Shimano Deore LX

Linkelt termék: Shimano Deore LX
1-16 (16 válasz)

Elküldve: 2023.02.05. 18:49 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72
Témaindító kérdés:

Sziasztok van egy KTM Lite Sport kerékpárom azon van '98-s évjáratú Deore LX szett kerékagytól kezdve a hátsó váltóig bezárólag minden az rajta. A kérdésem az lenne hogy a jobb oldali fékváltókarral mit tudok kezdeni rajta? Tünetei a következő hidegben "pumpálni" kell hogy bekeményedjen hogy tudjak fel váltani hátul de ha melegebb idő van akkor minden oké látszólag. Hiába fújtam át féktisztítóval és lánc spray-jel tünetek maradtak annyi különbséggel hogy korábban a keményedés után negyed fordulat volt mire váltott most meg éppen hogy rá tettem az ujjamat ugrik is egyből. Előre is köszönöm a segítséget

Elküldve: 2023.02.07. 11:18 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

volt ilyesmi bajom nekem is, illusztrálva a (mások által betűkkel már leírt) megoldás:

https://foto.testbike.hu/index.php?p=showgl&gid=17514&pp=mygl

Elküldve: 2023.02.07. 09:41 akosmtb 

  • akosmtb avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1

Nekem az a tapasztalatom, hogy habar a bowden csere ajanlott a finom mukodeshez, de nem az a megoldas. Ahogy korabban irtak az a kis kalapacs szokott a koszolodo, eloregedo zsirtol nehezebben mozogni. Ez a kalapacs felelos azert, hogy amikor nyomod a valtot felfele, mozgatssa a belso mechanikat, visszafele viszont "szabadon futo" modban vissza tudja engedni a valtokkart. Ha elszanod magad, hogy szetszed...akkor minden lepest fenykepezz! Nem egy urtechnologia...de meglepoen sok alkatreszbol all - ugy kb 30-35 darabka, vekony alatetek, amik ugy odatapadnak a nagyobb alkatreszhez, hogy szetszedeskor eszre sem veszed...csak amikor letorlod az alkatreszeket a torlokendon megtalalod es nezed, hogy "ez meg honnan jott ?" Szerintem nagy esellyel jo eredmenyt tudsz elerni, ha a fedo muanyagokat leveszed, azt a kalapacsot megkeresed, megmozgatod, megkened. A WD40 nem annyira univerzalis mindenre jo cucc, mint a korulotte levo hype sejteti...de erre kb pont jo. Kicsit feloldja, higitja a betapadt zsirt...es ha megindul kis kalapacs, akkor keszen is vagy. Sajnos en pesszimista vagyok abban a tekintetben, hogy szervizben bibelodnenek a szetszedessel...a legtobb amit ott varhatsz az, hogy telenyomjak wd40-nel, egyszeruen azert, mert nagyon sok ido lekiismeretesen szetszedni, ujrakenni...es lehet nincs is szukseg ra.

Elküldve: 2023.02.06. 15:18 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Csatári1: Minek a felújító szett ha nincs megkopva, csak beragadva?

Elküldve: 2023.02.06. 05:59 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

@Csatári1: ne tegyél bele semmiféle zsírt.

Elküldve: 2023.02.05. 21:53 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@azaki71: Létezik hozzá felújító készlet? Szerintem az lesz hogy az internet bugyrait feltúrom és keresek egy ugyanilyet vagy újabb modellévjáratút ha előbbit akkor donornak esetleg ha jobb is mint a meglévő akkor lecserélrem arra ha meg újabb verziót akkor meg arra váltok. Így megspórolok egy csomó időt meg idegeskedést szerintem igaz pénzt nem.

Elküldve: 2023.02.05. 21:33 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Csatári1: Mindegyik Zsír összeszedi benne a port, koszt és attól leragadhat. Nem kell túl misztifikálni, bármilyen gépzsír jó hozzá, de csak nagyon minimálisan szabad kenni a "kalapács" körül, mert általában az nem emel ki, ill nem akad be.

Elsőnek vennék egy SHIMANO OPTISLICK váltóbowdent. A régi bowden kifüzése után teli fújnám a váltószerkezet belseléyt féktisztittóval, vagy zsirtalanitoval. Ezt többször is megtenném, közben bowden nélkül váltanák vele fel és le jó sokat. Várnák egy napot, másnap áttörölném, aztán megfújnám a belsejét kevés teflon sprével miközben megint fel alá váltanák vele, még mindig bowden nélkül.

Ezután telepiteném az új bowdent.

Ha ez sem segít rajta, akkor szerviz, mert szét kell szedni, amit ha még nem csináltál, akkor ne állj neki! Ha meg valamelyik fog megkopott, akkor csere lesz, ha csak ki nem pótolják valami bontott váltókarból.

Elküldve: 2023.02.05. 20:57 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@rcs2003: szerintem is az lesz ha még komplett váltó bowden csere kellene hozzá amit itt javasoltak hozzá hogy megoldás lenne rá. Esetleg a zsírral játszani lehet? Értem ezelatt hogy pl. nem olyan zsírt tennék vagy tetetnék bele amit ilyenkor szoktak használni hanem pl. amit az autók futóművénél is szoktak használni? Az jóval időjárás állóbb szerintem

Elküldve: 2023.02.05. 19:59 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Vidd szervízbe. Legrosszabb esetben is 1 óra alatt megcsinálják.

Elküldve: 2023.02.05. 19:40 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@azaki71: Köszönöm ez azért meglepő számomra mivel eddig 3x6/3x7-s Shinamo belépő kategóriát használtam ott ilyen bajom nem volt sőt az utóbbit télen-nyáron az az mindenféle körülmények között nyúztam és gondom nem volt vele. De ezek szerint az átalad javasolt megoldások elvileg javasolni fogja a problémát.

Elküldve: 2023.02.05. 19:34 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Csatári1: Ebben mi a meglepő, elől a három fokozatnak nem kell annyira finom szerkezet, mint a hátsónak.

Nekem is LX dual váltókarom van, ezért tudom, miről írsz.

Elküldve: 2023.02.05. 19:08 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@azaki71: De csak jobb oldali az az hátsó csinál ilyet a bal oldali nem azal semmi gond nincsen érdekes módon. Miért csinálja ezt?

Elküldve: 2023.02.05. 19:03 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@azaki71: Hidegben,

Elküldve: 2023.02.05. 19:03 azaki71 

  • azaki71 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 725

@Csatári1: Hidedenben a Zsir összeáll benne, ezért beragadnak a fogaskerekek. Szét kell szedni kipucolni és enyhén újra zsírozni a megfelelő alkatrészeit. (b opció: bőven befújni féktisztittóval, aztán várni egy napot és befújni telfon sprével, ezt kb negyed - fel évente megismételni) Természetesen mindez csak akkor működik ha a váltókat alkatrészei, belső mechanika és a fogaskerekek nem sérültek.

Plusz javaslom a váltó bowden cserét, egy SHIMANO OPTISLICK bowden szettre.

Elküldve: 2023.02.05. 18:55 Csatári Péter 

  • Csatári Péter avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 72

@rcs2003: az is volt kb. fél hónapja mikor teleszkópra cseréltettem az első merev villát. Akkor vagy is előtte lassú lomha volt a hátsó váltó ez megszűnt de a fékváltókar probléma megmaradt.

Elküldve: 2023.02.05. 18:51 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 1017

Bovdenház- és bowdenkábel csere. Ne fújkáld, semmi értelme.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!