Shimano Deore FC-M590 vs FCM583 Shimano Deore LX

Linkelt termék: Shimano Deore
1-18 (18 válasz)

Elküldve: 2016.02.24. 17:00 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223
Témaindító kérdés:

Udv. Érdeklődnék , hogy a két hajtókar közül melyik éri meg jobban. Tisztában vagyok vele, hogy az egyik MTB, a másik trekking hajtómű. Ugyanazzal a középrésszel, ugyanabban az árban melyiket érdemes megvenni MTB-ba, de szinte csak aszfaltos közlekedésre városba.

Elküldve: 2016.02.28. 10:19 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@horika: Szia. Szerintem nekem is hasonló lesz. Csak nekem fordítva lesz. A 44-es hagyom fent, és a két kisebbet cserélem nagyobbra. De a végeredmény olyan lesz. :)

Elküldve: 2016.02.28. 10:15 horika 

  • horika avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • Hétköznapi kerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 256

@kpityu79: szia. Nekem is úgy volt, hogy a 48-as levettem a trekking hajtásról is fenn maradt a 44-36-26. Nagyon bevált ez a megoldás. Nem beszélve arról, hogy a 44 xt lánctányér sokkal igényesebb kidolgozású, mint a 48-as.

Elküldve: 2016.02.28. 09:39 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@OKdoki: Végül a Deore lett 44-32-22-vel. De valószínű hogy a két alsó fogaskerék cserélve lesz 36-24-re, mert a 44 nekem sok városba, a 32, meg kevés. Ha jól tudom így megoldható, mert nem lehet 12 fognál nagyobb különbség a fogaskerekek közt.

Elküldve: 2016.02.24. 19:44 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@kpityu79: :)

Elküldve: 2016.02.24. 19:34 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@OKdoki: Ök forgalmazzák Kecskeméten a Meridát. Ök ajánlották ezt a két hajtóművet, hogy válasszak , mind a kettő jó hozzá.

Elküldve: 2016.02.24. 19:32 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@kpityu79: A 2016-osat biztosan, de nem is olyan a váza. Viszont, ahogy nézem a 2012/11-eseket is 44-32-22 kiosztású hajtóművekkel szerelték. A Tiédnek is ilyen lehet a váza, így valószínűleg nem lenne semmi gond a 22-es tányérral. A szerelő valószínűleg jól ismeri ezt a bicajt, lehet, hogy ránézésre megmondja, vagy hozzá méri még felszerelés előtt.

Elküldve: 2016.02.24. 19:15 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@OKdoki: Hát nem tudom, hogy szerelik-e. Ez egy Merida TFS-300-as bringa.

Elküldve: 2016.02.24. 19:11 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Most, hogy írtad mi volt eddig fenn, rögtön egyértelműbb a helyzet. Én inkább a 48-26-ot javasolnám. Ráadásul, előfordulhat, hogy a váltó ugyan lekezelné a 22-es tányért de beleakad a váz vagy a láncvilla valamelyik részébe, mert annyi alacsonyan kéne hogy legyen a gyári vázkoncepcióhoz képest. Ha ezt a vázat szerelik 22-es vagy 24-es fogaskerékkel is, akkor nem lehet gond.

Elküldve: 2016.02.24. 19:08 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@OKdoki: Igen, szerelő csinálja, majd a boltban ahol hagyom. Akkor valószínű, hogy elég lesz nekem a 44-32-22-es mtb hajtómű.

Elküldve: 2016.02.24. 19:06 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Nagyon valószínű, hogy az első váltód le fogja tudni kezelni mind a kisebb tányérokból, mind a nagyobbakból építkező hajtóművet, csak némi átpozicionálásra lesz szükség, de ezt a szerelő megoldja, már persze ha szerelő végzi az átalakítást.

Elküldve: 2016.02.24. 19:05 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@OKdoki: Köszi a gratulációt, de szinte nem is használom a 48-as tányért. Szinte végig a középsön van a lánc. Hátul is a középső tartományban használom.

Elküldve: 2016.02.24. 19:03 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@lemonstones: Szia. Igen, 26-os a bringa, de most egy FCM171 170-28/38/48-as Turney, full alap hajtómű van fent. Ezt szeretném lecserélni.

Elküldve: 2016.02.24. 18:58 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

@kpityu79: Szerintem, nem nagy a különbség. Ha nem jársz rendszeresen erős emelkedőn akkor az alsó sebsebégfokozatokat nem is használod, így még az elöl26/hátul32 közelében sem jársz. Persze, akkor is fogadd gratulációmat, ha folyamatosan ki tudod hajtani sík úton az E48/H11 (vagy akár a 13-at). Lejtőn azért jól jön. A két legkisebb ill. legnagyobb fokozatot kivéve, értelmesen le tudod fedni mindkét hajtókarral ugyanazt az áttétel tartományt.

Elküldve: 2016.02.24. 18:52 lemonstones 

  • lemonstones avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 5

Szia.Az a kérdés hogy a montidnak mekkora a mostani fogkiosztása (vszinű 42-ről indul,ez tipp) és mennyire tudtad azt kihasználni?Mert ha az optimális volt neked akkor az LX-nek a 48/36/26 sora valószínű nem lesz ideális.A Deore M590-esnek a 44/32/22 kiosztása az nem akkora ugrás,főleg ha 26"-os a bringád.

Elküldve: 2016.02.24. 18:49 kpityu79 

  • kpityu79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 223

@OKdoki: Köszi a választ.9-es 11-32-es kiosztású fogaskoszorú van hátul. Ugyanabban az árban van mind a kettő, azért érdeklődtem, hogy melyik éri meg jobban. Lehet hogy a 44-32-22-es kellene megvennem, mert van egy trekking bringám is. Kérdés, hogy nagy-e a különbség városi közlekedésnél, elég-e a 44-32 városi tekerészésre.

Elküldve: 2016.02.24. 18:24 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

ugyanabban..bocs!

Elküldve: 2016.02.24. 18:24 OKdoki 

  • OKdoki avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 683

Ha elsősorban aszfaltos, trekking jellegű felhasználásra és ugyanabba az árban van, akkor talán az FC-M583-asat. Mégpedig a fokszám miatt. Egyébként ugyanaz a kategória, de a trekking még könnyebb is vagy 70 grammal. De ahogy mondtam ha a 583-as a 48-36-26 kiosztású, ahhoz egy 34-ig fogazott lánckeréksor már bőségesen elég és a 48-cal még "döngetni" is lehet. De nem nagy hátrány a 44-32-22 sem. Ha sokat terepeznél akkor meg az. Más esetben, amelyik olcsóbb.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!