Shimano Deore LX hajtókar hossz mennyit számít?

Linkelt termék: Shimano Deore LX
1-19 (19 válasz)

Elküldve: 2015.10.30. 16:32 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143
Témaindító kérdés:

Üdv! Van egy össztelós vázam amit egy 175 mm hajtókar hosszúságú Deore Lx integrált hajtással használok. Sajnos azt vettem észre, hogy amikor bedőlök a kanyarban a pedál leér. Egyéb helyzetekben is, de így különösen zavaró és veszélyes. Kérdem én mennyire lenne rossz hatással a bringára, vagy rám, ha a 175 mm hajtókart lecserélném 170 mm-re? Megoldaná a problémám? Köszönöm!

Elküldve: 2015.11.01. 19:15 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Bose401: Vázméret (meg egyéb beállítás) kalkulátor.

Elküldve: 2015.11.01. 16:03 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143

@Krupcheck: Ha lesz rá lehetőségem, kipróbálok egy 27.5 kerékszettet is. :)

Elküldve: 2015.11.01. 16:00 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143

@Estván: Egyébként azért furcsa ez most nekem,azért is tettem fel ezt a kérdést, mert az előtte használt vázammal nem tapasztaltam ilyet. Bár az is igaz, hogy azzal nem is voltam ilyen bátor. :)

Elküldve: 2015.11.01. 15:58 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143

@Zero-X: Lejtőn lefelé vízszintes hajtókarokkal megyek. Már amikor!:D Mad Hunternek ismerem a videóit, nagyon tud! A kanyarodási tippeket pedig köszönöm!

Elküldve: 2015.11.01. 15:53 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143

@Estván: Miféle kalkulátor? :)

Elküldve: 2015.11.01. 07:40 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@Bose401: "A kanyarodásnál természetesen mindig úgy kanyarodok ahogy kell. A kanyar oldali pedált legalább vízszintbe felhúzom.'

Hát ha így csinálod, rosszúl teszed. Belső oldali pedálnak fent kell lenni. A testsúlyt pedig a külső íven lent lévő pedálra kell helyezni. Így a sulypontod is lejjebb kerül, mintha vizszintes halytókar állásban kanyarodnál.

Elküldve: 2015.11.01. 07:33 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@Bose401: "Volt olyan, hogy azért ültem majdnem seggre mert lefelé menet a pedál fennakadt egy kiálló kövön."

Lejtőn lefelé vizszintes hajtókar állásban kell menni!!! Ha így is elkapod a kiálló követ, azt az 5 milivel kisebb pedál sem fogja megoldani.

Elküldve: 2015.10.31. 22:15 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Mióta fixizek, én is sokmindenen felakadok montival, de erről nem a hajtókar tehet, hanem hogy elfelejtem, hogy ezt nem muszáj mindig tekerni :D

Ha a tagod nem ül be túlzottan sokat, akkor részemről elfogytak a tippek. Hajtókart cserélni se érdemes szerintem emiatt, általában nem 5 mm-en múlik, hogy leér valami, vagy sem.

A nagyobb kerék amúgy nem rontaná el a geot, mivel elöl-hátul egyformát emelne rajta. A súlypontod feljebb kerülne, de más változás nem lenne. Csak a sárférőhely csökkenne le sokkal, meg sehol nem kapnál rá gumit, ha hirtelen kellene... személyszerint drukkolok ennek a 27,5-ös méretnek. Mármint drukkolok, hogy kihaljon.

Elküldve: 2015.10.31. 14:06 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Bose401: Na de akkor végülis nem kanyarodáskor ér le, hanem durva terepen, kiálló "tárgyakba" akad bele? Erre a válasz egy klasszikus idézése: "az ellen nem véééd" a rövidebb hajtókar. A térdfájdalom több mindentől lehet: alacsonyan/magasan ülsz, vagy hosszabb ("keményebb") áttételt taposol mint kéne. Az elsőre megoldás kalkulátor által kijött érték környékén állítgatás, próbálgatás fél cm-enként. A másodikra az hogy ha nem tudsz, akkor megtanulsz pörgetni.

Elküldve: 2015.10.31. 10:54 Zero-X 

  • Zero-X avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 181

@Bose401: Így kell csinálni. És akkor nem ér le. :)

Elküldve: 2015.10.31. 10:20 GPT 

  • GPT avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 78

@Bose401: Mint írtam ez a hajtókar hossz, nem teljesen egyértelmű dolog. Több honlap, többféle adattal áll elő ( http://www.myra-simon.com/bike/cranks.html, pl ez szerintem máris mást mutat mint a testbike. Egyéb általános info a mestertől: http://www.sheldonbrown.com/cranks.html )

Mikor átolvastam majdnem az összes angol mtb fórumot a "170 vs 175" témában 2 konklúziót vontam le: * A montisok zöme nem tudott különbséget tenni a 170 es és a 175 ös között érzésben. * Akiknek fájt a térdük, azoknál a kisebb méret segített.

Mint írtam akik országútin tekernek, azoknak kell jobban odafigyelni erre, mert ugye sokkal kötöttebb pozícióban ülnek. A ROSE és egyéb márkák vázméret szerint, átlagolva szerelik a bicajokat (hisz a nagyobb testméret ami a vázméretet adja, nagyobb belső lábhosszal is jár), bár pont a ROSE-nál ugye kérheted amivel akarod.

A 172,5 ös hajtókar montin elég ritka (mivel tényleg nincs értelme ezeknek a nüanszoknak) csak azért írtam, mert én is sokat vacakoltam a témával (némileg fölöslegesen). (( egyébként a RotoR gyárt 172,5 XC kart, de olyat eszbe se jutott venni))

Nyugodt szívvel mondom, hogy vegyél 170-es kart. Továbbra is tudom ajánlani a vékony platform pedált.

(Amúgy a teleszkópot ne is akard tovább fújni - szokott lenni max nyomás érték...)

Elküldve: 2015.10.31. 08:57 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143

@GPT: Helló! Elvégeztem egy mérést itt TB-n ami szerint a váz méret és a hajtókar hossz is megfelel. Viszont a térdem, mostanság eléggé szarakodik. Lehet ez a túl hosszú hajtókar hossztól is? Rosszul mértem volna? Természetesen mindent úgy csináltam ahogy leírtak. Hosszabb táv alatt mit értesz? 40-50 km közötti távokat szoktam menni a bringával, ügyelve arra, hogy több legyen benne a lejtő mint a mászás. :) Most akkor melyiket? 170 vagy 172.5? Megjegyzem az utóbbiról még nem is hallottam. Használtan nem is nagyon láttam még ilyen hajtókart. Újonnan nem akarok rá beruházni, főleg ha nem is biztosan segít a problémámon.

Elküldve: 2015.10.31. 08:36 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143

@Krupcheck: Szia! Én is gondoltam erre, hogy puha a tag, de már nem nagyon van hova fújni bele levegőt. Most kapott a váz egy RS Monarch Rt3 Debon Air-t, amit 350 Psi-ig lehet fújni és már most 290 van benne. A pumpa pedig 300-ig van skálázva. :D A becsúszó is be van skálázva és most 30% áll. Kíváncsiságból lemértem és a középcsapágyház 31 cm-re van a földtől, a pedál pedig függőleges helyzetben 17 cm-re. Ez így pont jó lenne? Persze tudom, ha ráülök akkor ez megváltozik, de ennyinek kell lennie? Kanyarban egyébként még nem estem, de nem is akarok. :)

Elküldve: 2015.10.31. 08:29 Bose401 

  • Bose401 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 143

@Estván: Üdv! A kanyarodásnál természetesen mindig úgy kanyarodok ahogy kell. A kanyar oldali pedált legalább vízszintbe felhúzom. Sajnos akkor is tapasztalom ezt, ha egy padkára felhajtok vagy terepen egy nyomon kerülgetem a köveket. Volt olyan, hogy ezért ültem majdnem seggre mert lefelé menet a pedál fennakadt egy kiálló kövön. A kerekek nem kisebb méretűek bár ezt a fajta bringát (Rose Granite Chief) mostanság már 27,5 kerekekkel szerelik. A magyarországi Rose képviseletnél utána kérdezek de szerintem 2010-ben még nem volt divat ez a kerék méret. Egyébként elférne benne egy olyan kerékszett is,de a "szerelőm" szerint elrontaná a váz geóját. Ahogy látom, az idei Chief bringák 175 mm hk hosszal vannak szerelve, igaz azok 27,5" kerekeket kaptak. Szóval nem tudom, hogy ezek lehetnek e a problémám okozói.

Elküldve: 2015.10.30. 20:24 GPT 

Elküldve: 2015.10.30. 20:21 GPT 

  • GPT avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 78

@Bose401: Rövid válasz semmi baj nem lesz.

Hosszú válasz: a hajtókarhossz egy hosszan vitatott téma és nem teljesen egyértelmű a konklúzió. Alapvetően országútin fontos a pontosan kimért hossz, főleg egy fullyn azért tágabb a spektrum. A belső lábhossz a kulcs, találsz rá sok táblázatot - de ha megengedett fotó alapján is látszik, hogy nem vagy apró termetű és a 175 lenne az ideális (papíron és merevre). De ez, mint mondtam akkor fontos, ha hosszú távot tekersz egy huzamban. A túl rövid kar, akkor többet kell tekerned - kevésbé hatékony az erőátvitel, jobban kifáradsz, megterheli keringési rendszered. Ha túl hosszú, akkor a térd ízületed fog fájni. Ettől függetlenül látva a kerékpárod (nem egy trekking paripa) egész nyugodtan tegyél rá 170 es kart, annyi a következmény, hogy meg kell emelni a nyerget.

Tudsz további centit nyerni, ha lecseréled a pedálodat egy alacsony profilúra. (ilyenre gondolok: http://images.singletracks.com/blog/wp-content/uploads/2012/04/loaded3-590x394.jpg)

Hosszú keresés után elvileg nekem 172,5 es kar kéne - 175öst vettem végül, teljesen elvagyok vele. Tekertem már 170essel is az is kényelmes volt.

Elküldve: 2015.10.30. 19:06 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Nem túl puha a tagod? Ahogy néztem nagyon nem egy gagyi bringád van, tehát az eleve elrontott vázgeometriát elfelejthetjük. Meg az összelósoknak eleve inkább magasabb a közepe, mint alacsonyabb.

Bár amúgy lehet csak az idegrendszered túl erős, vagy nem estél még eleget kanyarba. Nekem sose ér le a pedál, rég nem merek akkorát dönteni :D

Elküldve: 2015.10.30. 17:29 Estván 

  • Estván avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 119

@Bose401:Országúton is mennek 175-ös hajtókarral és ott sem ér le, pedig az országúti bringák középcsapágya jóval alacsonyabban van, mint a montiknak/fully-knak. Ne kanyarodj úgy, hogy a belső ív felé első pedál van lenn :)

Talán azt tudnám elképzelni, hogy kisebb méretű kerékkel használod a vázat, mint amekkorához tervezték. Vagy kis méretű váz, amit alapvetően rövidebb hajtókarhosszal szoktak szerelni gyárilag, és ehhez van belőve a geometria.

Egyébként nincs semmi varázslat: a hajtókar olyan, mint a vázméret meg a stucnihossz, magasabb embernek nagyobb kell.

Ha rövidebbre cseréled, kisebb lesz az erőkar: erősebben kell forgatnod és kellemetlenebb lesz a mászás, de tragédia nem fog történni, gyorsan megszokod (vagy egyet visszaváltasz, majd kitapasztalod). Én gond nélkül használtam egyszerre olyan bringákat, amiken 170, 172.5, 175-ös hajtókarok voltak :)

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!