Selle Monte Grappa Liberty Max

1-19 (19 válasz)

Elküldve: 2014.06.28. 10:52 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79
Témaindító kérdés:

Vettem a napokban egy Kastle Trekking kerékpárt, de a rajt alévő nyereg már rövidebb távon is a beton keménysége miatt szétveri a fenékcsontomat így szeretnék egy nyerget vásárolni ami picit puhább, de ugyanakkor sportos. Viszont nem tudom az én súlyomhoz, alkatomhoz ez a nyereg lenne e inkább a megfelelő vagy esetleg más? Sajnos a pénzügyi keret szűkös. Testalkatom vékony, lábaim sem vastagok, súlyom pedig 55kg. Néztem még a Selle Monte Grappa Argo nyerget is, de szerintem az én keskenyebb fenekemhez az széles lenne.

Elküldve: 2014.06.29. 00:04 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@OKdoki: Nem tudom pontosan mekkora nyomás van a kerekekbe, mert hétfőn szándékozom pumpát venni. Mikor megvettem ehét közepén ezt a bicajt, utána elvittem egy kerékpár üzletbe amit sokan javasoltak itt a fórumon nekem, és ott felfújattam. A boltos azt mondta hogy keményre fújom. Mondjuk mi számít keménynek, mert azért picikét betudom nyomni, de tény hogy nem puha.

Elküldve: 2014.06.28. 23:51 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Ja, igen! 55 kiló vagy. Ùgye nem használod túl nagy nyomáson a kerekeidet? A használható nyomástartomány közepénél inkább kevesebbet fúj bele.

Elküldve: 2014.06.28. 23:39 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Mindenesetre, a karbon nyeregcső jó megoldás lehet, de csak a harmadik körben. Spórolj rá előtte. Az első kettőnél kevesebbet fog segíteni, de pluszban hasznos lehet. Másrészt ha sokat spórolsz, akkor találhatsz ennél jobban csillapító nyerget. Azonnali megoldásnak viszont az eredeti elgondolás a legjobb!

Elküldve: 2014.06.28. 23:32 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

A nyereg sokat fog segíteni. A Liberty-t is szeretik. Próbáld ki. Következő hatékony és olcsóbb megoldás a külső szélességében növelése. Már ha nem zavar a várhatóan nagyobb súly, a némileg lassabb gyorsíthatóság, és kisebb átlagsebbeség. Bár ez utóbbiak csak abban az esetben igazak, ha hasonló jellegű, kategóriájú és áru külsőt vetűnk őssze. Ha egy minőségibb slick, fél slick, multi használatú, verseny cyclocross gumit választasz, akár minden jobb is lehet. Viszont meghaladhatjuk a drága karbon problémáját is, a 20-30 ezer/pár tartományban.

Elküldve: 2014.06.28. 22:31 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@dr.anonimus: nekem egy ötezres author van.

Elküldve: 2014.06.28. 22:29 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@perelli: Egy ötezer forintos kínai karbonra nem biztos hogy rá mernék ülni.

Elküldve: 2014.06.28. 22:15 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@dr.anonimus: szerintem egy 40000-es bringára sok egyéb után, ami nem is fejlesztés, inkább rendbe rakás, egy használt, akármilyen normál állapotú karbon nyeregcső pár ezresért pont jó lesz. :)

Elküldve: 2014.06.28. 22:10 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Ezen a téren a kompromisszummentes megoldás egy Ritchey Flexlogic karbon nyeregcső lenne, de jó esetben is 50 darab Mátyáskirályba fáj.

B verzió egy Specialized CG-R Carbon nyeregcső lenne (csak 27.2-es méret van), ami mindamellett hogy ronda még drága is, ám jó esetben olcsóbb még így is egy tízessel, mint a fent említett Ricsárdka.

Na de szilárd talajon maradva egy tisztesen kihúzott nyeregcső jó alapanyagból simán működhet. Nem feltétlenül kell karbon, a tünde súlyod alá elmehet akár egy szkandium nyeregcső is, pl KCNC Ti Pro Lite. Alattam bizonyított. 30 centi kihúzva, és ehhez jár 1,5-2cm(!) mozgás. Persze még ez is rohadt drága, de kb feleannyi, mint a Specialized. Hosszú távra megfontolandó.

Elküldve: 2014.06.28. 22:08 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@OKdoki: Értem. Sajnos ennél távolabb mint most van, nemtudom a támvillától feltolni a nyeregcsövet hogy a nyereg távolabb legyen,mivel akkor már nem ér le a lábujjhegyem az útra. Ez a váz azt engedi meg a magasságomhoz hogy 10-13 cm magasra húzzam fel a nyeregcsövet, ami a támvillától olyan 16 cm. De gondolom ez esetben akkor a karbon nem annyira hatásos ahogy olvasom. Elnézést ha kicsit amatőr kérdéseim vannak, csak még most csöppentem bele ebbe a kerékpározásba és kb. most tanulom meg mire kell figyelni. :) Eddig míg el nem adtam csak ilyen 10-20 ezres alapszintű bicajaim voltak és azokra egy fillért sem költöttem soha.

Elküldve: 2014.06.28. 21:52 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Horika felhívta a figyelmet, az általánosan elfogadott nézetre. Akkor közvetít kevesebb rezgést a nyeregcső, ha a támvilla viszonylag távolabb a nyeregtől csatlakozik hozzá. Ekkor tudja a karbon nyeregszár a legjobb eredményt kifejteni. Igaz, egy hajlított offset szár tudhat úgy "rugózni', hogy sokat elnyel. Itt előny lehet, ha a hajlitás egy egységet képez a szárral (nem alu). Sajnos ezek a drágább darabok.

Elküldve: 2014.06.28. 20:59 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@Norby86: Én is szivacsot használok és nem igazán van vele gondom.A nyeregcsövet,feltéve,hogy ki van húzva valamennyire és nem csak 5 cm-re,akkor érdemes karbonra cserélni.

Elküldve: 2014.06.28. 20:53 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@horika: Köszönöm mindkettőtöknek a válaményét. A rugós nyeregcsőhöz nem is ragaszkodom ha ez a Liberty max tud annyira gyengéd lenni a nemesebb szervemhez és a fenék csontomhoz hogy nem üt oda akkorát ha 10 centis kártyúba szaladok egy 30-40 közötti tempónál. :D Hiába a város,meg az út, még így is lassan már terepre kell felkészíteni a járgányokat, amilyen jó útviszonyok vannak, főleg a 16. kerület egyes részein. Fontos csere még majd a kormányszár lesz. 168 cm magas vagyok a váz 18". Én úgy gondoltam hogy egy 9 cm hosszú kormányszár megtenné nekem. A mostani 13-14cm és hosszú, ráadásul acél. Ez még szerintem hősidőböl maradt rajta bár a márkát illetően Zoom. Meg még szándékoznák kicserélni a markolatot is, de hogy abból milyet vegyek ami hoszabb használat esetén sem dörzsöli ki a tenyerem és nem is izzad rá, azt nemtudom. Egyik haverom szerint szivacs lenne nekem a jó, bár én nem bízom ebbe. Természetesen ezt is szeretném lehetőleg olcsón megúszni, mert aztán ősszel,télen jön a nagyszervíz ami majd homokfúvással és festéssel fog járni, az meg megint csak nem kevés pénz lesz. De elhatároztam hogy saját igényeimre faragom a járgányt. :)

Elküldve: 2014.06.28. 14:53 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@perelli: Igazad van. :) Én is azt ajánlanám.A rugós nyeregcső a változó távolság miatt nem tesz jót az ízületeknek és mindig van egy kis holtjátéka,ami néha bizonytalanságot eredményez.

Elküldve: 2014.06.28. 14:24 perelli 

  • perelli avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 619

@Norby86: úgyis azt válaszolja majd, hogy inkább karbon nyeregcsövet vegyél. :D Én is.

Nem is olyan drága, mint elsőre gondolná az ember. :)

De látni kellene a bringád a prioritásokhoz. ;) Tippem szerint ezzel a nyereggel azért annyira nem is sürgős, és tuti található fontosabb csere is.

Elküldve: 2014.06.28. 14:18 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@OKdoki: Még nem néztem ezt a nyerget. De a pontozás és a hozzászólások alapján ez is egy jó nyereg lehet. Csak sajnos majdnem kétszer annyiba is kerül. :(

Elküldve: 2014.06.28. 14:16 Norby86 

  • Norby86 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • Csapassuk a Pilisben csapat
  • hozzászólások: 79

@horika: Köszönöm az ajánlást. :) Nekem is tetszik ez a nyereg, és árban is "baráti". Igazából ehhez ugye vennék egy rugós nyeregcsövet is. Vagy szerinted evvel az üléssel nincs is szükség erre? Mert a mostanim téyleg baromi kemény, szószerint kopog ha megütögetem a tetejét.

Elküldve: 2014.06.28. 12:44 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@Norby86: Szervusz!

A Liberty max-ot csak ajánlani tudom.Kényelmes és könnyű.Én is trekkingen használom,86 kg vagyok.Kényelmes és jó nyereg,mely felülkerekedett a jóval drágább flite max nyergen is.Egyik kedves "orvos" ismerősöm tanácsára választottam és nem bántam meg.:)

Elküldve: 2014.06.28. 12:29 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Ezt nézted már? Mindenki jókat ír róla, és nem is olyan drága. http://www.testbike.hu/velemeny/nyereg/ddk-mx50

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!