@KTMDani: Az UG alapból nem kompatibilis a HG-vel, mert az UG rendszernél a legkisebb fogas menetes belül, ez rögzíti a sort, a HG-nél meg a plusz zárógyűrű. Ettől függetlenül léteznek olyan kazettatestek, amik mindkét rendszerrel kompatibilisek. Az ilyenen belül is van menet. Egy kép sokat segítene a beazonosításban.
Kazettatest csere lehetséges, nagy valószínűséggel kompatibilis (agytípus, kép itt is segítene). Gondolom az UG sorod 6-os. 6 sebességes HG rotor létezik ugyan, de nem igazán beszerezhető, így minimum 7 sebességest tudnál csak rárakni. Ehhez a gyári tengely általában megfelelő, viszont a keréken kicsit húzni kell, különben nem lesz középen a felni. Egyébként a kazettatest csere maga nem bonyolult művelet, kónuszkulcsok és egy 10-es imbusz kell hozzá.
Lehetséges megoldás még, hogy leveszed az UG sort (két láncos kulcs kell hozzá, a záró fogas rendes jobbos menetű), és megfordítod az összes fogaskereket, és úgy szereled vissza. Így gyakorlatilag fogprofil szempontjából egy új sort kapsz, a fogak másik oldalát fogod használni. Erre UG-nél van lehetőség, mert nincs a kazettatesten széles borda, illetve a fogaknak nincs váltáskönnyítő kialakítása.
Szerintem a legegyszerűbb, és legkevesebb szívással járó művelet az lenne, ha vennél bele egy 7-es, HG kompatibilis agyat, és azt befűzetnéd. Ez persze nem annyira korhű, de optimális kompromisszum.