Shimano BR-M3xx tárcsafék

1-6 (6 hozzászólás)

Elküldve: 2018.04.02. 19:01 Sp33dy G0nz4l3s 

  • Sp33dy G0nz4l3s avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15
Témaindító hozzászólás:

Üdv. A következő problémám akadt a következő tipusú tárcsafékkel. Messziről tendeltem “ üzembe helyezés” opciót választottam a kerékpár vásárlásnál. Kézhez kapva furcsállottam a hátcsó fek “munkáját” túl hosszú utat tesz meg a fékkar mire fogni kezd. Mivel üzembe helyezve kaptam a kerékpárt így nem kerestem fel az eladót gondolvàn ez természetes, inkább elviszem a közeli szervízbe ahol ránézetek. Ott azt monda a srác hogy ez természetes nem egy top tipus ez a fék, illetve hosszú fékvső miatt lehet hosszú a fékkar. Számomra furcsa mivel elvileg összenyomhatatlan fékfolyadék van benne, tehát mind1 a hossza a munkahenger dolgozik akkor lényegtelen a hossz. Vagy tévedek ? Ennek tudatáman eltettem télire a bringát.( szoba hőmérsékleten a kerekein állítva) Mai nap elővettem hogy tekerek vele egy kőrt, de elég gyengén muzsikál a fék, a kiindulási pontol a markolatig be tudom húzni még az elsőt félig és fog mint a satu. Valami ötlet ? Én arra tippelek kevés a folyadék vagy levegős. ( folyás nem látható 0km kerékpár volt amibe kb 20-30km tettem) Előre is köszi a válaszokat

Elküldve: 2018.05.13. 20:17 wolfzoli78 

  • wolfzoli78 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 14

Na az is balfasz egy szervizes aki ezt mondta neked. Nyíregyi nagy nívós bolt is így küldte el a kis vevőjét amikor markolatig kellett húzni a fékkart. Behozta, levettem a tartály tetejét, és mutattam hogy ebben simán csak kevés az olaj, ez jellemző is a shimano fékekre. Fecskendőt rátettem, feltöltés légtelenítés, és csodák csodája hibátlan lett. Szóval aki azt mondja hogy az úgy a jó az menjen kapálni ,mert köze nincs a biciklihez.

Elküldve: 2018.05.11. 20:13 Sp33dy G0nz4l3s 

  • Sp33dy G0nz4l3s avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

üdv volt egy kis csúszás kificamodott a bokám így nem foglalkoztam a géppel. DE a héten elvittem és ma vissza is kaptam. Levegős is volt és a folyadék is kevés volt benne. Orvosolták és fog mint a satu. köszi srácok

Elküldve: 2018.04.03. 17:23 Sp33dy G0nz4l3s 

  • Sp33dy G0nz4l3s avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 15

Köszönöm srácok. Hétvégén belebújok a dologba, és jelentkezem hogy smint.

Elküldve: 2018.04.02. 19:34 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Szia! Szerintem egy légtelenítés ráférne. Ez meg úgyis azzal jár, hogy olajcsere-újratöltés. (És remélem hogy az üzembehelyező odafigyelt, hogy a megfelelő folyadék kerüljön bele... Shimano-ba a bele való ásványolaj kell, nem DOT fékfolyadék ami a más márkákban és kocsikban stb is van. )

Nekem is volt ilyesmi a fékemmel, újratöltés - légtelenítéskor a fékkarral pumpálgatni kell és akkor a megfelelő mennyiségű folyadék megy bele előbb utóbb és fogni is fog. Persze közben rajta kell legyen a légtelenítő szettből a tölcsér, abba mennek ki a buborékok és megy be az olaj helyette.

fotók itt: https://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=15977&pp=mygl (nekem Saint M810 van)

Javaslom nézz youtube-on videókat a témában (shimano disc brake bleeding vagy valami ilyesmi általános kifejezést javaslok, mind egy kaptafára készül...)

Elküldve: 2018.04.02. 19:26 beczl 

  • beczl avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 16

A hasonló kategóriás Shimanó fékeknél általában a hátsó fék, a fékcső hosszabb volta miatt hosszab a fékkar működési hossza, de nem ekkor mértékben. A fékfolyadék elvileg összenyomhatatlan, de minél hosszabb a fékkar és a munkahenger közötti távolság annál inkább befolyásolhatja a teljesitményt a fékcső kis mértékű tágulása nyomás hatására. De pld. rosszul megválasztott fékcső tipus (belső átmérőre gondolok) is okozhat hasonló problémát. Másik lehetőség amit te is mondtál, a levegősség. Illetve például a fékfolyadék minősége. Én pld. jártam hasonlóképpen BR395-ös fékkel, hogy túl lágy volta a fékkar, lecserélt fékolaj és légtelenités után ez jelentősen javult. Harmadik lehetőség a fékkar munkahengerének O gyűrűjének hibája, ami azt eredményezheti, hogy kisebb lesz a fékkar által kiváltott nyomás. És végül kis mértékben ereszthet a féktest munkahengerének szimeringje.

 
Új hozzászólás:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!