Shimano Saint 4 dugattyús féknél valóban 50%-kal jobb fékerő?

Linkelt termék: Shimano Saint
1-26 (26 válasz)

Elküldve: 2013.01.04. 14:02 A noxos 

  • A noxos avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 66
Témaindító kérdés:

hali a felvetsem a következő:valóban igaz az , hogy a 4 dugós fékek 50% al nagyobb fékerővel bírnak?? A saintnél találkoztam ezzel elöször aztán több de nem tuti forrásbol is hallottam...felhasználók tapasztalataira lennék elsősorban kíváncsi de bármi info segítség kösznöm a válaszokat.

Elküldve: 2013.01.07. 12:33 A noxos 

  • A noxos avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 66

@johnny336: ebben egyet értek..

Elküldve: 2013.01.07. 12:03 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@A noxos: a jó tárcsa és betét kombináció az egyik legfontosabb, hogy a felületek miként érintkeznek. Illetve hogy hűl.

Elküldve: 2013.01.07. 10:46 A noxos 

  • A noxos avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 66

@kovacstibor79: igaz a párom csak 60 kilo és még csak próbálja gyepálni a bicajt de alatta teljesen megfelelőaz a fék...én 110 kilo vagyok de velem is harapott szépen 180as tárcsákkal észrevételem az évek során az az , hogy a tárcsa iszonyat sokat számít annak mérete és kialakítása.

Elküldve: 2013.01.07. 10:23 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

@toronte: a képeim közé tettem fel pár fotót a jelenlegi állapotról...

Elküldve: 2013.01.07. 10:20 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

@A noxos: és mi volt a meglepő? hogy mennyire jó vagy hogy mennyire sz*r?

Elküldve: 2013.01.07. 06:42 A noxos 

  • A noxos avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 66

@Gege: A barátnőm gyári UMF slope 1-én trekto auriga pro van és én is meglepődtem a teljesítményén...

Elküldve: 2013.01.07. 06:40 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@kovacstibor79: Ha lehet van egy tanácsom. Ne vegyél Tektro tárcsát, nem vmi jók, sajnos.

Elküldve: 2013.01.06. 21:25 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

@johnny336: Rendben, holnap megnézem, lefotózom.

Elküldve: 2013.01.06. 21:24 toronte 

  • toronte avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 23

@kovacstibor79: kelleni fog egy hasonló paraméterekkel rendelkező tárcsa (6 csavaros, azonos vastagságú- ha lehet szintén tektro) és egy adapter, ami a te villádhoz való (PMvagy IS szabvány). Adapter lehet,hogy már most is van fent, de olyat keress, ami az új (180/200/203mm) tárcsamérethez való.

A szerelés egyszerű, de boltban pontosan le tudják nyomatékolni neked.

@johnny336: Igen, alap fék, de ahhoz képest szerintem abszolút rendben van. Van ilyen fékkel szerelt gép a baráti körben. A ciripelésen kívül más probléma sosem volt vele és ott is egy 90kg-os embert lassít.

Elküldve: 2013.01.06. 21:22 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@kovacstibor79: attól függ. Ha most hátul használsz adaptert a 160-as tárcsához, akkor az jó lehet elől 180-ashoz. Függ a felfogatástól. Ha megírod milyen tipusú adaptereid vannak (jó eséllyel rá van írva), vagy teszel fel képet, akkor tudunk segíteni. így vakon csak ötletelés.

Elküldve: 2013.01.06. 20:37 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

@johnny336: Köszi!

Megnézem mit kóstál 2db 180-as tárcsa, plusz akkor gondolom kell valami adapter is a fékpofákhoz... (jól gondolom?)

a fékezést pedig majd kipróbálom tényleg adagolva.

Elküldve: 2013.01.06. 17:46 johnny336 

  • johnny336 avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 931

@toronte: a Tektro Draco sem egy felső kategóriás fék.

Tárcsaméret növekedés hasznos lehet, főleg 90 kg-s embereknél. Előlre 180 simán elfér, akár hátra is.

Illetve ahogy kolléga is mondta, ésszel fékezni, nem húzni folyamatosan, mint a veszedelem.

Elküldve: 2013.01.06. 15:44 toronte 

  • toronte avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 23

@kovacstibor79: Ilyen az, amikor elmelegszik a fék. Megnézetném, hogy nem-e levegős a rendszer (bár ezt a kar húzogatásából is általában lehet érezni/hallani-szörcsög-). Illetve fékezési technikán változtatnék. Huzamosabb idejű fékezésnél néha engedd el a féket, hogy vissza tudjon hűlni. Szakaszosan adagold.

Elküldve: 2013.01.06. 15:08 kovacstibor79 

  • kovacstibor79 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • Heves megyei XC, outi bringások csapat
  • hozzászólások: 62

Sziasztok!

Nem pont a főtémához kapcsolódik, de a fékkel kapcsolatos...

Nyáron kerültem egy olyan helyzetbe hogy több száz méteren keresztül ereszkedtem lefelé egy elég meredek leejtőn (sulypontot ingencsak hátra kellett helyeznem hogy ne bukjak közbe orra :D ), és egyszerűen nem tudtam teljesen blokkolni a bicajt, pedig behúztam teljesen a féket. A teló közbe persze beült teljesen... (mondjuk ennek köze nincs hozzá). Súlyom 90kg, a fék egy Tektro Draco, 160as tárcsákkal. Ez volt rajta gyárilag.

Lehetséges az hogy nagyobb tárcsák kellenének a súlyomhoz? Vagy a fék ennyit tud, és kész?

Elküldve: 2013.01.06. 12:14 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

@toronte: ez igaz, nagyobb felületen, egyenletesebben nyomja a pofát, de a pofa is nagyobb, szóval azért annyi különbség nincs.

A tárcsánál valóban a hűtés jobb inkább a nagyobb tárcsánál. Az adott szögelforduláshoz (nem neked, inkább a többieknek: azonos kerékelforduláshoz) nagyobb út társul, tehát nagyobb felület -> jobb hűtés, nagyobb fékező hatás.

@Gege: [kicsit off] evvel a szakdolgozattal találkoztam nemrégiben. Ha elhanyagoljuk a bowdennyúlás stb. hatását, tehát ezeket idealizáljuk, akkor is van egy elég súlyos fogyatékossága, méghozzá hogy kihagyja a gumi kúszását. Ha a fékezés módjára akar választ találni, akkor oké, de ha a fék hatását vizsgálja, akkor nem. Ugyanis itt jön képe az, hogy mindenféle fizikai alapszabály ellenére miért könnyebb mégis lassítani egy szélesebb, ballonosabb gumival.

@öcsi: azt hiszem neked van itt leginkább igazad. Annyi a mindenféle körülmény, hogy igazából sokra nem megyünk a fizikával. Egy féket ki kell próbálni.

@noxos: ha fogy a fékerő, il. jobban kell húzni a féket, az valóban a pofa hőre való viselkedése miatt lehet. A hő hatására csökken a súrlódása.

Elküldve: 2013.01.05. 11:11 öcsi 

  • öcsi avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 123

Ez olyan jó téma. =D Sztem a saját tapasztalat a legjobb. A 2 dugattyús Saint (M800) jobban fog nekem mint a Vegán az Avid Code 7. Sokkal brutálisabb fék ereje van. Sok tényezőtől függ egy jó fék. De Avid biztos többet nem kellene. Csak a Shimano vagy Hayes. Az M810-es Saint amelyik 4 dugattyús... 180/185mm-es tárcsával is túl jól fognak. Nekem túl erős. Lehet hülyének nézni de ahoz olyan villa kell előre is pl. hogy ne csavarja rommá... ami max. a Monster lehet.

Elküldve: 2013.01.05. 10:38 A noxos 

  • A noxos avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 66

Hali ha én azt tapasztalom , hogy 203 as tárcsával kezd enyhülni a fékhatás vagy ugyanaz a fékhatás marad csak sokkal erősebben húzom a kart amit már sajnálok és mindez egy eléggé intenzív de rövid lejtőn van tegyük fel a lejtő hossza 150 m emelkedése 100% körüli.Mi lehet itt a hiba??A fék iszonyat nagyot harap brutálisan jó és még is olyan mintha nem bírná a hőt fémes a fékbetétem...

Elküldve: 2013.01.05. 09:48 toronte 

  • toronte avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 23

@Gege: Igazad van. Efölött elsiklottam.

Elküldve: 2013.01.04. 22:10 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@A noxos: http://orszagcsavargo.hu/szakdoga/SZAKDOGA.HTM Mazochistáknak :)

Elküldve: 2013.01.04. 22:06 Gege 

  • Gege avatar
  • DH/Freeride arc
  • hozzászólások: 526

@toronte: Hát a nagyobb tárcsa már pedig számít! Ahogy növeli az ember az átmérőt úgy fog nőni az erőkar is. Méghozzá pl 160-ról 180/185-re 12,5% lesz a fékerő növekedés, ha minden fékbetét, tárcsaminőség maradt azonos.

Elküldve: 2013.01.04. 21:11 toronte 

  • toronte avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 23

És aki nem vonta le a következtetést az irományomból, annak leírom lényegre törően: -Nem érdemes versenyfékbetétet venned, mert valószínűleg nem fogsz az alpok tetejéről több km-en keresztül vad sebességgel ereszkedni. Az ilyen betét ha kihűl (értsd nem fékezel állandóan- mert azért elég hamar visszahűl) ráadásul szarabbul fog fogni. -Nem érdemes DOT 5.1-es olajokkal kísérletezni, mert az életbe nem fogod oda hevíteni a fékolajadat, ahol egy autó mozog, mert nem 2 tonnát lassítasz 200-ról. -Nem érdemes a legnagyobb tárcsát felrakni, mert nem lesz erősebb a féked, max általad kevéssé érzékelhetően, de gyorsabban fog visszahűlni. Ráadásul nehezebb is.

Elküldve: 2013.01.04. 21:03 toronte 

  • toronte avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 23

@Krupcheck:

Ez azért nem igaz. A 4 dugó attól lesz jobb, hogy egyenletesebben nyomja a betéteket a tárcsához, jobban fekszik fel.

Fizika órák alapján a súrlódás függ a nyomástól és a felületek minőségétől. Nem függ viszont az érintkező felületek területétől. Ez így elég nyers és az életben nem 100% így működik, mert más tényezők is szerepet játszanak.

Az autókon sem azért van nagyobb tárcsa, mert az jobban fog. Szerintem minden biciklis azt hiszi, hogy ha kicseréli a 160-ast 203-mas tárcsára, akkor az hű mekkora tuning. A nagyobb tárcsa nagyobb felületen ad le hőt, így jobban hűl. Vannak viszont olyan fékbetétek, amelyek hidegen gyengébben szerepelnek, viszont jobban bírják a magasabb hőt, akkor van optimális hatásfokuk. Ezeket tervezik fokozott igénybevételhez.

És akkor belekeverném a fékolajakat is. A DOT (szintetikus, azaz mesterséges) fékolajak ettől "jobbak" az ásványi olajoknál, hogy jobban bírják a hőt, magasabb a forráspontjuk.

Még belekeverem a fékbowdent is. Ez inkább a fék érzetére van nagyobb hatással. Egy puha bowden tágul, ahogy összenyomódik benne az olaj, így a fékkar is érzetre "nyúlós lesz". Autókon pl. ezért verseny igénybevételnél gyakran cserélik fémhálósra a fékvezetékeket. Ilyen technológiát a bicikli bowdeneknél is alkalmaznak, de ott kap még egy külső bevonatot, ami ellenállóvá teszi az időjárással és egyéb külső behatásokkal szemben. (Ez nem jelenti azt,hogy minden esetben fém a merevítés)

Elküldve: 2013.01.04. 14:38 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 1019

Ezek a százalékok szerintem hasonló marketingdumák, mint a 8000%-kal dúsabb szempilla. Miben mérik a dússágot? Itt meg mi jobb 50%-kal?

A 4 dugós szerintem avval lesz jobb, hogy nagyobb felületen veszi fel a hőt, így kisebb a pofák hőterhelése, jobb a hűtés, ez biztosan javít a fékerőn.

A felület nagyságától (dugattyúk száma, nagysága) elvileg nem függ a fékerő (ld. hidrodinamikus erőátvitel alapelvei, súrlódási erő számítása).

Amúgy biztos jobb egy 4 dugós saint, mint egy 2 dugós bármi, de szerintem a messzekörnyéken nem fogsz olyan pályát találni, ahol ez komoly előnyt jelentene, mondjuk egy 2 dugós sainthez, vagy akár az XT, SLX fékszetthez képest.

Elküldve: 2013.01.04. 14:24 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

Tehát nem függ össze teljesen, mert sok más dolog van még. Meg mérés is van, hogy melyik fejt ki nagyobb nyomatékot, de szerintem az se azt jelenti, hogy melyik erősebb, csak irányt ad, hogy stroker prime-ot ne vegyél: http://www.bikeradar.com/gallery/article/avid-elixir-cr-disc-brake-review-25097?img=3&pn=avid-elixir-cr-10&mlc=gear%2Fcomponents%2Fdisc-brake-systems%2Farticle

Legalább annyira változó, mint 2dugós fékek közötti teljesítmény. Mondjuk több embertől hallottam, hogy az egyik legerősebb és szerintem tuti nem járnál rosszul vele. Most slx-em van és az is elég jó szerintem...

Elküldve: 2013.01.04. 14:16 BF2 hungarolada 

  • BF2 hungarolada avatar
  • sima XC-s
  • Kona Team csapat
  • Kona Team csapat
  • hozzászólások: 387

Egy stroker ride-hoz képest még lehet többszöröse is, de a sima kétdugós the one is elég bika fék. Annál nem hiszem... Saint az égett pofával lila tárcsával is simán satuz :) Nem hatja meg semmi!

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!