mi a kulonbseg hogy a valto also vagy felsobilincses? a valtohoz nekem a bowden alulrol jon. ilyen valtot szeretnek venni, de latom van also es felso bilincses valtozat is. Mi a ketto kozotti kulonbseg? koszi :)
mi a kulonbseg hogy a valto also vagy felsobilincses? a valtohoz nekem a bowden alulrol jon. ilyen valtot szeretnek venni, de latom van also es felso bilincses valtozat is. Mi a ketto kozotti kulonbseg? koszi :)
@gyuladaniel94: ott a pont! Ami tavaly xtr idén lehet,h deore .a ½csúcs ½meg versenyalkatrész=kevés ideig bírja
@Vilmos23: A régebbi felsőkategóriás cuccok tényleg jók, de évről évre szarabb a minőség szerintem. Az alsóbb kategóriás cuccok, mint az acera, alivio stb. pedig évről évre jobbak, ami nem is baj.
@Vilmos23: Jó neked! Akinek nem inge....tudod. Általánosságban írtam,nem rád. Csak hirdetem az igét,tudod.Látom szoknotok kell még a stílusomat.Majd belejöttök.
@Mr.Cannondale: Tudod te miről beszélsz? Mit fáj az neked hogy 4-5 évnyi tekerés után otthagytam az altus-t meg a tourney-t és vettem egy használt régi xt váltószettet? Mindössze elmondtam hogy nekem problémám akadt az első váltóval ebben a szériában és már egyből nagyzol az ember. Arról meg nem tehetek hogy vigyázok a gépre és azért néz ki 2 év után is úgy mint új korában.Évi 4000-ret én is beleverek és nem a garázsba rohad. Erő edzés és kitartásról meg sztem nekem nem kell nekem magyarázni mikor napi szinten edzek vele:P
@Mr.Cannondale: Nem is negativan gondoltam, részemről nincsen harag :)
@Sheffy: Na! Most mi van? Nem szóltam be senkinek:) Miért támadtok?Csak általánosságan mondtam,h megy az arcoskodás h xt xtr oszt a bringa meg porosodik a garázsban. Nem rád értettem.:)
@Mr.Cannondale: Én eléggé használom a váltót, de havi 1500 km-t megyek kétkeréken :) Szereléssel nincsen bajom, csak elmúlt 4 évben nem igazán foglalkoztam mélyebb dolgokkal, pl láncvonal számítás, meg monoblokk csere :)
@horika: Nem is fikázni akartam. Csak olvastam és valakit láttsm ½xt½-zni.Gondoltam alázok kicsit.:) Nem tom te voltál v nem? Csak dumálok néha.Nem kell szívre venni. De azért általában ai IGAZSÁGot írom.
@Mr.Cannondale: igen,de én nem jampeckodni,csak tartósat akartam és olcsó is volt:)
Hadjad má´ a váltót! Tekerni kell nem váltani. Sok majom xt,xtr rel arcoskodik oszt egy gumit nem tud lecserélni,meg teker 500m-t tavasztól öszig. A C.-men is fos altus/alivio kettős van de haverom full sramx7es bringáját lenyomtam. ERÖ+LELKESEDÉS+EDZÉD
Cannondale csapatba jöhettek bátran.:)
@Vilmos23: nézz szét a boltban amit küldtem.Én onnan rendeltem a hátsó 772 sgs-t és makulátlan volt,jól becsomagolva.
@Sheffy: én is tourney-vel kezdtem azt is csak 8000km után cseréltem erre. @horika: Majd még gondolkozom rajta egyenlőre most nem telik rá de majd 1-2 hónap és majdcsak:)
@Vilmos23: nézd meg ezt a boltot:
http://bolthely.hu/kerekparoutlet/id/02509_Shimano_Deore_XT___8217_08__FD-M770__Top_Swing___2037_
Mostani első váltóm valami noname Shimano, de 4 éve van meg (ez még a gyári) és nem volt vele bajom, csak most cserélem a váltást, meg a hajtást is 8-as rendszerre és inkább lecserélem (meg amúgy sem volt szimpatikus). Azért gondoltam hogyha az a "gagyi" elbírt közel 10 ezer km-t akkor ez az alivio is fog birni legalább ennyit, ha meg nem majd kiderül :)
Tényleg köszi a válaszokat mindenkinek, nem is gondoltam volna hogy ilyen "gyorsak" lesztek, köszi! :)
@Vilmos23: akkor nem csoda hogy lötyög.én egy bemutató bringáról bontott xt 770-est vettem 7 ezerért,szinte karcmentesen.
@horika: fogalmam sincs de nem fiatal mert használtba kaptam,de gondolkozok a cseréjén.
@Vilmos23: ott kicsit raccsol gondolom azért mert lötyög és bele-beleér a láncba de"majd bekopik" :DDD
@horika: nekem is lötyögős alsó bilincses xt lett a felső helyett.picit zavaró főleg 3-ba de attól jól vált.
@Sheffy: Jó az. Általában az első átdobót úgy is ritkábban használja egy ilyen földi halandó, mint mi vagyunk. Nekem a Bükkben szétment egy alsó bilincses Deore. Toltam lefelé 36-os lánckeréken ...fel 44-re reccs. Átdobó kanala nyekk , eltekerte a bilincset a vázon. Szerszám persze nuku. Kiegyengettem így-úgy, de hazaérve kuka lett.
@Sheffy: mivel 6000 ezer körül már lehet venni alsó bilincsest még xt-ben is,ezáltal ha évente cseréled akkor sem gond.Feltéve,ha lötyögni kezd.:)
@Vilmos23: Jó volt a láncvonalhoz? Mert ha a láncvonal kintebb esett , mint amit tudott a váltó, akkor ott volt a bibi.A külső végállása az átdobónak kevés volt!
@pakesz75: Nem tudom az én esetemben 3szor estünk neki a dolognak de a legjobb is az volt hogy 3-ba ugy ment fel hogy felkapcsoltam 3-ba és még picit rákellet feszíteni és feltette.1-be meg csak akkor rakta le hogy ha hátul a 3dik fokozatba volt. @Sheffy: igen ez már tuti minden tekintetben jó neked.
@pakesz75: Köszönöm, sajnos ebből nem találtam felsőbilincses változatot, csak alsóbilincsest, igy akkor marad ez :)
@Sheffy: Sokkal könnyebb váltást eredményez egy alsó bilincses átdobó de cserébe hamar kotyogóssá válik. Sokkal robosztusabb a felső bilincses , több erő kell a működtetéshez viszont sokkal tovább bírja majd. Mindegyikhez oda van írva hogy alsó, felső vagy mindkét húzású e.
Konkrétan ő róla lenne szó: http://ebike.hu/termekek/valtas/valto/mtb-elso-valto/11041_shimano-alivio-08-fd-m412/
Köszönöm az eddigi hozzászólásokat, és segítséget. A vázam egyébként merev váz, tehát nem fully.
@Vilmos23: Nem függ a bilincs helyzetétől az hogy 44 vagy 48-as tányérhoz van e. Ennek jobb ha utána néztek. Viszont meg van adva a nyeregvázcső szöge.Ez annyit tesz hogy ha nem jó a szöge akkor az átdobó kanala is rössz szögbe fog állni a lánctányérhoz képest, ami okozhat nehézkesebb működést. http://www.bringabutik.hu/vasarlas/kerekpar-alkatresz-kiegeszito/valto/elso-valto.html
meg lehet nézni a gyakorlatban is.
@Vilmos23: pl hogy értsd a különbséget:) http://www.google.hu/url?sa=i&rct=j&q=deore+xt+els%C5%91+v%C3%A1lt%C3%B3&source=images&cd=&cad=rja&docid=maqm09Mu7NQBgM&tbnid=WLCGun5UdBrVRM:&ved=0CAUQjRw&url=http%3A%2F%2Fwww.ecobike.hu%2Fhasznalt_elso_valto&ei=ZqsrUfX2PKqp4ATekYCYBQ&bvm=bv.42768644,d.bGE&psig=AFQjCNG0529vyUlqZQurx_i1GWIjSPyo3w&ust=1361902766093313
@Sheffy: Na igen eddig én sem tudtam ezt de jó tanulópénz volt.Nekem is 48-38-28 tányérom van és felső bilincses XT váltót vettem hozzá.Igen ám de mint kiderült többszöri beállítás után nem úgy működött ahogy vártam.3-ba nehezen tette fel és 1-be nehezen rakta le így csere lett alsó bilincsere.Tehát a legtöbb felső bilincses váltó nem alkalmas 48-as tányérokra illetve azok kivételek amiknek a láncterelője nem az a túlméretes(pl m761-A XT).Az alul húzós és felülhúzós az megint külön téma annak az a lényege hogy alul húzós akkor kell ha a bowden alul jön a vázon a másik meg a fordítottja.
@Sheffy: ha a legnagyobb lánckerék nagyobb,mint 44 fog akkor ajánlatos alsó bilincsest venni(top swing)és ha kettős húzásút veszel(dual pull)ami van alsó és felső bilincsesben is,akkor bárhol mehet a bowdened.A felső bilincsest tartósabbnak,merevebbnek mondják.
Badszdki.Belebonyolódok a végén:) Lényeg. Neked alulhúzós kell.Mivel ez független(váltófüggő a példa pon ilyen)a bilincstől ,kérdés,h össztelós e a géped?
látod ez független attól hol a bilincs. Ott van h alul és felülhúzós is. Az enyém is ilyen,annyi h két helyre lehet befogatni a bowdent attól függően milyen a vázad.
ja most látom neked a bowdennel va gond. Neked akkor alul húzóst kell venni
merevvázasnál nem nagyon van jelenzőség sőt van még felül meg alulhúzósban is különbség ez már vázanként más
Nekem felső van.Bátyámnak alsó. Nem tudom mi az oka.? Szerintem az hogy pl egy össztelósnál nem rakhatsz felső bilincsest mert nem fér el a csuklópont miatt.Ezért oda megy az alsó bilincses