Shimano SM-RT54

Linkelt termék: Shimano SM-RT54
1-36 (36 válasz)

Elküldve: 2024.01.06. 08:05 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70
Témaindító kérdés:

Csak gyantás fék betétek jók hozzá vagy lehet használni fél-fémessel is?Shimano B01S gyárilag ezzelt van szerelve nekem a Shimano MT200 és majd amire váltok ha megérkezik Shimano BL-MT401/BR-MT410 szett is de a fék teljesítménnyel nem vagyok igazán meglégedve. Úgy olvastam hogy a gyantás főleg száraz időre jó és napi használatra ajánlott de én minden körülmények között használom napi szinten emiatt a fél fémes lenne az ideálisabb nekem mert az nedves /vizes körülmények között jobban teljesít állítólag. Ha lehet használni (nem gond hogy picit gyorsabban kopik a tárcsak mint a gyantás/organikus betétek esetén) melyiket ajánljátok jó ár érték arányban? Köszönöm a segítséget előre is

Elküldve: 2024.01.09. 21:12 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Csatári1: Ashima betéteket szokták szeretni, jó a kék színű, organikus Decathlonos fékbetét is. Olcsó fajtában az XLC is jó, de nem jobb a gyárinál.

Elküldve: 2024.01.08. 20:35 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@bl4ckv0id: Ha a B05-s nem annyira jó akkora gyantásak közül mi a jó vagy ajánlott persze nem arany áron?

Elküldve: 2024.01.08. 19:47 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@bl4ckv0id: nem szépen néznek ki

Elküldve: 2024.01.08. 19:44 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@bl4ckv0id: Mondtam én. :-)

Elküldve: 2024.01.08. 19:24 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Tom77: Na ezek után tényleg megéri az RT-64. Nekem városban akkor örök élet lenne + 1 nap. :D

Csatári1: Eddig én két féknél is a gyárilag hozzá adott B01s-t használtam és semmi gond velük. Nem ment véletlenül olaj a betétekre? Kezdenék gyanakodni rá, mert bekoptatás után semmi gond nincs velük. Pont sok embernek az a baj, hogy már nem kapni, csak az utódját a B05s-t, ami meg már nem olyan jó, mint a B01s volt.

Az első tárcsafékem egy mechanikus BR-475 volt, ami szépen fogott vele, a jelenlegi meg az MT200. A tárcsák ugyanazok, azokat nem kellett cserélni időközben.

Elküldve: 2024.01.08. 18:45 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@Makky: Mondjuk én az elkopást szándékosan nem írtam, mivel már láttam közelről ilyen tárcsát, és bizony ha nem te használsz ilyet, az mindenki másnál még egy egész életen át is kizárt, hogy elkopna, :-) azt inkább el tudom képzelni, hogy bármi más történik vele.. Jézusom, "113 ezer km után cseréltem az Rt64-tárcsát", szerintem nálad senki nem szeretne Rt64-es tárcsa lenni, mondjuk én még bringa sem.. '-'

Elküldve: 2024.01.08. 18:30 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@Makky: Köszönöm a végül is a döntésem a B01S betétekkel én nem vagyok megelégedve ha megjön a szett előre és hátra (BL-MT401/BR-MT410 abban is B01S van) akkor ezekkel fogom öszerakatatni majd a féket Shimano SM-RT54 és B05S-RX 1 (ebből betáraztam 4 párt) ha kell cserélni majd valamikor akkor kéznél legyenek (mivel vidéken nálunk csak megrendelésre hoznak komolyabb cuccokat) a V-Fék esetén évente szoktam cserélni a betéteket szerintem itt sem lesz másképp.

Elküldve: 2024.01.08. 18:15 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@Csatári1: Akkor kell cserélni, ha elkopott, vagy sérült! :) Tolómérővel nézem a vastagságát a tárcsának minden betétcsere során. Shimano 1,55mm-nél írja cserére. (Újonnan talán 1,8). Ez rá van írva a tárcsára is. Én 1,5-nél szoktam cserélni. Betétet én majdnem csutkáig koptatom. De éles szem kell hozzá, mert nem biztos, hogy egyenletesen kopik. Szóval, ha már kezd necces lenni, akkor néha kiveszem és megnézem úgyis minden oldalról, hogy milyen. Tárcsa nálam 20e-100e km-t megy. De én NAGYON SOK szintet megyek, dzsuva időben télen is. Igaz 60 kg alatt vagyok. :) Legutóbbi rekordom pont egy RT64-es tárcsa volt első keréken, amit 113e km után cseréltem! :) Eddig nekem ez volt a legtartósabb! Betét 4e-40e között! Gyantás Shimanok 4-5e-nél többet nekem nem bírnak. Fémes 8e. Olajat nem szoktam "csak úgy" cserélni. Fölösleges. Nem égeted meg normál használatnál. Annyit szoktam, hogy amikor néha légteleníteni kell, akkor alulról föltölok egy adag friss olajat neki, de gyakran ugyanolyan tiszta jön is ki fönt. Komolyabb használatnál egész fekete tud lenni a gyári piros olaj! :)

Elküldve: 2024.01.08. 18:14 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Csatári1: Ha van digitális tolómérőd meg is mértheted, legalább 1,5 mm vastagság ajánlott.

Féket évente érdemes légteleníteni, közben látod a színén, hogy milyen. Ha randa koszos és szürkés, fekete, akkor teljes csere. Ha nem színeződött el akkor maradhat. Ez ásványi olajnál van így, DOT-nál ajánlott cserélni is, mert az tud vizesedni.

Fékbetétet meg tudod úgy is nézni, hogy bevilágítasz a pofák közé. Ha van még a kereten legalább 1 mm anyag akkor még maradhat, ha az alá megy akkor csere. Nem érdemes megvárni, még elfogy 0-ra mert a fém keret szét is koptatja tárcsát, igaz jól hallható hangja is van.

Elküldve: 2024.01.08. 17:58 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@Csatári1: A tárcsák állapotát szemmel is ellenőrizni tudod, ha nincs felperemesedve vagy bordásodva, kinek hogy esetleg görbülve, elégve (elszíneződve) vagyis használat közben sincs vele szemmel láthatóan gond akkor nem kell bántani, ha a fékerőd nem megfelelő, még egyáltalán nem biztos, hogy a tárcsával van gond.. Nekem mechanikus rendszerű egydugattyús fékem van, ahogy azt korábban írtam is, a betétet mivel ezt egy mágneses megoldás tartja a helyén, nagyjából tíz másodperc kivenni, de kivenni sem szükséges addig, míg a betétet rögzítő csavarjával egyre közelebb tudod vinni a betétet a tárcsához. Ha kiveszed a betétet magad is látod, hogy mennyi anyag van még a kereten, egy-másfél mm-nyi anyag van a kereten na az már nálam cserés, de van aki megvárja még lefogy az összes cucc a fémkeretről, azt én viszont nem ajánlom. Felhasználásfüggő, hogy egy betét és egy tárcsa kinél meddig szolgál. Hiába írod a megtett km-t mert egyáltalán nem egzakt adat, hogy hány km-nél kell betétet vagy tárcsát cserélni, mivel ez nem 1 autó. Tárcsánál a felperemesedésre figyelsz és az elszíneződésekre, a tárcsa vasatgságát én ugyan nem mértem még sosem le, de van aki azt is nézi.. Nálam folyadék nincs mert mechanikus rendszerű féket használok, magyarul bovdenest, de majd a hidrosat használó kollégák azt is leírják, hogy ott mire kell figyelni fékfolyadék dolgában vagy légtelenítésnél és feltöltésnél stb..

Elküldve: 2024.01.08. 17:42 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@Csatári1: Ha már szét van offolva a topik napi használat mellet (nem sport) milyen időközönként kell/ ajánlott cserélni a tárcsát és betétet és azt a folyadékot ami a csövekben van?

Elküldve: 2024.01.08. 14:14 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Tom77: Én sem szoktam vízzel tisztítani. Van egy FeelX nevű alkoholos nedves törlőkendő, azzal szoktam tisztítani. Egyedül a hajtást tisztítom máshogy, de azt nem is lehet megúszni. :)

Abban igazad van, hogy az RT-64 jó tárcsa, csak szerintem van kissé túlárazva. Abban a kategóriában rengeteg gyártó gyárt már tárcsát és nem is rosszak. Ez olyan mit a kínai NarroWide tányér esete, amikor elhasznál az ember 4 db Snailt 12ezerért vagy vesz egy absoluteBlack-et 20 fölött.

Elküldve: 2024.01.08. 12:24 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

@bl4ckv0id: Hát akkor lehet én egy speciális állatfajta vagyok, mert nekem akkor sem kéne egytányéros rendszerű gép ha ingyen adnának egyet.. Amikor horkára feltekertem Komjátitól, ha nincs elöl a 22-es akkor valszeg felfelé végig toltam volna, így hogy volt, kiállni se kellett, mondjuk ha van elöl 3 tányér és nem nagyon sietsz, akkor kábé az életbe nem állsz ki a nyeregből bringázás közben, de így is mindenhova odaérsz majd.. Sima aszfalt talajon elöl a 32-es fogkiosztás nekem lassú, még pici emelkedésnél sem rakom le 44-ről, mondjuk a Káli-medence veszprémi kirándulást lehoztam úgy, hogy 44-ről egyszer sem tettem lejebb, inkább váltottam keresztbe azokon a szakaszokon amikor már fáradt a lábam, de nem volt olyan sem sokszor mert az egész túra alig több mint 100km volt és a fotózások miatt elég sokszor megálltam..

Más: Az Rt64-et meg kell védenem mert tényleg jó, elöl három hónapja cseréltem 11ezer volt a 180mm-es centeres, az miért drága? De tök elég a 160mm-es és az még olcsóbb, mondjuk 7-8 ezer.. Veszel négyezerért egy tárcsát, aztán kiderül, hogy hamarabb elhasználódik, veszel még egyet pár év múlva, és már ott vagy, hogy az olcsóbból a másodikat használod még a drágábból megvett első ugyanazat km-mennyiséget hozza, akkor árban nem vagy ugyanott? A tartóssága miatt írják mások is, hogy nem kidobott pénz az, mert amennyivel drágább megvételkor, majd vissza hozza időben és futásban az árát. Ha tárolás vagy szállítás miatt sérül, az ugye nem a tárcsa hibája.. Ez sok bringás alkatrészre nem igaz, de erre igen és ha ugyanezt többen írják, az még egy ok, hogy akkor valszeg azért írják, mert úgy igaz! Ha arra és úgy használod amire kitalálták, nem kell levenni jó sokáig, én sem a futása miatt cserélgetem vagy azért mert elfogyna, hanem nekem kényszerem, hogy három-öt évente mindent kicserélek kopástól függetlenül. Kopást vagy km-t én csak guminál láncnál és sornál nézek, a többi holmi akkor és azért cserélődik nálam, mert én azt mondom.. Nekem fontos a bringáim kinézete és nemcsak az állapota, de a kényelem is fontos, nyilván egy olyan pontig ameddig arról egy bringa esetében lehet beszélni.. Még egy apróság amit valszeg szintén másképp csinálok, én szintén nem locsolgatom meg slagozom a bringáim, vizet akkor látnak, ha esik az eső és épp úton vagyok. Én a hajtás és a gumikon kívül mindent féktisztítóval és mikroszálas kendővel tisztítok, a váltót nyilván nem ezzel fújom le, de a vázat és az ülést vagy a kormányt, néha a bovdenházat is ezzel törlöm át, nekem bevált. Sosem tenném a bringáimat csap alá vagy slag alá, mert szerintem nem szerencsés, illetve több pluszmunkával jár mint egyszer az egészet normálisan áttörölni, úgy hogy a hajtást és gumikat feleslegesen nem vizezed, kerékagyakról vagy a középcsapiról nem is beszélve..

Elküldve: 2024.01.08. 12:24 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

Kis túlzással élve, valahol ez a 3x első váltó is olyan dolog mint a boltban felrakott gyári pedál. Mindig tesznek a bringára, de csak azért hogy legyen "valami" rajta. 100-ból 99 alkalommal megy a gyári pedál a kukába pár hónap után, vagy még 0 km-nél le van cserélve spd-re. Ugyanez a 3x hajtóművel, egyszerre kell lefedni a gyerekektől kezdve a taposós őrülteken át a versenyző szelleműekig mindenkit a célközönségből, ráadásul mindenféle domborzati viszonyra vetítve. A laposföldtől kezdve a hegyvidékig. Erre a legolcsóbb megoldás egy 3x hajtómű. Na meg ez is olyan dolog mint a fényképezőgépeknél a megapixel, a legtöbb laikus azt hiszi minél több megapixel, annál jobb a fényképezőgép. Közben meg kb a képminőség összes paraméterének kb 1%-áért felelős a felbontás. Minél több sebssség, annál jobb a bicikli. Az nem érdekes hogy mondjuk a 3x9=27 sebességből kb. a fele csak redundáns átfedés :)

Elküldve: 2024.01.08. 11:01 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@opp: Erőnlét és terepviszony kérdése. Nekem ameddig fent volt az első váltó, akkor sem használtam (3x8), így felesleges súly. Főleg, hogy egy ócska Tourney TY volt és össze is állt, így csak beleért a lánc. Elsőre én is gondoltam, hogy veszek egy minőségibb váltót helyette, de rájöttem, hogy minek? A 48-as és a 28-as tányért sem használtam sosem. Integrált hajtómű cserénél így ment a kukába az egész és elég jól elvoktam 1x8-cal is. Később váltottam Deore 1x10-re, de ott inkább a sűrűbb kiosztás miatt van előnye (Tiagra sor van 11-25), meg a váltó más minőségi szint az Altushoz képest.

Viszont ha lenne első váltó, akkor is maximum 2x hajtás lenne.

Elküldve: 2024.01.08. 10:52 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@opp: Azoknak a véleménye szerintem többet ér, akik kipróbálták az adott terméket hosszú távon, minthogy a Shimano vagy más gyártó mit ajánl. Lényegében ezért is testbike a testbike, csak sajnos már kevés a felhasználói bázis, így nem nagyon bővülnek a beszámolók.

A fékkel kapcsolatban meg leírtam már máskor is, hogy sosem árt ha erősebb és van benne tartalék, mint "ami kéne". Elég például a városi közlekedést nézni. Mindenki azzal jön, hogy oda nem kell jobb fék, mert minek. Közben sok városban - még itt az Alföldön is - vannak olyan szintek ahol el lehet melegíteni a féket (főleg ha nem tudja használni az illető). A vészhelyzeti satufékről nem is beszélve. Egy vétkes hirtelen előbukkanó gyalogos, autó stb. miatt már nem egyszer kellett satuznom és ha szar lenne a fék, akkor ütközés is lehetett volna. Nyilván nem vettem ezért 4 dugattyús féket, de az MT200-at azért szeretem kimaxolni fékerő terén amennyire lehet. Az olcsó Shimano tárcsa meg szar (pl. az RT-10), ezt nem egy embertől, szerelőtől hallottam.

Több árkategóriát meg azért írtam, mert a kérdező eldönti mennyit akar költeni rá. Sokan leírják, hogy vegyél RT-64-et, RT-70-et és kész (az említett fórumban is ezt írták neki). Ja csak darabja nem valami olcsó. Olcsóbban meg kap másik márkát, ami lehet még jobb is. Ezért érdemes előtte nézelődni a véleményeket és nem élesben tesztelni, hogy valami jó-e.

Elküldve: 2024.01.08. 09:24 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@Csatári1: ha már szét lett Offolva a topic... A szerelődnek nincs igaza általánosságban az első váltóval kapcsolatban. A montiknal valóban eltűnőben az első váltó, de ott sincs középkazegória alatti setup még, tehát a belépő szinttől középig még jó ideig lesz első váltó. Az országutiknál viszont a top bringák is első átdobósak, máig. A túránál meg főleg nem fog eltűnni hoszen ott a súly se számít annyit, de a végtelen áttétel variálhatóság kiemelten fontos. A szerelőknek persze az lenne a legjobb ha csak 1 váltó lenne :)

Elküldve: 2024.01.08. 07:54 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@rcs2003: köszönöm , tervben van véve az effajta át építés szerelőm szerint is nem sok ideje van már az első váltós rendszereknek. Amíg találok még ha nehezen is jó minőségű alkatrészt a két váltós rendszerhez addig használom utána váltok majd az egy sebességre. Mert csak a 3x10&11-t lehet már újonnan találni de arra kíváncsi vagyok azt ki tudja meghajtani

Elküldve: 2024.01.08. 07:13 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

@Csatári1: egyébként nem muszáj ám rögtön az 1x10, 1x11. Nagyon olcsó átépíteni pl. 1x8, 1x9-re a rendszert. Hátulra egy 11-36-os sor, elöl meg csak simán kiveszed a két szélső lánctányért és a középsőt kicseréled egy 38-as, max 40-es narrow wide tányérra. Ráadásul mindkét komponenst gombokért be lehet hozni Kínából. Ennél költséghatékonyabb hajtásfejlesztés nincs is :) Nézd meg a fotóalbumom, van ilyen átépítős képsorozat.

Elküldve: 2024.01.08. 05:12 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@rcs2003: semmi gond néztem én is mi lenne ha egysebességesre építeném át a kerékpárt az a gond hogy 1x10 vagy 1x11 esetén Alivio szint feletti alkatrészek esetén 2-3x-s ár jött volna így olcsóbb volt a gyári konfigurációt le másolni.

Minden téren "túl szoktam gondolni" a helyzetet nem szeretem ki centizni a dolgokat inkább leszek túl alapos mintsem hanyagságom miatt mégegyszer mehetek és csinálhatom meg mégegyszer.

Nem szoktam kerékpárt mosni mióta a Neuzer Nelson ki rohadt alólam . Mivel nem szoktam dagonyázni javarészt aszfalton hajtom a trekking nemrégtől cross trekking kerékpártíigy a Lidl-ben kapható nedves univerzális háztartási tölrő kendővel takarítom le a kerékpárt egy éve már Láncot előnye annyi hogy a gumi alkatrészeket nem nyírja ki valamint a festést sem mattítja el . Láncot ,lánctányért és a kazettát meg le szerelt állapotban takarítom a kerékpártól távol .

Elküldve: 2024.01.08. 00:22 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 885

Jól félrement ez a topik is :D Nem akarom nagyon lelombozni az eredeti kérdezőt, de nem fog nagy különbséget tapasztalni, akármit is rak a bringájára, és ez nem az alkatrészek összepárosítása miatt lesz így.

  1. Nem fog orra esni a fékhatástól soha, de még csak megemelkedni sem fog a hátsó kerék, sőt előre bukni sem fog a kormányra. Azon a biciklin ami neki van, soha. Mert úgy van beállítva, "tatásra". A tatás bicikli az kb ott kezdődik ahol a kormány elkezd magasabban lenni mint a nyereg. Kivételek a lejtőzős bringák meg az ugrabugra gépek.
  2. A gumik mindig sokkal hamarabb csúsznak meg mint a fék "valódi" ereje, főleg nedves körülmények közepette, az első is. A túl erős fékek is tudnak veszélyesek lenni.
  3. A V-fékek száraz körülmények között gyakran felveszik a versenyt a jobb tárcsafékekkel is.
  4. Kurvára nem kell 180-as tárcsa egy tingli-tangli biciklire. Semmi értelme.
  5. Igen, a nagy tárcsa valóban megcsavarja azt a teleszkópot. Ejtőpapucsnál könnyedén el is tudja mozdítani a kerék tengelyét a helyéből, ha az nem rögzít elég jól.
  6. Milliószor szoktam mondani és kb az összes ilyen sztori engem igazol utólag: nem kell túlagyalni a bringaépítést ezen a szinten. Irtózatosan túl van agyalva ez a sztori. Megint csak nem akarom megbántani a kérdezőt, de szerintem azzal a biciklivel ennyit szarakodni full idő- és energiapazarlás. 27-30-as átlagsebességgel szokott a városban repeszteni? Mert kb onnantól kezd el számítani a fékerő igazán. Az alatt szinte a cipőtalt is eleget fog. Trabantból sosem nem lesz Ferrari. A Trabanton szocializálódott sofőr jó eséllyel az első fára fecsavarodik ha egy Ferrariba ül.
  7. Meg kell tanulni helyesen beállítani és használni a fékeket. Ez lekicsinylően hangozhat de meglepően kevesen tudják hogyan érdemes fékezni, a fizika és a körülmények fogyelembevételével egyaránt. Tárcsaféknél azért elég kényes a betét és a tárcsa környéke. Egy csepp olajat véletlenül odaver mosás közben a slag, megy is a fékhatás rögtön az örök vadászmezőkre. :)

Elküldve: 2024.01.07. 22:47 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Féknél sem igaz az állítás tehát, hogy a drágább jobb, nekem a legolcsóbb konstrukció van fent mindkét bringámon már a kezdetek óta, és annak ellenére, hogy sokszor le lett cikizve még itt is, baleset nélkül járom velük az országot, lassan tíz éve. Amikor felülök a bringáimra csak két dolgot tudok indulás előtt biztosan, az egyik a fékem megbízhatósága, emiatt viszont a másik már nem is mindig érdekel.. :-)

Elküldve: 2024.01.07. 22:35 Tom77 

  • Tom77 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 156

Ha már fék, én nemrég vettem vadi új motyót a fehér masinámra, https://www.decathlon.hu/p/mechanikus-tarcsafek-szett-hayes-mx-5-160-mm-es-tarcsa/_/R-p-196567?mc=8408212 de nem azért cseréltem le a régieket most sem, mert bármi baj lett volna velük, hanem azért mert kellettek a pirosra új tárcsák és mivel a piroson csavaros tárcsák vannak, így jöttem ki legjoban, de esküszöm nem az ár számított hanem az, hogy lesz két vadi új féktestem a régiek helyett a fehéren. :-)

Semmi bajom a Hayes tárcsákkal, bár mindkét bicón RT64-es tárcsákkal használom az mx5-fékeket, mondjuk mindkét bringában center-lockos agyak vannak, és ezért az RT64 elsősroban. Az mx5-nél az első és a hátsó féktest teljesen egyforma, csak az adapter nem, de az meg ugye nekem már volt, viszont ami a lényeg, úgy került le télen a két hayes mechás fékem öt évnyi használat után, hogy előtte ugyanez a fék a feketén volt, mert annak volt a gyárija eladáskor, de amikor meg lett a fehér váz minden át lett a feketéről pakolva :-) szóval most majdnem tíz éves a fekete gyári fékje és úgy lett eltéve pihenni, hogy jelenti semmi baja sincs, azért ez elég durva! :-) Oda nem adnám semmiért, arról már nem is szólva, két új betét jár hozzá plusz egy csavaros tárcsa csavarokkal az mx5 mechás fék, de még így is darabja kevesebb mint egy tizes.. Na ezzel nem lehet árban versenyezni, mondjuk igaz, más boltok ezt meg sem próbálják, azért ez van :-) Ami tény nekem az mx5 bovdenese mindkét bringámon bevált, a haramdikat meg csak amiatt nem piszkálom mert a barátnőm azt mondta, neki jó a piroson minden úgy ahogy most van.. :-)

Elküldve: 2024.01.07. 22:06 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@bl4ckv0id: az a bajom, hogy nem transzparens és átlátható ami itt össze van hordva. SwissStop mellé rakva a2z és tekro? :D igen, gyártanak normálisabb minőségben de nem azaz általános. Az almát az almával kellene összehasonlítani mert ennek így semmi értelme. Illetve ha érvelünk valami mellett vagy ellene akkor a minimum hogy saját gyakorlati tapasztalat is játszik, nem csak az, hogy olvasol valahol valamit amit leírt valaki aki olvasta valahol... Mert ez így csak félrevezetés. Mindegy is mert egyedül a hegyekben, sport célú felhasználás mellett van relevanciája középkategóriájú vagy az feletti fékekről beszélni. Persze mindenki annyi pénzt éget el a túrabringájára amennyit akar. Az is egy hobbi :)

Elküldve: 2024.01.07. 21:42 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@bl4ckv0id: Az nekem is megvolt az RT10-sel pöppet hullámos lett hátul mikor járattam be meg is lepődtem rajta olyan hangja volt mintha valami a tárcsához verődne vagy a kűllőkhöz. 2wheels-s srác mondta hogy trekkingre tök felesleges a 180-s tárcsa mert megcsavarja a villát néztem is nagyot hirtelen hogy bírja megcsavarni az A-HEAD- SR Suntour NEX HLO-t mert jó vastag az 1" meneteshez képest még ha ahhoz mondta volna még értettem is volna... mert én is eljátszottam a gondolattal hogy ha kukázom a belépő kategóriának álcázott "ipari hulladékot" és fel feljesztem középkategóriára (Full 4000-s szériás Alivio-ra) akkor tárcsát is fejleszteném 160-ról 180-ra. Csodálni csodálom mivel "áradoznak" a hidraulikus tárcsafékről minden hol de arra nincsennek kitérve hogy mi melyik ajánlott mivel mindenki más és más vált be ahogy nézem . Én napi használatra használom a kerékpárt 65-70kg-m felül általában heti szinten kb. +30kg-t szoktam cipelni (bevásárlás pl.) számomra fontos a súlytól és "időjárástől független fék mivel V-Fék szárazon szépen tette nálam a dolgát de esőben csúnyán szerepelt az utóbbi időben . Se szárazon se nedves sőt rossz tapadási körülmények között nem szeretek hosszú fék távokkal menni akár "üresen akár rakottan" szeretek rövid féktávokkal menni. Eléggé meglepett hogy a gyári fékekkel nem sokkal jobb mint a V-Fék esőre leszek még kíváncsi hogy ott mit fog produkálni ha sikerül olyat ki fognom jövő hét utánig de a száraz tapasztalatok után nem sok jót várok . Azt is mondták hogy a SHIMANO DEORE BR-MT410 szett se lesz nagyobb durranás az SHIMANO BR-MT200 szetthez képest holott az ember azt hinné hogy ha majd 1.5x-r annyiba kerül akkor jobbnak is tűnik

Elküldve: 2024.01.07. 21:17 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Csatári1: Ne csodáld, az a legalsó kategória. Leginkább a gyártók szeretik szerelni velük a biciklit, mert olcsó. Ashima tárcsával (180 mm) fejre tudok állni, pedig olcsóbb volt, mint a legolcsóbb Shimano.

Elküldve: 2024.01.07. 21:15 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@opp: Mi bajod a Tektroval? Vannak nekik is jó tárcsáik, nem a 2ezer Forintos kategóriára gondoltam. Az A2Z sok embernek bizonyított versenyen is, nem értem mi a bajod vele. Egyébként az a baj az olcsóbb Shimanokkal, hogy gyengébb azaz puhább ötvözetből készülnek, így gyorsabban is kopnak, könnyebben melegednek és a fékerő sem olyan jó velük. Nyilván városba a legrosszabb is elég, de akkor a kérdező nem kérdezne itt, ha mindegy lenne neki.

A prohardveres arcokkal ellentétben én még az RT-54-et nem látom rossznak, ők azért zárták ki, mert csak gyantás betéttel jó. Egyébként érdemes itt is véleményeket olvasni az alsóbb kategóriás Shimano tárcsákkal kevésbé vannak itt is megelégedve. Sokszor olvasni, hogy gyárilag 8-as volt bennük, de melegedés hatására könnyen deformálódik egyik - másik.

Amit kihagytam azok az Avid tárcsák, amik híresen jók.

De a lényeg, hogy Deore alatt vannak jobb alternatívák és még olcsóbbak is.

Elküldve: 2024.01.07. 20:05 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@opp: Nekem gyárilag RT10 van gyárilag rajta de nem vagyok hasra esve tőle. Adagolhatóság terén meg harapóságban szarintem gyári betéttel a deore br-t610 szárazon jobb a 25 éves felnivel

Elküldve: 2024.01.07. 19:53 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

@bl4ckv0id: a deore féktárcsa alatt nem ajánlanak semmit mert gyengébb? Városban rohangálni, túrázni? Miért nem jó arra az Rt10 vagy bármelyik belépő? Xc versenyre vagy trail, enduro, stb felhasználásra jah egyet értek de hobby, túra felhasználásnál marhaság ilyet állítani. Illetve a "A2Z, SwissStop, XLC, Tektro" gyártók közülba swissstop az egyedüli aki középkategóriától indul. A többieket főleg a tektrot hagyjuk már :D

Elküldve: 2024.01.07. 19:07 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@bl4ckv0id: szeretek több minnél több helyről információt gyűjteni és ez alapján döntést hozni. De az lesz adok esélyt ahogy itt is meg a ph-n írták az RT-54-nek meg a B01S betétnek de ha azzal is felemás érzetem lesz a SHIMANO DEORE BR-MT410 ÉS BL-MT401-l mint a MT 200-l akkor váltok RT-64-re és B05S-RX 1 rá

Elküldve: 2024.01.07. 18:00 bl4ckv0id 

  • bl4ckv0id avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 246

@Csatári1: A prohardver fórumon is feltetted a kérdést. Röviden az RT-64 alatt nem nagyon ajánlják a Shimano tárcsákat, mert gyengébbek. Én a magam részéről direkt más márkától vettem, így lett Ashima, ami be is vált nekem. De ott az A2Z, SwissStop, XLC, Tektro stb.

Elküldve: 2024.01.06. 18:50 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

@Csatári1: Nem tudom hol nézted, de én is center lock-osat használtam belőle! Persze az már régi fajta. Abból már lehet, hogy nem kapni, de itt az utódja. Gondolom nem lett rosszabb. Árban is jó ennyiért szerintem:

https://www.bike24.de/p1164590.html?sku=592106

Elküldve: 2024.01.06. 18:10 Csatári1 

  • Csatári1 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 70

@Makky: néztem de abból nem láttam center lock-s fajtát csak 6 csavarost ahhoz meg dapter kellen +ba

Elküldve: 2024.01.06. 13:13 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 765

Sokkal nagyobb az eltérés egyes márkák között, mint hogy így általánosan ki lehessen jelenteni, hogy gyantás/fémes mikor hogyan teljesít. Én Shimanoból használtam mindegyiket. Nem fogott jobban a fémes XTR se nekem, mint a legolcsóbb gyantás. Se vizesen, se szárazon. Cserébe hangosabb volt és kb. 2x annyit bírt, de 4x annyiba került. :) Az RT54-es csak gyantással használható! Vegyél RT64-et. Az nagyon jó ár/teljesítményben! Amúgy vannak gyantás betétek, amik SOKKAL tartósabbak, mint pl. a fémes Shimano! Még vizesen is! Szóval tényleg nem lehet általánosítani. Ki kell próbálni mindegyiket. De kell egy rendes tárcsa is hozzá! Vizesen mindegyik szarabbul fog, amíg vízes a tárcsa. Az első pár méteren egyik se fog satuzni. Ha elpárolgott róla a víz, akkor meg mindegyik jól fog már! :) A fémesnek más a hővezetése is. Trekking bicóra tök fölösleges. Nem fog jobban fogni. Sőt még rosszabb is lehet!

Elküldve: 2024.01.06. 12:27 __opp__ 

  • __opp__ avatar
  • sima XC-s
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • Hegyikerékpárosok csapat
  • hozzászólások: 209

Ez megint jo kis téma, sokszor volt kibeszélve. Ha turazni es varosba hasznalod a bringat, akkor az gyantás betét lesz a legjobb. (még xc-re is). A félfémes, fémes betétek fel kell, hogy melegedjenek, hogy jobb hatásfokuk legyen a gyantásnál, amihez nagy sebesség és hegyek kellenek. Sport felhasználásra jók. Ha vizesek a félfémes betétek, visítanak. És mivel hideg is lesz esős időben, ezért a hatásfoka sem lesz jobb egy organikusnál. Nyugodtan próbáld ki mert most ebben a fázisban vagy de tapasztalatszerzesen kívül nem lesz semmi pozitív hozománya...

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!