@Krupcheck:
Ez azért nem igaz. A 4 dugó attól lesz jobb, hogy egyenletesebben nyomja a betéteket a tárcsához, jobban fekszik fel.
Fizika órák alapján a súrlódás függ a nyomástól és a felületek minőségétől. Nem függ viszont az érintkező felületek területétől. Ez így elég nyers és az életben nem 100% így működik, mert más tényezők is szerepet játszanak.
Az autókon sem azért van nagyobb tárcsa, mert az jobban fog. Szerintem minden biciklis azt hiszi, hogy ha kicseréli a 160-ast 203-mas tárcsára, akkor az hű mekkora tuning. A nagyobb tárcsa nagyobb felületen ad le hőt, így jobban hűl. Vannak viszont olyan fékbetétek, amelyek hidegen gyengébben szerepelnek, viszont jobban bírják a magasabb hőt, akkor van optimális hatásfokuk. Ezeket tervezik fokozott igénybevételhez.
És akkor belekeverném a fékolajakat is. A DOT (szintetikus, azaz mesterséges) fékolajak ettől "jobbak" az ásványi olajoknál, hogy jobban bírják a hőt, magasabb a forráspontjuk.
Még belekeverem a fékbowdent is. Ez inkább a fék érzetére van nagyobb hatással. Egy puha bowden tágul, ahogy összenyomódik benne az olaj, így a fékkar is érzetre "nyúlós lesz". Autókon pl. ezért verseny igénybevételnél gyakran cserélik fémhálósra a fékvezetékeket. Ilyen technológiát a bicikli bowdeneknél is alkalmaznak, de ott kap még egy külső bevonatot, ami ellenállóvá teszi az időjárással és egyéb külső behatásokkal szemben. (Ez nem jelenti azt,hogy minden esetben fém a merevítés)