Shimano Deore vagy Alivio(integrált)

Linkelt termék: Shimano Deore
1-15 (15 válasz)

Elküldve: 2016.06.23. 06:52 potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 74
Témaindító kérdés:

Trekking gépeken lenne használva 3x8 illetve 3x9-es rendszerben.A nagy tányér(48-as)ezt használnánk 95%-ban. Kérdés: a acél tányér tartósabb és olcsóbb a esetleges csere ha nem tévedek? Négyszög tengelyről váltanánk integráltra(a merevség az most nem lényeg mert az biztos jobb a eddiginél) TARTOSÁG!!!

Elküldve: 2017.10.25. 06:15 potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 74

@balmesz001: Szia! 4500km körül tartok,kopásnak semmi nyoma(a festéken kívül). Közben kapott a gép egy 9-es rendszert is így a lánc hangoskodás megszűnt. Nagyon szép és jó a cucc! Király! Üdv:István

Elküldve: 2016.08.13. 08:33 potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 74

@balmesz001: Helló! Üzembe vannak helyezve a hajtóművek mindkét rendszeren szuper. Talán a 3x8-as rendszeren van egy kis lánchang a hajtóműven de lehet hogy ráfér egy pucolás! a láncra! Tehát minden f@sza! Tartóság???? ÜDV.

Elküldve: 2016.06.28. 07:07 potyka2 

Elküldve: 2016.06.28. 07:04 potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 74

@balmesz001: Szia! Nem úgy értettem hogy használhatatlan a haver deoréja csak nagyon megviselt. Sokkal gyorsabban kopik, a lánc és a váltója kategóriákkal jóbb mint a enyém és karban is van tartva! A aliviot megrendeltem most még a párom gépére(arra sürgősebb(egy több mint 10éves shimano van rajta)ö meg ezüst színűt akart. Kb. 2hét mire itt lesz! metál szürke, fekete persze raktáron 2nap és itt lenne(hát ez van) Majd írok ha már lesz tapasztalat, de fotók alapján szerintem nagyon eltalált a dizájn! ÜDV

Elküldve: 2016.06.27. 15:13 balmesz001 

  • balmesz001 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 139

@potyka2: Szia,

Hát, kiváncsian várom majd a tapasztalatokat az új Alivio hajtóművel. Ha haverodnak sikerült rövid idő alatt elkoptatnia a Deore-t, én megnézném a helyében, hogy nincs-e megnyúlva a lánc és hogy a váltó jól van-e beállítva, esetleg megfelelő kenőanyagot használ-e. Én maradok ennél a szériánál, nálam bizonyított.

Elküldve: 2016.06.27. 14:11 potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 74

@balmesz001: Szia! pont most jövök a egyik havertól kinek deore fc-543-mas hajtóműve van és kb. egy idős a tourneyemel és ő is a nagy tányért használja többet és már sz@rá van kopva míg a kis tourneynek szinte semmi baja! Pedig semmivel sem teker többet. A tourley hajlik nem igazán merev de szinte örök darab ahhoz a deoréhoz képest. A új aliviot merevsége(integrált) miatt venném és bízom benne hogy olyan tartós lesz mint a kis TOUNLEY.

Elküldve: 2016.06.27. 11:23 balmesz001 

  • balmesz001 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 139

@potyka2: Ott van az Alivio hajtómű értékelésem, épp 2 hete cseréltem SLX-re, mivel hajlott a 85 kilóm alatt is, igaz az egy 2012-es kivitel volt. Persze a váz is okozhatta volna, de szerencsére nem így volt, rátéve az új hajtóművet, mintha másik bicó lenne. Persze, van árkülönbség, de ennek oka is van. Nekem még nem kellett lánctányért cserélnem a régebbi bicóm SLX-én és a mégrégebbi XT-n sem, pedig napi 2x10km a melóba járás és ezen felül majdnem minden hétvégén belemegy 100-200km. Páromnak is tartós a Deore hajtóműve és az FC-M521 is, ezekhez sem kellett még nyúlni. Lánctányért érdemes rosebikes.hu-n, chainreactioncycles.com-on és persze Ebay-en is nézni, én ha jól emlékszem 6-7e körül láttam, de lehet rosszul emlékszem. Az újabb Aliviokkal nincs tapasztalatom, nem tartom kizártnak, hogy jók, de nem tudok róluk érdemben nyilatkozni. Én a régebbi FC-M521-ből kiindulva Deore alá nem adnám. :)

Elküldve: 2016.06.27. 04:52 potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 74

@balmesz001: Helló! Azok a cuccok nem egy árban vannak a alivioval!!!Oké tegyük fel megveszem, nézegettem XT,SLX-hez egy nagy lánctányér 3x4x annyiba kerül mint a alivio-hoz. Én nem hiszem hogy nekem megérné a több mint 2x-es ár!! Abban sem nagyon hiszek hogy azok egy picit is tartósabbak lennének. A merevség, dizájn, esetleg a gyártási minőség amiben jóbbak a meglátásom szerint. A én gépemen éppen egy 6000 ft-és tourley hajtómű van és meglepően jó,a 125 kilóm alatt kicsit csavarodik ha kiállok(amit ritkán szoktam)de tartós és nem nyöszörög!! Alivio is hasonló tartónak és olcsónak tűnik, csúcsmagasan merevebb változatban. Hosszútávra a legköltséghatékonyabbnak látszik. Köszi a észrevételt de maradok a kategóriában ALIVIO! Vagy valami elkerülte a figyelmemet?????

Elküldve: 2016.06.24. 17:16 balmesz001 

  • balmesz001 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 139

Bele tudsz tenni Sora, Tiagra hajtomuvet is, ha a fogszamot tamogatja az elso valto. Azokbol is van 3 tanyeros. SLX, XT is letezik 48-asban, azok is tartosak.

Elküldve: 2016.06.24. 15:35 potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 74

@Joc82: Helló! A ridge csak MTB kiosztásban kapható, már sok helyen néztem(Tavalyi modell listában még 48-as tányérral) Ahogy írtam nekünk fontos 48-as tányér!!!! Érezhetően fürgébben lehet vele haladni. Nagyon köszi a tanácsokat a említett oldalról terveztem a rendelést. ÜDV

Elküldve: 2016.06.24. 09:00 Joc82 

  • Joc82 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 2

Anno én is ezekben gondolkodtam.Igazán szerintem az Alivio és Deore hajtómüvek dizájnukban és az árukban különböznek.Viszont a deore/slx szintü középcsapágy már tartosabb sokkal,mint az alatta lévő... Ha nem ragaszkodsz a shimanohoz,ajánlom a funn ridge hajtómüvet.Nekem is az van.18-20 ezer újan középcsapággyal.Én két és fél éve használom,elnyühetetlen,az új bicómba is átraktam.A nagy tányér alu,de szerintem tovább bírja mint az acél...Jópár lánc,és jópár ezer km-van benne...Nem tudom shimanok birnának-e ennyit.Elvileg szabvány méret a lánctányér rögzitése,így több márka lánctányérja kompatibilis bele. Szerintem nézd meg,én bátran ajánlom!Több tipust is gyárt a funn,különbözö használatra.Pénztárcától igénytöl függöen.A ridge 44/32/22 kiosztású,ami trekkinghez is tökéletes,ha 8-as,ha 9-es.És nem csak masszív,de jók is néz ki. Bármelyiket is választod,sokkal jobb lesz,mint a négyszögtengelyes.Könnyebb sokkal,jobb a futása,így könnyebb hajtani.Tartósabb a csapágyak,mint anégyszöges monoblokkok.Pillanatok alatt le lehet kapni a hajtómüvet.Letisztítod,a csapágyakat is.Picit átzsirozod,belül ahol átfut a hajtómü,összerakod.Ha tisztán tartod,hü társ lesz barmelyik.Nem kell tulzasba vinni.Ha szemmel lathatólag retkes,gondolom csak lemosod.Ha jó zsír van benne,az meg nem kopik ki hamar,és tömít is. Sok szerencsét.Jó nézelödést! Ha shimano,nézd meg a 2wheels.hu-n. Megéri!;-)

Elküldve: 2016.06.23. 12:18 balmesz001 

  • balmesz001 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Cross trekking csapat
  • Cross trekking csapat
  • hozzászólások: 139

Továbbá a hosszabb élettartam függ attól, hogy a váltók jól vannak-e beállítva. Én Deore és SLX párti vagyok. Amúgy a lánctányércsere nem egy nagy összeg, csak körül kell jól nézni a webáruházaknál.

Elküldve: 2016.06.23. 09:46 potyka2 

  • potyka2 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 74

@JPeti86: Köszi a véleményt. Nyúlásmérőm van és tisztán tartom a egész hajtást. Szinte minden nagyobb(100+km)után teljes átnézést csinálok szinte mániákusan(zsírzás,olajzás). Akkor elvileg a Alivio olcsóbb és tartósabb nemde?

Elküldve: 2016.06.23. 08:11 JPeti86 

  • JPeti86 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 252

Az acél tányér tud tartósabb lenni, és biztosan olcsóbb. De azért például, amikor a múltkor egy 7075-ös alumínium üléscsövet kellett méretrevágnom, akkor megszenvedtem vele. Szóval vannak az egyszerű közönséges szerkezeti acélhoz hasonló erősségű alumínium ötvözetek, csak jó drágán, az inkább gramm-mániás országúti bringásoknak való kategória.

Saját tapasztalat: amúgy a tartósság ezen a néhány dolgon múlik legfőképpen: 1. Leginkább azon, hogy nem használod kinyúlt lánccal (0,75%-nál nagyobb nyúlás rossz, 1%-nál kuka) 2. Legyen láncnyúlás mérőd és használd (kb 1-2 ezer maximum) 3. Tisztán kell tartani a láncot és a fogaskereket, egy dagonyázás a sárban, vagy egy homokos földút pora fokozhatja a kopást. Lehet kapni láncmosó készüléket, amibe autóhoz való vizes alapú motormosó löttyöt kell tölteni. Utána öblíteni, letörölni, és megolajozni a láncot. Meg törlőpapírral letörölni a fogaskereket. ( Ha nagyon mocskos a cucc, jó a magasnyomású mosó, de ne mosd a csapágyak környékét, és a láncmosó előtt ajánlott.)

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!