Ha a váltó kilences rendszerű, akkor nyilván ugyanazt a feladatot el tudja végezni nyolcas rendszerben is, mert minden 8-as maradna; hátsó fogsor, a váltókar és a lánc sem változna, ha jól értettem..
Azt kell megnézni, hogy rövid, közép vagy hosszúkanalas e->a mostani váltód, mert nyilván olyan kialakítású kell legyen az is amire cseréled, nekem innen nagyjából ennyi..
Eleve a 9->a 8->tól annyiból különbözik, hogy fent van mégegy tányér, ami a tartós hegymenetet könnyebbé teszi, mivel lent már nem lehet, hiszen a 11->es fogszám a legkisebb..
Nyolcas váltó, fékváltókar és lánc nyilván nem visz el, egy kilences hátsó fogassort, de itt ugye nem erről van szó!
Nálad minden marad a hátsó váltót kivéve, ott meg max a váltón lévő csavarokon kell majd finomhangolni, a beállításkor és elvben rendben van, de majd úgy is megírják ha tévedek..:-)