Én azért cseréltem a mert a 3 tányéros rendszer számomra tele volt felesleges fokozatokkal. Leginkább az alsó tartományban, azaz a 11-32-es sorhoz nekem totál felesleges volt a 22es kistányér. 11-28as sorral használva a másik bringán is a legeslegmeredekebb emelkedőn váltottam 28-22-be.(Ahol épeszű ember már tolja)
Emiatt vált totál egyértelművé hogy át kell variálni az áttételezést. Így némi számolás(meghajtó lánckerék fogszáma osztva a meghajtottal) után kiokoskodtam hogy nekem 37-27es hajtókar fogkiosztás lenne a megfelelő lenne az ideális.
Így jött ki: Legnagyobb áttétel terepen 3 tányéros rendszer esetén a 44-13 volt. Ebből következett, hogy a soron az utolsó lánckerékhez 37 fogas nagytányér kellene, de ilyen nincs, vagy ritka, mint a fehér holló ezért becéloztam a legközelebbit, a 38 fogast.
Legkisebb áttétel meg a fent említett 28-22. Ritkán következett be a használata, ezért a soron az egyel kisebb fogszámú lánckerékkel számoltam, a 26-22-es áttétellel. Ebből következett, hogy a 32-es legnagyobb tányérhoz nekem 27 fogas kistányér kellene. Ezt szintén az ilyen nincs kategóriában kell keresni. Itt viszont hezitáltam, hogy itt is a legközelebbi nagyobb fogszámút, a 28 fogasat célozzam be mint a nagytányér esetében, vagy menjek biztosra és válasszam a kisebbet a 26ost
A vásárlás: 38-26-os XT hajtókar bizonyult ideálisnak, mind áttétel, mind design szempontjából, így erre vadásztam. Mit ad isten, apro.bikemagon látom, hogy valaki meg akar válni a 28 fogas XT tányérjától. Kapásból lecsaptam rá.
Na most volt egy kistányérom, már csak egy hajtókar kellett hozzá. Végül az is meglett. Beépítésnél gondoltam egy nagyot és kapásból a 28as kistányért tettem fel rá. Na úgy is maradt, a 26 fogas azóta is polcon pihen.
Minden számolás elméleti alapon nyugodott. A valóság egy kicsit más volt. Terepen tökéletesen működött a dolog, egy élmény vele hajtani. Azonban akkor jött a bökkenő mikor kiértem aszfaltra. Ott nem kellett sok, hogy elfogyjon a 38-11-es áttétel.
További infók:
2 vs. 3 tányér
Egyet előre – gondolatok az 1×11-es váltórendszer kapcsán
Kerékpármeghajtás-változatok: két lánctányéros MTB meghajtás