Shimano BR-M355 miért nem fog?

Linkelt termék: Shimano BR-M375
1-15 (15 válasz)

Elküldve: 2015.12.15. 21:13 Bajusz88 

  • Bajusz88 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4
Témaindító kérdés:

Sziasztok! Nekem egy Shimano BR-M355-ös fékem van, gyárilag SM-RT20-as tárcsákkal, elöl 180mm hátul 160mm. Kb 1000km után a hátsónak teljesen elment a hatása, markolatig húzva a fékkart sem volt jelentős fékhatás és még nyikorgott is. Kapott új tárcsát SM-RT30-ast és új betéteket, ami úgy is működött ahogy kell neki: fokozatosan bekopva egyre jobb volt a fékhatás de olyan 200km (kettőszáz) után ugyanúgy elment ennek is a hatása és nyikorog. Lehet összekentem valami olajjal, de ezt erősen kizártnak tartom. Ha nem valami szennyeződéstől, mitől tud elmenni egy új tárcsa fékhatása?

Elküldve: 2016.02.29. 18:32 Bajusz88 

  • Bajusz88 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

Sziasztok! Nem sikerül a sehogy sem megoldani ezt a problémát.

Elől nem egyformán mennek vissza a dugattyúk a nyeregben és be tudtam úgy állítani az egészet, hogy nem ér a tárcsa a betétekhez. De ha hozzá is ért, akkor is tökéletesen fogott, mindig.

Hátul mindkét dugattyú egyformán, tökéletesen visszamegy, nem szivárog és lehetetlen úgy beállítani hogy fordulatonként egy kicsit ne érjen a tárcsa a betétekhez. :) De ez nem a tárcsák miatt van szerintem. (jelenleg a 3. tárcsa van rajta SM RT54-es, a2z betéttel) Egyszerűen az egész hátsó rész imbolyog, valószínűleg üt a tengely. Emiatt egy bizonyos állásban mindig hozzáér a tárcsa valamelyik betéthez.

De ettől még fognia kell!

A Shimano honlapja alapján ehhez a fékhez nem lehet fémes betétet rakni. Gondolom a melegedéssel lehet ez összefüggésbe, ez a fék kevésbé tolerálhatja a nagyobb hőmérsékletet?

Csak nekem van ilyen bajom a hidraulikus tárcsafékkel? :)

Elküldve: 2016.02.01. 18:59 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Vagy fémes fékbetétet teszel bele, annak alapból semi baja azzal ha áthevül nem véletlenül használják a DH-sok. Akár vizes sáros időben is fog. csak jobban koptatja a tárcsát.

Azt, hogy súrolja e a tárcsát a betét alapból, könnyű megállapítani: emeld fel a bicit, aztán pörgesd meg a kereket, hogy hallassz e valamit. De ha ez lenne az igaz, akkor pl. elöl-hátul eltérne a fékeid viselkedése annak ellenére, hogy mondjuk azonos típus a kettő.

Elküldve: 2016.02.01. 18:52 sziklánülö 

  • sziklánülö avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 36

@Bajusz88:"A bajom az, hogy a fékbetét felülete minden bringázás alkalmával "üvegesedik", csillogó, fényes lesz és ekkor húzhatom akárhogy azt a fékkart, alig fog valamit."

Ilyenkor vakarja az ember a fejét...Alapról kellene kezdeni:Üt-e a tárcsa,azaz van-e 8-as benne?A tárcsa-dugattyú távolság?A dugattyú rendesen vissza megy a helyére a fékezést követően?Ha gyengül az olaj minősége,a vákum is gyengül(ezt sokan nem hiszik),és az nem tudja a digattyút vissza "húzni" a helyére,így az kint marad,ezáltal a betét folyamatosan érintkezik a tárcsával.Van-e valami súrlodó hang,és az milyen gyakran?Ugyanis ha a betét folyamatosan(amit nem biztos,hogy te észreveszel)éri a tárcsát,akkor a betét simán felüvegesedik.Nem utolsó sorban,ha egyszer a betét átégett "rendesen"(mondjuk egy hosszabb hegyi túra után),akkor teljes vastagságában szinte kőkemény lesz.Hiába csiszolod,koptatod,annak már annyi,és csak eszi a tárcsát,a fékhatás is teljesen kiszámíthatatlan lesz. A melegedés hatására a hidraulikus olaj,a fékolaj minősége is folyamatosan romlik.Ha sokszor túl melegíted a rendszert,és átléped a fékolaj forráspontját,annak előbb utóbb annyi,és a fékhatásnak szevasz...(csak jó minőségű olaj!)Ha már úgy látod,hogy a tárcsa,és a betétek sokszor megégtek(a tárcsa is színesedik)akkor marad a csere.Pl:Avid tárcsa BBB betéttel nekem bevált.De olvasgasd itt a Testbike-on véleményeket,sok a tapasztalat,és más párosítás is jó lehet.Remélem sikerül megoldanod a kérdést.

Elküldve: 2016.02.01. 18:49 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@Bajusz88: Lehet, hogy butaság, de érdemes lenne kipróbálni más összetételű fékbetétet.

Elküldve: 2016.02.01. 18:22 sziklánülö 

  • sziklánülö avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 36

@Snec: Ezt jó hogy megírtad,berakom a hiba lehetőségek "polcára".Köszi...

Elküldve: 2016.02.01. 17:15 Bajusz88 

  • Bajusz88 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

Szevasztok! Köszönöm, hogy ennyien próbáltok segíteni!

A levegősödést és a szivárgást kizártam már. Jó ideje töltöttem újra és légtelenítettem a rendszert, a fékkar ugyanúgy viselkedik: kb ha párhuzamosan áll a markolattal ott keményedik fel, ha épp lekopott az "üveges" réteg a betétről ebben az állásban általában blokkol is a hátsó kerék, ez azóta nem változott. A bajom az, hogy a fékbetét felülete minden bringázás alkalmával "üvegesedik", csillogó, fényes lesz és ekkor húzhatom akárhogy azt a fékkart, alig fog valamit. Csak az teszi helyre ha egy hosszú lejtőn szakaszosan fékezve lekoptatom. Ezt azt simára kopást(üvegesedést) kellene valahogy megelőzni. Jobb minőségű féktárcsa+betéttel? Hogyan kell ezeket összeválogatni?

Elküldve: 2016.02.01. 16:38 Snec 

  • Snec avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 29

@sziklánülö: szereltem eleget az xt én is. Ami egyedül zavar, hogy nincs jelölés az olajszintre. Beleöntesz, de úgy rámegy az a gumi "fürdőkád" ami helyet foglal el.Sőt, láttam már olyat is, hogy a féknyereg tartó fordítva volt fenn, ami miatt úgy kopott a betét a felső része nem ért a tárcsához. Emiatt ugyanaz volt a szitu mint amikor levegős a fék. Amikor a bringa nem vízszintesen állt, például feltoltad a lépcsőn, fellevegősödött.

Elküldve: 2016.02.01. 14:05 sziklánülö 

  • sziklánülö avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 36

@Snec: Jogos.Köszi,nálam ez kimaradt:))

Elküldve: 2016.02.01. 14:03 sziklánülö 

  • sziklánülö avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 36

@meridásgaluska: ???Alapból szétfelé nyílnak...a forgásíránynak....??Ha rá érsz,néznd már meg a gépeden,hogy hogy is van ez.De ha már szétnyítva kellene lenniük,akkor sem a forgásírányínak.A V-féknél használatos az a beállítás,hogy a betétek "hátulját" nyitjuk szét,azaz egy V alakot képezünk.Így fékezéskor,a betétek nem nyítnak forgásíránynak,hanem párhúzamosan felfekszenek a felnire.Ezáltal nem keletkezik rezgés,azaz nyikorgás.A V féknél.....De hogy biztos legyek a dolgomban,éppen megszemléltem vagy 6db gyárilag beállított tárcsaféket(XTR,Avid),és mindnél párhuzamos a betét a tárcsára.No meg,vagy 100-at szétszedtem már.Én nem kétlem,hogy te már láttál forgásíránynak nyitotta,csak logikátlan.Én nem tudok rólla,hogy lehetne a tárcsaféktesten a betét szögét állítani.De ha igen akkor megkövetletlek:))

Elküldve: 2016.02.01. 02:12 meridásgaluska 

  • meridásgaluska avatar
  • sima XC-s
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • KROSS kerékpárosok klubja csapat
  • hozzászólások: 381

@sziklánülö: Annyit tennek hozza hogy a fekbeteteknek nem kell parhuzamosnak lenniuk a tarcsaval. Alabol szetfele nyilnak (azt hiszem forgasiranynak megfeleloen). Ha behuzod a fekkart es rafog fokozatosan akkor kezd parhuzamba jonni.

Elküldve: 2016.01.31. 20:28 Snec 

  • Snec avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 29

@Krupcheck: inkább vegye le a fedelet a tartályról és néze meg mennyi olaj van benne.

Elküldve: 2016.01.31. 12:57 sziklánülö 

  • sziklánülö avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 36

Helloo.Ha a kart tövig betudod húzni ellenállás nélkül,akkor a légtelenítéssel próbálkozhatsz.Olaj szívárgás?Lehet a karnál,a dugattyúknál,csatlakozásoknál.Nagyon minimális szívárgásnál is fellevegősödhet a rendszer.Annak,hogy betudod húzni a kart tövig,nincs köze a rossz minőségű tárcsához.Hacsak az nem,hogy "hullámzó" érzés van a fékkar behúzásakor,ami az egyenletlenül elkopott(vagy gyárilag gagyi!)tárcsa erdménye.De attól még valamennyire fognia kell.Mielőtt bevásárolsz,jól átkell nézni a rendszert.A nyikorgás nem más mint rezgés.Fékezéskor nem fekszik fel maximálisan a betét a tárcsára,ami okozhatja a betét "üvegesédést",ettől aztán rendesen nyikoroghat.Betét csiszolás(üvegesedett felület eltávolítása),párhúzamosság beállítása.Némely esetben,a gyárilag roszminőségű(egyenetlen felület)tárcsa is okozhatja a nyikorgást.Ez vonatkozhat a betétre is.Ilyenkor csak a csere segíthet.ja,és a használat is ott van mint lehetséges probléma.A túl sokat "forralt",megégetett tárcsa,és betét is nyikorgáshoz vezethet.A túl sokszor megégetet tárcsa rossz hatással van az olajra is.Ha az olaj túl sokszor "felforr",vagy az közelébe kerül,sokat veszíthet a hatékonyságábol,ami a "nyúlás" érzéshez vezethet. De lehet hogy csak egy féktisztitó spray-vel jól áttisztítod a fékrendszert(féktest,tárcsa,betétek),és sokat javulhat,vagy helyre jön a fékhatás.A dugattyúkat érdemes leglább évente(vagy használattól függöen)egyszer kinyomni,megjáratni,kitisztítani. Volt hogy én is sokat kínlódtam a féknyíkorgássak,de mindig sikerült megoldanom.(mert a szerelők legtöbbje csak annyit tud mondani,hogy "majd bekopik"....) Enníi jutott most az eszembe.ha valakinek van még ötlete,azt én is szívesen veszem:))

Elküldve: 2016.01.31. 12:15 Bajusz88 

  • Bajusz88 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 4

@Krupcheck: Szia!

Arra jöttem rá,hogy a fékbetét teljesen fényesre kopik. Egy lejtőn lefele meghajtva, szakaszos fékezéssel teljesen helyre jön a fékhatás, de rövid időn belül megint elmegy a hatása. Ha jobb minőségű tárcsát és betéteket vennék elkerülhető lehet ez a probléma? Vagy mindegyik tárcsafék ilyen?

Elküldve: 2015.12.22. 10:39 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 946

Szia. Én szivárgásra gyanakodnék a féktestnél, amitől olaj jut a tárcsára.

Porold jól össze a féket, aztán nézd körbe, hol ragadt rá. Jó eséllyel a dugattyúk mellett.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!