Üdv Mindenkinek!
Szerintetek működőképes párost alkotna egy régi shimano sis egy új shimano sora fékváltókarral? Márkára passzolnak -8D - de vajon a valóságban is?
Köszi a válaszokat: Benczy
Üdv Mindenkinek!
Szerintetek működőképes párost alkotna egy régi shimano sis egy új shimano sora fékváltókarral? Márkára passzolnak -8D - de vajon a valóságban is?
Köszi a válaszokat: Benczy
sunrace (microshift) teljesen kompatibilis a shimano alkatreszekkel..ennyi..
@peterszakszon: Üdv!
Köszönöm hogy válaszoltál!Akkor majd valószínűleg megpróbálok egy Sunrace első váltót,hátha jobb lesz.Egyébként az a vicc az egészben,hogy eredetileg is azt akartam(egy FD-R80-ast),csak úgymond piros kosaras termék volt,nekem meg sürgősen kellettek a cuccok,ezért lett helyette másik.
Megjegyzem,hogy a Sunrace kazetta gond nélkül felment a Shimano kompatibilis agyra,tisztára mint egy összeillő pár!De lehet,hogy ezzel ki is merült az a bizonyos kompatibilitás?
Köszi még egyszer a választ.És további kellemes ünneplést!
Hát a Sunrace kompatibilitással vannak fenntartásaim. A konkrét kérdésedre nem tudom a választ, csak egy saját tapasztalatot osztanék meg. Egy egyszerűbb bringára raktam egy Shimano komatibilis szinte új Sunrace 7-es kazettát. A lánc hasonlóan jó állapotnak örvendett, és mégsem tudtam beállítani normálisan, mert ugrált össze-vissza a soron. Egyszerűen úgy viselkedett, mint egy agyonnyúlt láncot és a kosztól, rozsdától beálló bovdent próbáltam volna tökéletesre csiszolni. Pedig mondom még egyszer szinte vadi új és patyolat tiszta volt minden. Sunrace szerintem csak saját cuccaival működhet megfelelően.
Üdv mindenkinek,és kellemes ünnepeket!
Remélem nem baj,hogy ide írok,de nem akartam ezért új témát nyitni.
A következő a problémám.Van egy Sunrace STR80 2x8 fékváltókarom,és az első régió nem működik tökéletesen.Az a baja,hogy legalsó állásban NAGYON laza a bowden,legfelső állásban pedig NAGYON feszes,ráadásul utóbbi állásba váltásnál nehezen kattan a helyére a kar.A két véglet között fura módon mégis könnyen és pontosan vált,persze csak onnan kezdve,hogy rendesen megfeszült a bowden.Ez a kar úgy működik,hogy lefelé két hosszút,felfelé négy rövidet vált.Ha esetleg számít,egy Shimano 2300 (FD-2300) váltóval használom(bár a Sunrace elvileg Shimano kompatibilis).Bowden+bowdenház biztosan jók,gyakorlatilag újak.
Ha tudnátok hasznos tippeket adni,azt nagyon megköszönném,mert bár igazság szerint ritkábban használom az első váltót,de ha már keményen gürcöltem az áráért,akkor nehogymár ilyen legyen,nem igaz?Meg különben is,a jövőben szeretnék a jelenleginél többször dombosabb/hegyesebb helyekre eltekerni.
Előre is köszönöm a válaszokat!
http://ebike.hu/termekek/valtas/fekvalto-kar/dual-cont-orsz/103869_sunrace-str80-2x8-szett/
http://ebike.hu/termekek/valtas/valto/orsz-elso-valto/konzolos/101935_shimano-2300-fd-2300-konzolos/
Nekem semmi bajom a sora fékváltó/pezsgő 105ös (RD-1055) hátsó váltó felállással:) Mondjuk a beállítás tovább tartot, de mükszik mint a svájci óra:)
Ki kell próbálni! Én kipróbáltam azt a felállást, amit írtam, működött, de nem hibátlanul. Úgy vagyok vele, hogy ami alapból (értsd: újonnan, tökéletesen beállítva, tisztán, új, de "bejáratott" bowdennel) nem működik hibátlanul, azt inkább ne erőltessük, mert idővel a teljesítmény csak csökkenni fog. Agyváltó kompatibilitásról sajnos nincs érdemi tapasztalatom. Ha Nektek beválnak a SIS-fékváltókar, agyváltó-fékváltókar kombinációk, akkor örülök neki! Viszont a gyári kompatibilitási ajánlások nem véletlenül vannak, mert csak így lehet a lehető legtöbbet kihozni az egyes alkatrészekből. Használtam én már V-féket is kanti fékkarral, azzal is meg lehetett állni, de nagyon nyúlós volt a fékezés. Szóval szerintem minden ilyesmivel lehet próbálkozni, csak hosszú távon nem érdemes.
Nekem más elképzelésem van... Inter8-as agyváltó+8seb 2300as fékváltókar kombinációja működőképes lehet?
Szia! Szinte biztos, hogy nem lesz (teljesen) működőképes, mert más mennyiségű bowdent húz a modern fékváltókar, mint amennyit a régi váltókarok. Nekem "elműködött" a 2200-as fékváltókar a 300 Exage első váltóval, de nem volt az igazi, nem lehet hibátlanra beállítani. Hátsó váltónál még nagyobb pontatlanság lehet. Szükségmegoldásnak elmegy 1-2 napig (pl. egy bringatúrán), de alapvetően nem ajánlom.