Shimano Deore XT- 48/36/26 vs 44/32/22 és 170 vagy 175mm?

Linkelt termék: Shimano Deore XT
1-18 (18 válasz)

Elküldve: 2011.09.17. 21:13 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59
Témaindító kérdés:

Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mennyire érezhető a különbség a 48/36/26T és a 44/32/22 fogszám és a 170mm-175 mm kar hossz között? Legfőképp terepen mászásra használnám a hajtókart (meg a tányérokat ugye) és hátul pedig 39-11 sor futna. Ja és mi az a T jelölés a végén?

Elküldve: 2011.09.28. 10:27 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@Dane95: Ha 10-es rendszerben goldolkozol 38/24 és 11-32, helyett én versenyzésre jobbnak látom az elől 39/26 hátul 11-36-ot. Egyszerűen azért, mert a 9-es 11-32 és 10-es 11-32 között ugye csak az a különbség, hogy pár helyen kisebb az ugrás két fog között. Ennek nincs nagy jelentősége terep versenyen. Az általam írt leosztásnak viszont nagyobb az átfedése mindkét irányban. A 39/11 erősebb picit, a 26/36 pedig könnyebb. Mindkettő jól jöhet néha! Az mondjuk igaz, hogy 11-36 nincs PG-1070-ből. Én XT-t vennék helyette, mert abból van. A 12-36 meg szerintem már kevés (vagyis a 39-12) lehet.

A többi alkatrész vagy jó, vagy nem ismerem jobban.

Elküldve: 2011.09.27. 22:16 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

@Makky: Köszönöm a segítséget valószínűleg véglegesültek az alkatrészek! Tehát amiket cserélnék a mostani bringámon azok ezek lennének: h.váltó: Sram x.9 (10-seb) e.váltó: Sram x.9 Váltókar: Sram x.9 Fogaskoszorú: Sram PG-1070 (11-32,10seb) Hajtómű: Sram x.9 (2 tányér 38/24) Teleszkóp: SR Suntour AXON-RLD 100 Fék: Avid Juicy 7 Agy: BTS XC Elite Felni: DT XR 400 Disc Gumi külső: Schwalbe Rocket Ron Van olyan alkatrész ami helyett ti mást vennétek?

Elküldve: 2011.09.27. 12:37 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@Dane95: Miért nem ezzel kezdted? Bár azt valóban fontos szem előtt tartani, hogy itthon ezen nem fog múlni az első helyed azt elhiheted! De tényleg! Korod alapján elite U17-ben tudsz indulni XCO-ban, vagy esetleg hobby, vagy még másodosztály. Ezek közül hobby-ban a legkönnyebb dobogóra kerülni. (Sőt jövőre, ha már 17 leszek, akkor csak U19. Ami már nem vicc! Nézz meg egy XCO verseny eredmény táblázatot, hogy milyen köridőket mennek a dobogósok!)

Szerintem versenyre 175-ös kar, ha átlagos méretű vagy. (Lányom is ilyennel versenyzik, pedig ő kimondottan alacsony még. Pusztán azért, mert ilyen volt éppen olcsóbban. Marhára mindegy neki.) Szerintem 9-es rendszerben gondolkozz, kivéve, ha nagyon sok pénzed van. 9-esben pedig a standard 44/32/22, ahol érdemes a 44 helyett 42. Hátul ehhez a 11-32 elég. Ha elől 2 tányér akkor hátul 11-34, elől pedig 39/26, vagy 38/24. (39/26-nál erősebbet semmiképp se vegyél, mert bajban leszel vele.) Ha ismered a standard áttételeket érzésre, akkor ahhoz képest ki tudod számolni, hogy milyen lesz a 2 tányéros. Tipikusan keményebb, csak az a kérdés, hogy elég erős vagy-e hozzá, de ezt csak te tudod eldönteni! (Kicsit enyhíti a keménységet, ha hátul 10-es 11-36-os sorban gondolkozol.)

Elküldve: 2011.09.23. 18:43 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

@Makky: Hát igazából én most verseny gépet szeretnék építeni mivel jövőre elég keményen részt szeretnék venni versenyeken és persze eredményt is jó lenne elérni! (Tudom az utóbbi nem a bringán múlik.)

Elküldve: 2011.09.23. 10:17 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@Dane95: Természetesen van belőle 3-as is a szokásos 44/32/22-es leosztásban. 2-esből van többféle, de én azt általános felhasználásra nem ajánlanám. Csak versenyzéshez. Oda viszont kimondottan, mert sokkal kevesebbet kell váltani elől és még könnyebb is.

Elküldve: 2011.09.22. 22:25 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

Vagy ha csak 2 tányéros van akkor az mennyire használható mászáskor meg úgy általában?

Elküldve: 2011.09.22. 22:13 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

Köszönöm a válaszokat megfogadom őket! Amúgy egy félig ide tartozó kérdés: SRAM X.9 Hajtókarból van 3 tányéros verzió?

Elküldve: 2011.09.20. 12:06 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@Krupcheck: Persze ebben teljesen igazad van! Általános felhasználásra jól jön a 44 bőven. Kizárólag terep versenyzésre (XCO, XCM) 38-42 lehet az ideális, ami stílus, pálya és hátsó leosztás kérdése.

Elküldve: 2011.09.20. 11:27 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@Makky: ha nem csak terep-versenyzésre használja az ember a gépet, akkor azért elkél a 44-es. Terepen valóban felesleges, de ha aszfaltra téved a hobbibringás, akkor jól jön. Párszor kipörgettük már a 44-11-et. 60 felett kezd elfogyni (:

Elküldve: 2011.09.19. 11:30 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 766

@Dane95: Terepre ne vegyél trekking tányérokat. Igazából oda még a 44 is fölöslegesen nagy. Hátul szerintem a 11-32-vel jársz a legjobban, ha elől 44/32/22 van. A hajtókar hosszában pedig MTB-n a 175 a tipikus méret. Ha átlagos a lábad, akkor az jó lesz. (Ha marha olcsón szerzel 170-est akkor valószínűleg azért az is jó lesz. Észre se fogod venni a különbséget.)

Elküldve: 2011.09.18. 20:19 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

@mematyi: Pedig a 48x14 pont ideális a sík aszfalton való 28-34kmh tempóhoz. Lehet persze ettől gyorsabban haladni , de az már nem mtb/trekking szint , így nem is való hozzá a hajtómű és az áttétel.

Elküldve: 2011.09.18. 16:15 mematyi 

  • mematyi avatar
  • sima XC-s
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • Nyíregyházi bringások csapat
  • hozzászólások: 280

Nekem 48x14 van, de jó lenne kisebb, takarékosan nem lehet vele úton haladni, mert pörgetni kell nagyon

Elküldve: 2011.09.18. 15:35 Zeke 

  • Zeke avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 113

A 26os kistányér 36os hátsó sorral megfelel egy 22-es kistányéron 30as sornak. Szerintem ez kb mindenhol elég , ettől pörgősebb áttétellel már azt érzed , hogy állsz. Nekem 32es van , de nem használom ki, elég lenne a 28 is.

Viszont amiben biztos vagyok , hogy montin senkinek sem kell a 48x11.

Elküldve: 2011.09.18. 14:52 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

@Dane95: en is igy vettem az XTmet... mak volt mert pont volt vevo az eredeti trekking lanctanyerokra, nekem meg volt folos LX tanyerszettem.

Szoval igy megeri. Fogsor: nekem 11-26os van. Elonye hogy kisebbek az ugrasok a fokozatok kozt. Hatrany hogy nehezebb vele maszni. Bar igazabol ahol en elfogytam ott a 11-34es haverok is feladtak, illetve azokon a lejtokon mar inkabb toltuk. Ha nagyon maszni akarsz akkor 11-32, az gyakori at tetel. A 36os mar.tulzas. Habar avval meg a trekking hajtokar sem rossz (csak montin felesleges)

Elküldve: 2011.09.18. 10:52 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

@Krupcheck: Köszönöm a válaszodat! Azért kérdeztem mindezt meg, mert egy bizonyos webáruházban a 48/36/26 fogszámú, 170 mm hosszú XT hajtókar le van árazva és így 20 ezerrel olcsóbb mint a szintén leárazott 44/32/22 fogszámú 175 mm-es hajtókar. De a leírásod alapján akkor nem éri megvenni (Én is ettől féltem, hogy nehezebb vele mászni.) Te egy 44/32/22 fogszámú hajtóműhöz milyen áttételű fogaskoszorút ajánlanál?

Elküldve: 2011.09.18. 10:31 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1011

T=tooth, azaz fog. A 48/36/26T annyit tesz, hogy a nagytányér 48 fogas, a középső 36, a legkisebb 26. Ez a trekking verzió egyébként, mtb használatra tökéletesen elég a 44/32/22 fogas verzió, már csak azért is, mert a 48as tányér már könnyen felakad, a 26-ossal pedig esetleg nehéz lehet mászni. A T mindkettő végén ott lehetne, szerintem lehagyták. Esetleg jelölheti hogy T mint trekking, de a fogszám alapján ez amúgy is egyértelmű.

Az, hogy milyen hosszú kar kell, az attól függ milyen hosszúak a lábaid. Ha előtte más hosszúságú kart használtál, akkor feltűnhet a különbség, de személyes tapasztalatom szerint megszokás kérdése nagyrészt. 170es karú XT-m van, de használok 165-ös kart is, és nem vagyok alacsony. Hosszabb kart könnyebb taposni, kis erőkaron nyilván több erőt kell kifejteni a hajtáshoz.

Szerintem (de ez az én véleményem, nem általános) a 170mm lehet az arany középút, a 165-ös már majdnem túl rövid,a 175-öst meg azért csak könnyebb leütni a talajhoz vagy köveken felakadni vele.

A 39-11-es fogaskoszorú elég lehet a mászáshoz.

Elküldve: 2011.09.17. 21:15 Dane95 

  • Dane95 avatar
  • sima XC-s
  • Trek Bicycles Team csapat
  • Trek Bicycles Team csapat
  • hozzászólások: 59

@Dane95: Javítanám: 11-36 sor futna

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!