Salzkammergut MTB Trophy - 2011. 07. 16.

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2011.07.08. 08:03 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 925
Témaindító hozzászólás:

Jelentkezz most!

rajt kép

Már több mint 3.500 résztvevõ jelentkezett a július 16-ai Trophyra. A jelentkezõk száma így most megelõzi a tavaly ekkorit. A 73,6 km-es C távra már elfogytak a helyek. A 211 km-es távon még kb. 50 szabad hely van. A 119 km-es és az 54 km-es távon a 2010-es évhez képest távonként 200 hellyel csökkentettük a helyek számát, ezeknek a helyeknek jelenleg az 4/5-ét foglalták le versenyzõink.

Jelentkezz most!

Rajt a központban

rajt

Idén elsõ alkalommal indul a Scott Junior Trophy minden korosztálya Bad Goisern központjából. Az új útvonalak valamivel rövidebbek, és technikailag egyszerûbbek, mint az elmúlt években. A változatos kör alakú pálya a versenyeken még nem sok tapasztalatot gyûjtött legkisebbek és a kezdõk számára is alkalmas.

Gary Fisher is eljön!

Gary Fisher

Már szeptemberben ezekkel a szavakkal ígérkezett az Eurobike-on: "I have to be there! Let's race!" Immár biztos, hogy Gary Fisher - a mountainbike feltalálója - eljön Bad Goisernbe, Ausztria legnagyobb mountainbike-rendezvényére. A 2007-es évhez hasonlóan Gary a 119 km-es (3848 m szintkülönbség) tûzte ki céljául. Korcsoportjában a favoritok közé számít.

Monocikli-Downhill

Monocikli-Downhill

A táv Európa egyik leghosszab és legnehezebb útvonala. A bad goiserni verseny a legendás "Taste Of Mud" versenysorozat része. A nézõk kerékpárral vagy autóval juthatnak el a közvetlenül az útvonal mentén fekvõ Rathlucka Hütte-ig

Jelentkezz most a Salzkammergut Trophy-ra!

Elküldve: 2019.05.15. 15:00 horvjoe 

  • horvjoe avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

2019 Salz B táv nevezésem eladnám. Érdeklődni 30-3053465

Elküldve: 2011.07.18. 18:22 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 925

Salkammergut 2011 beszámoló

A D, 53 km-es távon indultam; nevezés után SMS-ben kaptam meg a rajszámomat. A rajtszámon rajta volt a nick nevem is, amit nevezéskor adtam meg. Mint másoktól megtudtam ezzel voltak problémák, mikor a poénos nevező Balekbéla, meg hasolnókat adott meg a haverjánál és azt írták rá a rajtszámra :)

Egész pénteken zuhogott az eső, szóval volt egy kis para a dagonyával kapcsolatban.

Itt 3 blokkban indították a D távot; én szerényen az elsőben szerettem volna indulni (3:30-as időnél gyorsabbak) Tavaly 2:1x-et ment az első; akármilyen világbajnokok vannak itt, 53 km-en csak nem kapok több mint 1 órát - gondoltam magamban :)

Sikerült ismét eldumálnom az időt, így a rajt előtt 1 órával kezdtem el átöltözni, beállítani a gépet (tárcsafék, teleszkóp, guminyomás) A chip és rajtszám felszerelése után szembesültem azzal a helyzettel, hogy nincs mivel levágni a felesleges részeket, ami mellesleg még a lábamba is belelógott tekerés közben :) Akkor már csak 25 perc volt rajtig, és még be is kellett volna melegíteni. Láttam az expon egy Magura szervízsátort; gyorsan odamentem. Természetesen tele volt. Miután sorra kerültem kedvesen levágtak minden lógó gyorsrögzítő részt. OK, akkor eszembe jutott, hogy nincs vizem. Gyorsan visszatekertem a kocsihoz és töltöttem fél kulacs ásványvizet. Sajnos csak szénsavas volt :) Miután rajtolásra kész voltam rohantam bemelegíteni

11:00-kor volt rajt, 10:59-kor bepofátlankodtam a mezőny közepére kordonmászásos technikával :)

Rajt. Az elején az itthon megszokott nyélen tekerésre számítottam, de teljesen korrekt tempóban ment a mezőny (vagy én álltam túl hátra?). A pálya kb. úgy nézett ki, hogy emelkedő-jeltő, emelkedő-lejtő. Az első 500 m szintes mászást 165-ös pulzussal tök könnyedén ment; szépen elkezdtem darálni a versenytársakat, a megelőzött magyarokat biztattam.

Első frissítés ponton feltankoltam egy teletöltött powerbaros kulaccsal meg pár banánnal. Tényleg nagyon furcsa a frissítés a hazai versenyhez szokottaknak! Kb. 10 asztal volt összetolva, ahol a nagymama barackos sütijétől kezdve a narancson át kb. 15-féle frissítő volt kirakva!

Aztán elérkezett az első lejtő; komolyan nem hittem el, de az első nagy kő előtt satufékkel megálltak az osztrákok, és elkezdték tolni lefelé! Mint később kiderült az Alpokban csak a kijelölt kétnyomtávos dózerutakon lehet tekerni, ezért hiányzott köves-gyökeres ösvényes tudás. Sajnos sok helyen 1 nyomtávos volt az út, így előzni sem tudtam. Utána voltak szétfékezett saras, vizes lejtös részek, ahol én sem kockáztattam, és inkább gyalog mentem; (meg úgy sem tudtam volna megelőzni az előttem bénázó osztrákokat)

A lejtő végeztével kezdődött a táv legnagyobb mászása, ahol 7 km-en keresztül kellett felmászni 580-ról 1200 m-re. Na ez volt az a rész, amire itthon nem lehet felkészülni, "szóval nyomom amíg bírom" felkiáltással nekivágtam. Pár 100 m mászás után állva hagyott egy tandem MTB :) Az emelkedő vége felé kezdett elfogyni az erőm, és pszichikailag az is teljesen padlóra tett, hogy egy 20 éves cseh kiscsaj is megelőzött; nagyon megörültem, mikor a távolban megláttam az út felett az eget. Sajnos itt a pálya balra fordult, ahol újabb minden eddiginél meredekebb rész fogadott.

A tető után dózerút és 1-2 sávos köves gyökeres részek váltakoztak. Az utóbbin rögtön dobott egy hátast az egyik osztrák, de a többieknek sem nagyon feküdt ez a rész. Kb. Normafától Ördög-orom felé vezető út köves végéhez hasonlított ez a szakasz, szóval itt jól mentem. Ezen a részen volt a verseny logóképévé vált kiszögellés is, ahol érezhetően lassított a mezőny, hogy gyönyörködjön a körpanorámában. Utána meg azért cammogtak az emberek, mert a kedves szervezők elfelejtették kivilágítani a leghosszabb alagutat, amin tapogatózós és lassan tipegős technikával sikerült keresztüljutnom! Nem tudom hogy mehetett át itt az élmezőny! Lehet, hogy úgy mint én, csak gyorsabban tapogatóztak :)

A lejtő után jött egy 6 km-es sík rész, ahol próbáltam jól helyezkedni. Szerencsére egy cseh srác megnyomta a verseny végét, és 33 km/h-val tudtam utazni rajta. A végén még sprintelni is volt erőm, így 44 km / h-val szakítottam át a célszalagot!

3:17:57 lett az idő (16,8-as átlag; 58 km/ h maximum sebesség), ami a 1018 beérkezőből az abszolút 280. helyhez volt elég (magyarok között absz. 5.). Célba érkezés után 1 perccel SMS-ben megkaptam az időeredményt, és a helyezést!

A célban szintén terülj-terülj asztalkám, utána zuhanyzási lehetőség, bringamosó, bringaörző, masszázs és tésztakaja.

Este a 220 km-es táv eredményhirdetés, osztrák népviseletbe beöltöző Gary Fisher után következett a tombola! Itt 6500 eur összértékű nyereményeket sorsoltak ki, köztük egy 3000 eurós kerékszettet! 2 magyart húztak ki, de egyik sem volt jelen :(

Érdekes a hazai versenyek után kijutni Európa 3. legnagyobb, 4.500 indulós versenyére. Felesleges összehasonlítgatni az itthoni megmérettetésekkel; teljesen más piac, pénz és terep.

képek itt

Elküldve: 2011.07.13. 20:45 hefi 

  • hefi avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 925

@Makky: Hefi, intézd már léci, ha arra jársz, hogy jövőre ne az XCO OB időpontjában legyen! Köszi! :)

Jövőre ott lesz a magyar OB is!! :)

Elküldve: 2011.07.09. 19:35 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

Hefi, intézd már léci, ha arra jársz, hogy jövőre ne az XCO OB időpontjában legyen! Köszi! :)

Elküldve: 2011.07.08. 14:21 fpeter 

  • fpeter avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 321

Monocikli-Downhill Na az szép lehet, valami gyökeres vagy saras pályán. Ráadásul végig lejtőn. :O Ahogy láttam azért voltak résztvevők ezen is.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!