Shimano Alivio váltókar kezel Sram váltót?

Linkelt termék: Shimano Alivio
1-8 (8 válasz)

Elküldve: 2012.07.11. 15:42 sebgutkopf 

  • sebgutkopf avatar
  • DH/Freeride arc
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 12
Témaindító kérdés:

A bringáról: jelenleg egy deore hátsó váltó van, amely eredetileg 9s rendszerre való. Ezt használom egy 8-as rendszerrel, így ahhoz illő 8-as fogaskoszorú (jelenleg sram 820), 8-as lánc (sram 830)és alivio váltókar (nem fékváltókar, csak váltókar) társul. Azért alivio, mert a deore váltókar már 9-et húz.

A deore hátsó váltó ugyan pontos, de terepen a függőleges stabilitása nem kielégítő (veri a láncvillát néha, ez ellen gumit erősítettem a láncvillára), illetve sokat engedi csörögni a láncot. Ezért szeretnék jobban feszítő hátsó váltót, így került a képbe az Sram x5 vagy x7. Viszont nem szeretnék se hátsó sort cserélni, se váltókart. Azt látom, hogy az x5 és x7 1:1 arányú húzást igényel. Kérdés, hogy a meglévő alivio váltókarom mennyit húz? Az is 1:1, vagy elétrő? Tehát használható a meglévő alivio 8-as váltókar sram x5, vagy 7-el? Ha nem, akkor esetleg milyen hátsó váltót ajánlotok, ami elmegy a rendszeren és nem veri a láncvillát?

Elküldve: 2012.08.22. 17:01 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@joky7575: HEllo!

Tipust nem mondtál:

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/Alivio-Acera/FrontDriveSystem/SI_6KFFB/SI-6KFFB-002-ENG_v1_m56577569830750020.pdf

http://techdocs.shimano.com/media/techdocs/content/cycle/SI/SI_6TE0A/SI-6TE0A-003-00-ENG_v1_m56577569830755896.PDF

Elmagyarázni nehezebb, mint a rajz alapján megnézned.

De a lényeg: Ha lánc fenn van, akkor legkisebb lánctányéron legyen. HA nincs, akkor a váltó alapból afölött lesz. Az L-feliratú csavart befelé tekerve tudod pozícionálni a láncterelőt, a kistányér felett legyen, ha belenézel felülről a terelőbe, akkor a lánckerék pont a közepén van, na, ha ez sikerült, akkor MINIMÁLISAN tekerd beljebb a csavart, hogy közelítsd terelőt a középső tányér felé. Fékkar 1-es pozícióban, bovdent végigvezeted, az gondolom megy. Bovdenházba előtte csöppents egy pötty olajat, és úgy told bele a bovdent.

Majd ezután rögzíted a bovdent a váltóban, feszesen. Megpróbálsz váltani, ha sikerül, akkor hurrá. Ezután annyit kell tenned, hogy a H és L feliratú csavarokkal játszol. L-feliratúval azt éred el, hogy 1-es fokozatban mennyire közelíted a váltót a vázhoz, H-feliratúval azt, hogy mennyire távolodjon 3-as fokozatban a váltó a váztól - végállás csavarok. Lényeg, hogy úgy lődd be, ne akarjon semerre se leesni a lánc (kifelé, befelé), de ne is csiszolja a terelő a láncot. Kb. ennyi. De a fenti linkek alapján sokkal egyszerűbb.

Elküldve: 2012.08.22. 14:57 joky7575 

  • joky7575 avatar
  • dirt/street gyerek
  • hozzászólások: 1

Sziasztók egy kis tehnikai segitséget szeretnék. Simanó alvió első váltó bovden bekötés???? képet sajna nem tudom hol kell feltölteni.. alsó tartós.

Elküldve: 2012.07.11. 22:08 sebgutkopf 

  • sebgutkopf avatar
  • DH/Freeride arc
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 12

@johnny336: Köszi! Akkor legalább az SLX járható vonalnak tűnik. A láncot azért nálad lazábbra hagytam, de feszesebb mint az előző lánc volt. Nálam az első nagy tányér ráadásul 44-es (32-22 a többi), hátul pedig 11-32-es van. Mondjuk a keresztbe váltásnak nem igazán vagyok a híve, sose csinálom. Berendelek akkor egy slx-et. Jövő hétvégén Gerecse Maraton, előtte már nem nagyon merek változtatni a bringán, tesztelni nem élesben kell. :-)

Elküldve: 2012.07.11. 20:58 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Mindenképpen Shadow-rendszerű váltót vegyél. A 2011-12-es XT, SLX már mind azok, 2011 Deore-ből van normál. Ezek a váz síkjában mozognak, tehát váltásnál lefelé nyomja magát a paralelogramma, így a kanál is feszesebben fog. Lánchosszt én nem a "szabvány" alapján lőttem be, hanem felváltottam 3x8-ba (42-11), és úgy igazítottam a láncot, hogy a kanál merőleges legyen a talajra. így minden esetben feszes, ellenben szélsőséges fokozatokat nem enged (pl. 3x2, ami nekem 42-28). Mindezt egy 2011-es Deore Shadow váltóval. így is csapkod, ezt nem lehet megúszni, de kultúráltabb.

Elküldve: 2012.07.11. 18:35 sebgutkopf 

  • sebgutkopf avatar
  • DH/Freeride arc
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 12

@johnny336: Ettől tartottam. Akkor egy időre az sram-ot kilövöm. A lánchossz szerintem rendben van szerintem elég szemet szedtem ki belőle. Ez a verdesés csak akkor van, amikor valóban kemény terepen megyek, tehát kemény lejtő nagyon rázós, köves talaj és a bringa kapja rendesen. Egy ugratás nem téma, na nem 10m-es ugrásokra kell gondolni.

Akkor egy Shimano SLX szerintetek összefér a váltókarral? Jobb lenne a sima deore-nál? Az slx-nél írják a nagyobb láncvilla távolságot a váltó testnél, ami jó lenne. Ez igaz, vagy csak marketing?

Elküldve: 2012.07.11. 18:11 XCode 

  • XCode avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 1489

Sajnos Sram és Shimano e tekintetben nem férnek össze.

Johnny barátunk kérdése a lánc hosszúságát illetően nagyon is helyén való. Tourney, Altus, Acera: ezeket próbáltam, és nem csapkodta a vasat a lánc. Igaz, nem vagyok ugráló típus, de azért adódtak helyzetek, amikor lett volna alkalma rá. 42 fogú nagytányér és 34 fogú nagy lánckerék esetén, feltételezve hogy a láncvilla hossza 42 cm, 106 szem az elvi lánchosszúság.

Elküldve: 2012.07.11. 16:43 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

Eltérő. Nem lesz jó. Muszáj lesz váltókart is cserélned.

Lánchossz egyébként rendesen be van állítva? Az is számít.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!