Shimano 105 hajtás Soraval és Ultegraval működik?

Linkelt termék: Shimano 105
1-13 (13 válasz)

Elküldve: 2015.12.17. 20:33 Pettersson 

  • Pettersson avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 15
Témaindító kérdés:

Szóval a helyzet a következő. Adott a bicajom, ami egy Bianchi Via Nirone 7, komplett Soraval szerelve.

Szeretném folyamatosan fejleszteni és amit mindenképpen cserélni kívánok az a hajtás.

Valami picit komolyabb Shimano dologban gondolkodok, ami vagy egy 105 5700-at, vagy egy 105 5800-at jelentene.

De egyelőre eléggé öszvér jószág lenne és arra volnék kíváncsi, hogy vajon működne-e.

9-es rendszerről van szó.

Fékváltókarok: Shimano Sora Első váltó (ez is újonnan lett beszerezve, mivel a Soraval itt nem vagyok minimálisan sem megelégedve): Shimano Ultegra 6600 Hátsó váltó: Shimano Sora Hajtás (lehetséges verziók): Shimano 105 5700, vagy Shimano 105 5800

Szerintetek ez így, ebben a formában gurulna-váltana, az-az működne? Köszi előre is a válaszokat!

Elküldve: 2015.12.22. 18:07 Pettersson 

  • Pettersson avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 15

Végül a Tiagra 4650-et rendeltem meg, középrésszel együtt, postaköltséggel kijött kb. 20-ból, ennyiért meg bőven jó arra, amire nekem kell!

Köszönöm Urak a segítséget! :)

Elküldve: 2015.12.21. 21:28 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@Estván: Biztos a bolt is csak hülyeségből írja, hogy 9-es rendszerrel is tökéletesen használható ez a két 10-es hajtómű.

http://apro.bikemag.hu/browse/orszaguti/hajtas/elado-shimano-orszaguti-hajtomuvek-nagyon-kedvezo-aron-105-r565-l314616.html

Elküldve: 2015.12.20. 15:52 Pettersson 

  • Pettersson avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 15

@Estván, @gyuladaniel94:

Köszönöm a válaszokat! Azt hiszem, hogy most már értek mindent.

Most már csak egy kérdésem maradt, egy Ultegra 6650, valamint ezek közül:

Tiagra 4650: http://www.rosebikes.hu/article/shimano-tiagra-fc-4650-crankset/aid:519976

Tiagra 4700: http://www.rosebikes.hu/article/shimano-tiagra-fc-4700-double-crankset---2016--/aid:812054

(Itt viszont kérdésként merül fel, hogy miért írják ezt ott alatta: · compatible with 10-speed · for 10-speed HG-X chains

Please note: Only compatible with Tiagra components of model year 2016 (4700/4703) due to modified leverage ratios!

Szóval ez is kompatibilis az én öszvér rendszeremmel?)

Melyiket választanátok?

Elküldve: 2015.12.19. 21:26 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@gyuladaniel94: Igen, a kompaktnak az a lényege. De nem a lényegéről beszéltem, hanem arról, hogy Sora-ból csak az van meg a tripla.

Elküldve: 2015.12.19. 20:45 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@Estván: A kompaktnak pont az a lényege, hogy kicsi legyen a kistányér, senki nem akar rá 36-nál nagyobbat rakni, arra ott a hagyományos 130-as.

Elküldve: 2015.12.18. 21:17 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Pettersson: Ha lehet hinni a Shimano-nak, a Sora ingázáshoz és középtávú, sportos jellegű tekergésekhez megfelelő választás, a 105 pedig már a teljesítményt is előtérbe helyező bringásoknak. A Tiagra hierarchiában a kettő között van, a célcsoportja ennek megfelelően a sport/fitnesz célú bringások. Mivel most ki belőle új generáció (4700), valószínű hogy a raktáron lévő 4600-as cuccoktól megszabadulnak a kereskedők (bár ez inkább a brit, német, osztrák webáruházakra jellemző, mintsem az itthoni boltokra...), így kis szerencsével jó áron hozzá lehet jutni dolgokhoz.

Terhelhetőség szempontjából egy ugyanolyan kialakítású, de alacsonyabb kategóriás hajtómű semmiképp nem bír kevesebbet, illetve feltételezve a "kevésbé hozzáértő" használatot, talán kicsit túl is építik őket. Tehát egy Sora, ami ugyanazt az integrált tengelyes szisztémát alkalmazza mint a drágábbak, semmivel nem "gyengébb" azoknál. A monoblokkos FSA-hoz képest mindenképp előrelépés lenne a Sora is, főleg merevség szempontjából (talán súlyban is nyernél, de erre nem veszek mérget).

A döntésnél szerintem azt is vedd figyelembe, hogy a 4600-as Tiagra ezüst színű. 3500-as Sora csak tripla és kompakt van, utóbbira maximum 36 fogú kistányért lehet kapni a Shimano-tól (kis utánajárással más gyártótól viszont 38-asat is). Érdemes megnézned még a Shimano alkatrészcsaládon kívüli hajtóműveit is!

Elküldve: 2015.12.18. 16:24 Pettersson 

  • Pettersson avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 15

@Estván: Köszönöm a választ! A patentpedál már megvan, az egy Look Kéo Classic 2 lesz, illetve épp most állok cipővásárlás előtt. Az elég nagy valószínűség szerint Northwave márka lesz.

Igen, jól értetted. A hátsó váltó, illetve a fékváltókarok, azok maradnának. Elől szeretnék "váltásokat", ami ugye takarna egy komolyabb, integrált hajtóművet és takarja az első váltót.

Amúgy ár-érték arányban a Tiagra mit tud? Nem akarok én versenyezni, csak szeretnék magam alatt egy ici-picit komolyabb hajtóművet, mivel nem vagyok sem épp nádszálvékony, sem épp alacsony. 185/85 :)

Elküldve: 2015.12.18. 00:04 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

@Estván: Elmegy mindenféle zaj, túlzott kopás és egyéb gond nélkül. Ráadásul a tányér egyértelműen vastagabb pl. az 5600-ason, mint a 9-hez tervezett Deore-n, a tányérok közt lévő köz pedig ugyanannyi, mint egy soránál. De mondok még jobbat; a 10-es hajtómű még 8-as lánccal is elmegy szépen:)

Elküldve: 2015.12.17. 23:57 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@gyuladaniel94: Elmegy meg vált, persze. Senki nem mondta hogy nem.

De akkor ezek szerint a gyártók tök fölöslegesen gyártanak különböző vastagságú tányérokat? Gyorsan írj nekik! :D

Elküldve: 2015.12.17. 23:14 gyuladaniel94 

  • gyuladaniel94 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 295

10 sebességes tányéron gond nélkül megy a 9-es lánc, a váltással sem lenne semmi baj.

Elküldve: 2015.12.17. 22:03 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

Ja, még pár apróság. A bringád a fénykép szerint nem komplett Sora-s. Bianchi szokás szerint a hajtómű FSA, a fékek pedig saját márkásak. Illetve sokkal többet ér a hajtómű 105-re cserélésénél, ha veszel patent pedált és megtanulsz pörgetni. Meg a kormány is mehet nyugodtan lejjebb ;)

Ha azóta ezek változtak, akkor természetesen nem szóltam.

Elküldve: 2015.12.17. 21:50 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

Szia!

A Sora 3500 fékváltókar komoly gond nélkül elviszi az Ultegra 6600 első váltót, ha mind a kettő ugyanannyi (2 vagy 3) tányérhoz van kitalálva, és a hajtómű is ehhez igazodik, de én pont az első váltót cseréltem volna utoljára...

Ha jól értem, a hátsó váltót nem akarod cserélni, az is maradna 3500, illetve a hátsó sor 9 sebességes? Ebben a felállásban tulajdonképpen 5700 vagy 5800 hajtóművel is gurulna, működne a kerékpár, de nem lenne az igazi. Mivel az 5700 rendszer 10 sebességes, az 5800 pedig 11, így a hajtómű tányérjai is 10-es ill. 11-es lánc szélességéhez valók. Ha 9-es lánccal használnád, váltási pontatlansághoz és a lánc meg a tányér idő előtti kopásához vezetne a dolog.

A kerékpár alkatrészcsaládok darabjait egymáshoz tervezik, együtt tudják optimálisan ellátni a dolgukat. A későbbi "tuning" lehetőségével csak azonos számú sebességfokozatnál érdemes foglalkozni.

Vedd meg nyugodtan a 3500-as Sora hajtóművet, az már egy komoly integrált tengelyes darab, és szerintem gyakorlatilag nem különbözik az 5600-as 105-östől. ;)

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!