Mivel én campyt használok nem Shimanót, ott nincs több állító csavar. De itt egy kis segítség:
A láncfeszesség és láncszög állító csavar
Ezt a csavart csak a jobb minőségű hátsó váltókon találjuk meg. Ezzel szabályozhatjuk a láncfeszítő szerkezet (a lenyúló kar a két görgővel) feszítő hatását. Mivel ez egyben el is mozdítja a szerkezetet, ezzel a csavarral tudjuk azt is beállítani, hogy milyen távolságban legyen a felső görgő a fogaskerekektől. Minél inkább lazítunk a csavaron, annál közelebb megy a görgő a fogaskerékhez. A közelség jó, mivel ez meggyorsítja a váltás sebességét, viszont ha túl közel van, akkor már nem tudja a váltó a láncot feltenni a legnagyobb fogaskerékre. A kerékpár összeszerelésekor úgy állítsuk be a lánc feszességét, hogy a legnagyobb fogaskeréktől 2-3 mm-re legyen a felső görgő.
Két esetben kell újra állítani ezt a csavart
– Ha kicseréljük a láncot és az új hossza nem egyezik a régivel. A hosszabb lánc erősebb előfeszítést igényel.
– Ha megváltoztatjuk az áttételeket, és kevesebb, vagy több fogú legnagyobb fogaskerék kerül fel a kerékre.