Shimano BR-M3xx tárcsafék

1-6 (6 hozzászólás)

Shimano BR-M3xx tárcsafék

Elküldve: 2018.04.02. 19:01 felhasználó ikon   Sp33dy G0nz4l3s 

  • Sp33dy G0nz4l3s avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 15
Témaindító hozzászólás:

Üdv. A következő problémám akadt a következő tipusú tárcsafékkel. Messziről tendeltem “ üzembe helyezés” opciót választottam a kerékpár vásárlásnál. Kézhez kapva furcsállottam a hátcsó fek “munkáját” túl hosszú utat tesz meg a fékkar mire fogni kezd. Mivel üzembe helyezve kaptam a kerékpárt így nem kerestem fel az eladót gondolvàn ez természetes, inkább elviszem a közeli szervízbe ahol ránézetek. Ott azt monda a srác hogy ez természetes nem egy top tipus ez a fék, illetve hosszú fékvső miatt lehet hosszú a fékkar. Számomra furcsa mivel elvileg összenyomhatatlan fékfolyadék van benne, tehát mind1 a hossza a munkahenger dolgozik akkor lényegtelen a hossz. Vagy tévedek ? Ennek tudatáman eltettem télire a bringát.( szoba hőmérsékleten a kerekein állítva) Mai nap elővettem hogy tekerek vele egy kőrt, de elég gyengén muzsikál a fék, a kiindulási pontol a markolatig be tudom húzni még az elsőt félig és fog mint a satu. Valami ötlet ? Én arra tippelek kevés a folyadék vagy levegős. ( folyás nem látható 0km kerékpár volt amibe kb 20-30km tettem) Előre is köszi a válaszokat


Elküldve: 2018.05.13. 20:17 felhasználó ikon   wolfzoli78 

  • wolfzoli78 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 8

Na az is balfasz egy szervizes aki ezt mondta neked. Nyíregyi nagy nívós bolt is így küldte el a kis vevőjét amikor markolatig kellett húzni a fékkart. Behozta, levettem a tartály tetejét, és mutattam hogy ebben simán csak kevés az olaj, ez jellemző is a shimano fékekre. Fecskendőt rátettem, feltöltés légtelenítés, és csodák csodája hibátlan lett. Szóval aki azt mondja hogy az úgy a jó az menjen kapálni ,mert köze nincs a biciklihez.


Elküldve: 2018.05.11. 20:13 felhasználó ikon   Sp33dy G0nz4l3s 

  • Sp33dy G0nz4l3s avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 15

üdv volt egy kis csúszás kificamodott a bokám így nem foglalkoztam a géppel. DE a héten elvittem és ma vissza is kaptam. Levegős is volt és a folyadék is kevés volt benne. Orvosolták és fog mint a satu. köszi srácok


Elküldve: 2018.04.03. 17:23 felhasználó ikon   Sp33dy G0nz4l3s 

  • Sp33dy G0nz4l3s avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 15

Köszönöm srácok. Hétvégén belebújok a dologba, és jelentkezem hogy smint.


Elküldve: 2018.04.02. 19:34 felhasználó ikon   JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hozzászólások: 251

Szia! Szerintem egy légtelenítés ráférne. Ez meg úgyis azzal jár, hogy olajcsere-újratöltés. (És remélem hogy az üzembehelyező odafigyelt, hogy a megfelelő folyadék kerüljön bele... Shimano-ba a bele való ásványolaj kell, nem DOT fékfolyadék ami a más márkákban és kocsikban stb is van. )

Nekem is volt ilyesmi a fékemmel, újratöltés - légtelenítéskor a fékkarral pumpálgatni kell és akkor a megfelelő mennyiségű folyadék megy bele előbb utóbb és fogni is fog. Persze közben rajta kell legyen a légtelenítő szettből a tölcsér, abba mennek ki a buborékok és megy be az olaj helyette.

fotók itt: https://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=15977&pp=mygl (nekem Saint M810 van)

Javaslom nézz youtube-on videókat a témában (shimano disc brake bleeding vagy valami ilyesmi általános kifejezést javaslok, mind egy kaptafára készül...)


Elküldve: 2018.04.02. 19:26 felhasználó ikon   beczl 

  • beczl avatar
  • sima XC-s
  • Hozzászólások: 16

A hasonló kategóriás Shimanó fékeknél általában a hátsó fék, a fékcső hosszabb volta miatt hosszab a fékkar működési hossza, de nem ekkor mértékben. A fékfolyadék elvileg összenyomhatatlan, de minél hosszabb a fékkar és a munkahenger közötti távolság annál inkább befolyásolhatja a teljesitményt a fékcső kis mértékű tágulása nyomás hatására. De pld. rosszul megválasztott fékcső tipus (belső átmérőre gondolok) is okozhat hasonló problémát. Másik lehetőség amit te is mondtál, a levegősség. Illetve például a fékfolyadék minősége. Én pld. jártam hasonlóképpen BR395-ös fékkel, hogy túl lágy volta a fékkar, lecserélt fékolaj és légtelenités után ez jelentősen javult. Harmadik lehetőség a fékkar munkahengerének O gyűrűjének hibája, ami azt eredményezheti, hogy kisebb lesz a fékkar által kiváltott nyomás. És végül kis mértékben ereszthet a féktest munkahengerének szimeringje.


Új hozzászólás:
Az "Elküld" gombra kattintva elfogadod a felhasználási feltételeket!
(formázási lehetőségek)
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!