Sajnos a Continental Cyclocross Plus gumi nem szerepel a hivatalos honlapon, De alapvetően egy trekking gumi technológia cyclocross mintázattal. Ez egyben jó, mivel az átlagos cyclocross gumik nincsenek vagy csak egyszerű defektvédelemmel vannak ellátva. A Plus védelmi technológia a legmagasabb szintű védelmet nyújtja, csak ezt a legbanálisabb módon, ezért nehéz. a 35-ös is 760 gramm.
http://blobs.continental-tires.com/www8/servlet/blob/87066/174be030875f428a8db499d052b400bd/breaker-in-comparison-data.pdf
A Smart Sam is rendelkezik védelemmel, de az gyengébb lesz, mint a Continentál gumijában alkalmazott technológia. viszont ott a sportot és a sebességet avagy a súlyt helyezték előtérbe. Jó a gördülése és a kezelhetősége, bár a mintája alapján a Conti sem rossz. 37-es méretben 450 gramm.
http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/smart-sam.html
A CST még nem annyira tapasztalt mint a másik kettő, cserében olcsóbb és a minősége sem rosszabb, sőt(?). Legalábbis nem Indiában készült, hanem Kínában :-) (bicikli szerelőm erre a véleményre jutott, és Őket szponzorálta a CST, de nem azt a gumit használták versenyen).
A Pika nagyon könnyű még 40-es méretben is. Az egy gravel (verseny) gumi. Új termék és rendelkezik védelemmel, még ha azt csak elvárhatónak is nevezik. Valószínűleg a leggyengébb a három közül. Én elsőre ezt választanám, ha az ára érezhetően olcsóbb. A 40-es méret előny téli körülmények között, de fontos a minta is. a súlya is nagyszerű. Városban koptatni pont jó lesz. De ha belegondolok, hogy -5 fokban defektet javítok az út szélén, akkor mégis inkább a Conti. Bár az árkülönbségbe beleférhet egy Slime is. Télen egy fokkal kisebb az esélye a defektnek, mivel a szúrós nővények már rég elvirágoztak. Bár ki tudja?