, és mióta rugós nyeregcsövet használnak, nem fáj a hátuk tekerés közben... Szerintem egy merev bringához nem árt, kényelmessé teszi a túrákat... Gagyi rugós nyeregcső ment már tönkre haverom alatt (könnyebb is és később is vette, mint én), de ez az Acor nekem bejött. Mondjuk az új alu bringámra nem vennék/tennék, nem is ráz annyira (többen mondták is, hogy a váz anyaga miatt)... szerintem ki kell próbálni, és akkor fogod meglátni, hogy Neked kell-e, 3000-3500Ft nem a világ, és ha nem jött be => eladod...
@buch7: Igen, ez is probléma, a másik pedig, hogy ahogy berugózik, változik a középcsapágy, nyereg távolság, ami nem tesz jót a térdnek... Szóval több szempontból sem jó választás a rugós nyeregcső (a paralelogrammás sem...).
@buch7: Szia!Én két fajtát is próbáltam és mindkettőnél megvolt az a bizonytalan érzés a fenekem alatt.Ezek hagyományos rugós nyeregcsövek voltak.A parallelogrammás fajtákat nem próbáltam(pl.suntour ncx)azoknál nincs oldal irányú mozgás.Lecseréltem hagyományos,könnyű darabra ami azért jó,mert jó. :)