Shimano Sora FC-3403 Hollowtwch II

Linkelt termék: Shimano Sora
1-14 (14 válasz)

Elküldve: 2014.01.29. 18:22 trenerjg 

  • trenerjg avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10
Témaindító kérdés:

Sziasztok!

Segítsetek lécci:-). Nyolcas rendszerű Oui tiagra - egyenes kormányos - váltókarral és első váltóval ( FD-R440A )használhatok-e Sora 9-es hajtóművet? Ha tudnám, hogy ezzel is jól működik, akkor inkább nem négyszögtengelyes lenne az átépítésem, hanem integrálcsapágyas. A hátsó váltóm szintén tiagra GS. Előre is köszönök minden kompetens tanácsot:-)

Elküldve: 2014.02.03. 18:41 trenerjg 

  • trenerjg avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@dr.anonimus: Hasznos, korrekt, lényegre törő - köszi:-)

Elküldve: 2014.02.03. 09:47 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@dr.anonimus: Igazad van! Inkább nem általánosítok. Négyszögesből UN54-től érdemes csak használni. Alatta tényleg hamar tönkremmennek. Octalinkből is csak LX szinttől jók. Ezek viszont nem olyan drágák, mint az ugyanilyen szintű HT2 csapágyak. (Mellesleg a HT2 csapágyak tartósságában én nem vettem észre akkora (inkább semekkora) különbséget a drága és olcsóbb változatok között. XTR is ment már szét nekem elég hamar egy kis sártól.) Illetve négyszögesből is volt drágább cuccom, ami nem bírt 2000 km-t! Most egy UN54-el már 35e fölött járok!

Elküldve: 2014.02.02. 17:37 1 

  • 1 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 105

nálam hatos rendszerrel működött

Elküldve: 2014.02.02. 12:37 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@trenerjg: ha még sose csináltad sorrend:

  1. google a barátod, keress rá
  2. youtube el is mutogatja
  3. normális bolt normális szervizese szintén segítőkészen elmagyaráz mindent.

Általában a google és a youtube elég.

Mindezek mellé nem árt egy kis bátorság is, hogy neki merj esni a bringádnak.

Szerszámok:

  • kónuszkulcsok 13tól 17ig
  • láncbontó
  • hajtókarleszedő (dugókulcsos végű)
  • racsnileszedő vagy kazettaleszedő és láncostor(attól függően milyen rendszered van).
  • középcsapágykulcs
  • gumileszedő
  • imbusz készlet

Ezekkel kb atomjaira lehet bontani egy bringát

Elküldve: 2014.02.02. 11:47 trenerjg 

  • trenerjg avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

Kedves "Sokatlátott" Bringások!

Van-e valakinek gondolata azzal kapcsolatban, hogy az otthoni szereléseket hogy kezdje el egy - alapvetően jó műszaki érzékkel rendelkező - kezdő? Milyen szerszámokat érdemes beszerezni?

Elküldve: 2014.02.02. 11:42 trenerjg 

  • trenerjg avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@dr.anonimus: Ez "nyereg-kipróbálásdi" nagyon tetszik :-). Érdeklődtem a szomszéd boltban, itt WTB-t adnak, de ha nem jön be, mással is kísérletezgetek. Nagyon jó tipp - köszönöm! Az is jó, hogy mondtad ezt a szivacs dolgot, mert amikor megtapogattam a boltban a felhozatalt, akkor érzetre tényleg az volt a legkényelmesebb. Mondjuk azzal azért aggályoskodtam egy kicsit, hogy mennyire szívja majd magába az utca porát, de ha nem lesz jó, akkor bármikor vehetek másikat.

Elküldve: 2014.02.02. 11:33 trenerjg 

  • trenerjg avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@Makky: Köszi a megosztott gondolataidat. A döntés akkor az, hogy marad a négyszögtengelyes megoldás, de egy jobbféle Truvativ monoblokkal. Versenykörülményeket úgyis csak önmagammal generálok:-), akkor meg inkább legyen már tartós. A kényelmi kérdésnél meg kezdem azt gondolni, hogy értem, mit mondasz. "kompromisszum kérdése" ... vagyis mindenki a saját szájíze szerint alkosson valamit, amit majd csiszol a tapasztalata.

Elküldve: 2014.01.31. 15:26 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@Makky: Nézőpont kérdése, nekem eddig a 4szöges és ISIS monoblokkok közül már fél tucat a műhelyben pihen, mert tönkrementek a csapágyai. Már egy Octalink is útban van a többihez, tavasszal az is cserés. HT2-ből, igaz XT szint alatt nem volt csapágyam, de eddig egyet sem kellett cserélni elhasználódás miatt. És nem kímélem a bringát.

Csak 2 kiragadott extrémre sikerült pillanatok: http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=11162&id=55&pp=mygl

az előző bringámnál: http://foto.testbike.hu/index.php?p=foto&gid=8403&id=14&pp=mygl

HT2 csapágyból is van olcsó meg drága, az olcsó annyiba kerül, mint egy középkategóriás 4szöges monoblokk.

Octalink-et meg az ISIS-t inkább hanyagolnám. Mert ISIS-nél még a prémium kategóriát is a sírba küldtem 1 év alatt (CB Cobalt). Octalinkhez meg nem lehet kapni normális minőségű csapágyat olcsón, van az ES25 meg a méregdrága középkategóra(BB-5500).

@trenerjg: Nyeregből valóban olyat válassz ami megfelel neked, Specialized és Selle Italia nyergeket tudtommal a partner boltokban lehet tesztelni. Nem kell megvenned ott a boltban, ha bejött neked Pl az Italia C2 akkor utána kereshetsz használtat.

Markolat meg ízlés kérdése, szivacs párti vagyok, mert könnyű és még prémium kategóriában is olcsó.

Elküldve: 2014.01.31. 14:47 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@trenerjg: Én azért rövidebb leszek: Mindenképpen van érezhető különbség egy négyszögtengely és egy Octalink/HT2 között, de inkább csak nagyobb erőkifejtésnél. Túra tempónál kevésbé. Az Ocatlink és HT2 között már sokkal kisebb a különbség. Tartósságban pedig a HT2 a legrosszabb, mivel ott nem lehet olyan jó tömítést csinálni.

Felejtsd el a súlymániát! Síkon nem számít túl sokat. Vagy, ha nem akarod, akkor a telót dobd ki először! De tényleg! Olyan nincs, hogy könnyű és olcsó meg még kényelmes is. Ezek egymást kizáró tényezők. Egyébként valóban a csapágyak ellenállása elég pici, azon alig lehet nyerni valamit. A legnagyobb a légellenállás, utána pedig a gördülési, majd a hajtásrendszer. Kompromisszum kérdése az egész. A nagy nyomáshoz meg jó út se árt, ami itthon nem igen van.

Nyereg/markolat teljesen egyéni ízlés kérdése. Nekem a markolat szinte mindegy szokott lenni, mert elég a kesztyű. Nyeregből pedig sokfélét ki kell sajnos próbálni ahhoz, hogy az ember választani tudjon. Illetve rájöjjön, hogy neki mi az ideális. 15e-ért azért már szinte bármit kaphatsz, ha a használtakat is belevesszük. (Kivéve persze a nagyon extrákat.)

Elküldve: 2014.01.31. 12:29 trenerjg 

  • trenerjg avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@Makky: Köszönöm, viszont egy szubjektívet kérdezek még. Az én szintemen - 182/74, sportos nagyobb tekerések, idén úgy 5000 km a cél - tapasztalnék-e bármi különbséget abban, hogy négyszögtengelyes, octalinkes, vagy integrálcsapágyas a középagy? A személyes tapasztalaton túl, a tartósságban mutatnak ezek különbséget?

Aztán ott van a "kerékhezitálásom" is:-)... A bicaj egy fitnesz, de elöl telóval - a kényelem miatt. Most 622*37 Continentál gumi van rajta, de csak egy alap duplafalú felnivel. Kacsingatnék agydinamó felé. Egy jó 70 LUX-os lámpával kényelmesebb, erősebb, és talán összességében olcsóbb is lenne, mint az elemesek, DE ... mennyivel lenne lomhább a picit nagyobb súly miatt? Azért mondom, hogy picit, mert ha összeadom a szimpla első tengely súlyát az elemekkel töltött lámpáéval, akkor már nem is vagyok túl messze egy agydinamó súlyától. Aztán azt se tudom, hogy gyorsítana-e az, ha az ésszerűség határáig vékonyítanám a gumiméretet? Ennek a mostaninak sima közepe van - jól hasít ez is - persze viszonyítási alapom meg konvergál a nullához. Olvastam valahol, hogy a tekerés vesztesége nagyságrendekkel nagyobb a gumi deformálódásán, semmint a tengelycsapágyak súrlódása miatt - na most, akkor nekem egy olyanféle gumi volna jó, ami bír vagy 6-8 légkört? Igazából az optimumot volna jó eltalálni, mert a gerincemet se akarom szétrázatni, meg tenger sok mani sincs a tapasztalatszerzéshez:-). Már gondoltam arra is, hogy talán két szett oldaná fel az ellentéteket a legjobban: egyik trekkingesebb agydinamóval, a mostani gumival, a másik meg oui. DE ... :-), mint mondtam, ritka tapasztalatlan bicajosként kezdem én ezt a műfajt. Ha viszont súg nekem egy rutinos, dörzsölt "vén-róka" :-), akkor nagyon nyitottan veszek minden segítséget.

A nyereg- és markolatválasztás is rettentően időszerű, mert tavaly az egynapos Balaton megkerülésen + oda vissza 100km, rendesen átrendezte a dolgokat ott odalent. Ha a szempontrendszert azzal kezdem, hogy ne legyen több, mint 15000 Ft, és legyen nagyon-nagyon-nagyon :-) kényelmes, tartós, szép, és még sportos is valamennyire, akkor Te mit tanácsolnál, mi ne legyen? Illetve mik igen? Mondjuk a koromból kiindulva a prosztatámra fokozottan akarok figyelni - ergonómiai lyuk talán lehetne, ha az nem megy a kényelem rovására. A markolatról sem akarok az idén megfeledkezni, mert azon a nagyobb tekerésen kapott a tenyerem valami olyan löketet, amitől két hónapig az egyik kezemmel még a kisollót sem bírtam összenyomni.

Most látom, hogy egy rapid megszólításnak indultam, de ez már nem egy szimpla szösszenet ... azért ha van ingerenciád okosítgatni engem - és másokat -, akkor hálás köszönettel nyugtázok minden segítséget.

Elküldve: 2014.01.31. 08:47 Makky 

  • Makky avatar
  • virsli gumis/oútis
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 845

@trenerjg: Általánosságban nem. Aztán persze kivételek mindig vannak. A lánctányérok egymástól való távolságában is szokott néha különbség lenni, de ez se mindig igaz. Az első hajtóműnél általában elég jól lehet variálni akár 7-8-9-10-es rendszerek között is. Aztán persze kivételek itt is vannak. Szívtam már olyannal, hogy a vékonyabb lánc be tudott esni két lánctányér közé. Most az edző gépemen pl. 8-as rendszerhez tervezett négyszöges hajtóművel megyek, de hátul 10-es rendszerrel 10-es lánccal és tökéletesen működik!

Elküldve: 2014.01.30. 23:42 trenerjg 

  • trenerjg avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 10

@dr.anonimus: Köszi - megnyugtató. A kilences rendszerek hajtóműveinek lánctányérvastagsága nem kisebb mint a nyolcaséi?

Elküldve: 2014.01.29. 19:36 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

Persze, simán használható, igaz montin de én is hajotottam 8-as rendszert 9-es hajtókarral

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!