http://www.testbike.hu/velemeny/fekvalto-kar/shimano-105?rvid=30834#posts Erről a fékváltókarról volna szó. Az a kérdésem hogy hogy lehet a hátsó váltóbovdent kiszedni, mert én nem találtam semmilyen helyet ahol lehetne cserélni?
http://www.testbike.hu/velemeny/fekvalto-kar/shimano-105?rvid=30834#posts Erről a fékváltókarról volna szó. Az a kérdésem hogy hogy lehet a hátsó váltóbovdent kiszedni, mert én nem találtam semmilyen helyet ahol lehetne cserélni?
@mirage: ma bementem pár nagyobb bringaboltba és azt mondták hogy be van ragadva a bowden a váltó részbe (bekapta a bowdent). Nem tudom ezt hogy sikerült összehozni, de mondták hogy szétszedik nekem és helyére raknak mindent (1000Ft max). Azért köszi a választ :)
Oldjuk a bowdenrögzítést a váltónál, majd kézzel húzzuk vagy vágjuk le a bowdenzáró sapkát. A kioldókart nyomjuk teljesen vissza, Shimano rendszernél húzzuk be a fékkart, és meglátjuk a bowdenvéget. Nyomjuk meg a bowdent, hogy a vég kiszabadulhasson. Egyes Dura Ace modelleken egy műanyag kupakot is le kell csavarni a bowdenvég kiszabadításához. Campagnolo rendszereknél csak a bowdent kell megnyomni, és a váltótest alatt megjelenik a bowdenvég. A SRAM rendszer is ehhez hasonlóan működik: egy ovális nyílásból bújik elő a bowdenvég. Húzzuk ki a régi bowdent! Ugyanezen a nyíláson keresztül illesszük be az új bowdent, vezessük végig a fékváltókaron, majd az összes bowdenház-szakaszon. Csavarral rögzítsük a váltónál, majd vágjuk méretre, és tegyünk a végére zárósapkát. (Megjegyzés: a Shimano bowdenvégek sajnos túl nagy átmérővel rendelkeznek, és nem férnek be az Ergopower karokba. A bowdenvég lereszelhető, de egyszerűbb Campagnolo rendszerhez való váltóbowdent vásárolni.)
hirtelen ezt talaltam..en meg kevertem a mai szutyok fekvaltokarokkal (2300,8as sora, tourney staf70) ugyhogy elozoleg rosszat kuldtem:D
@mirage: igen ott van egy lyuk, de nincs vége a bowdennek hanem tovább megy a közepe felé...
jobboldalrol..valtasnal elobukkan egy kis ablak azon..ha 1re gondolunk