Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mik a hátrányai egy rövid kanalas váltónak egy hosszúval szemben. Az előnyeit tudom, de félek, hogy egy 9-es rendszerhez kicsi lesz a rövid verzió, vagy tévedek? Ja hátul 11-32-es sor lenne!
Sziasztok! Az lenne a kérdésem, hogy mik a hátrányai egy rövid kanalas váltónak egy hosszúval szemben. Az előnyeit tudom, de félek, hogy egy 9-es rendszerhez kicsi lesz a rövid verzió, vagy tévedek? Ja hátul 11-32-es sor lenne!
@Makky: én a lánchosszomat eleve úgy állítottam be, hogy nagytányért (44) csak 20-tól használom. Hátul 11-32 van, max. 32-32-ben használom, középső tányéron. Ezzel a beállítással lejtőn lefelé sem "laza" a lánc, nem csapkodja annyira a láncvillát sem. Hosszúkanalas Alivio váltóm van egyébként.
@johnny336: Méretezni igazából 44-32-höz kéne. Ugyanis, ha 44-28-hoz állítod tök feszesre, akkor nem is tudom mi lesz, ha megpróbálsz még fölváltani egyet. Talán megszorul az egész? Én versenyen egyébként rövid időre, ha kell simán beváltok 42-34-be is. Mondjuk azt tartósan már nem tekerem, de föntről a másodikat (ami 28, vagy 30) még simán. Ezt mind 2 mind 3 tányéros rendszerre értem. Mondjuk a 3 jobban tiltakozik ellene. :) Persze az SS az tök más. Az felejtős. A GS is csak úgy, ahogy írtam: korlátozásokkal, vagy nem standard áttétellel.
44-28-ban hajtani?! o.O Akkor már durván keresztben áll a lánc...bár én nem versenyzek, elvileg versenyen kerülik az első váltást, mert rizikós tud lenni magas nyomatéknál. Max. ezért tudom elképzelni a 44-28-ban haladást.
@Dane95: Azt tisztázzuk hogy SLX-ből ami csak shadow kialakításban érhető el a legkisebb kanálméret a GS ami nem összekeverendő a SS-el
Az értelmét most nem kerestem. :) Talán akkor lehet, ha nem normál áttételt használsz.
A 8 cm nem sokat mond (nekem). A kapacitása a lényeg. Maradjunk az XT rövid kanalasnál, mert annak tudom, hogy 34T a kapacitása. Mondjuk elől legyen 44/32/22, hátul akkor meg 11-32. Ebben az esetben, ha 44-28-ig szeretnéd használni keresztbe, akkor a másik végén 22-16-ig fogsz tudni elmenni (alulról a 4.). Én ilyen leosztáshoz nem javaslom, de ha ezzel együtt tudsz élni és nem zavar, hogy 44-28-ban tökig ki van feszítve a kanál, akkor működhet.
@Makky: Na beszéltem a tulajjal azt mondta hogy 8 cm husszú a kanala.
@Makky: elvileg van. De továbbra sem látom értelmét a rövidkanalasnak MTB-n.
@johnny336: SLX-ből van GS? Igazából mindegy is. Azt kell megnézni, hogy mennyi a kapacitása és abból egészen pontosan ki lehet számolni, hogy mekkora keresztbeváltást fog elbírni az adott áttételek mellett.
@Makky: az SGS a hosszúkanalat jelenti, tehát nem is kérdés, hogy tudja-e a három tányért. Ő GS-kanalas váltót akar. Bár olyan nagyon rettenetesen túl sok értelme nincs. :) (ok, van, de normál felhasználás esetén nincsen)
@Dane95: SLX-ből nemcsak egyfajta van? Az RD-M663-SGS? Annak 43T a kapacitása. Vagyis az jó 3 tányérhoz 11-34 esetén is.
@Takács Balázs: Értem, nos én azt olvasta most máshol, hogy ezt a típust (Shimano SLX) lehet használni egészen 11-34-ig elől 3 tányérral. Köszönöm a válaszodat.
a rövid-hosszú kanál téma ott kezdődik, hogy egy országúti áttétsor két vége között kisebb az eltérés, mint egy óuti két vége között. A váltókanál szerepe az, hogy a lánc-hossz változást korrigálja. A felső görgő vált valóban, és az alsó csak feszít, ezért áll más fokozatban más szögben a váltókanál. A rövid kanalas lehet hogy nem fog boldogulni egy 22-42 ; 11-32-es váltórendszerrel, ugyanis ha úgy lövöd be, hogy 22-11en legyen vízszintesen a kanál (hátra), akkor valószínű a 42-11en már nem tudja a lánchossz különbséget elviselni. Ha elől csak egy tányért használsz, akkor lehet jó egy rövid kanalas váltó, de ha 3 sebességet akkor minimum egy közép kanalas, és ha keresztbe is szoktál váltani akkor a hosszú kanalas a javallott.