Shimano XTR 10-9 hajtás

Linkelt termék: Shimano XTR
1-9 (9 válasz)

Elküldve: 2015.01.04. 18:16 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464
Témaindító kérdés:

Lehet hülye kérdés, de nem tudom rá a választ, csak sejtem.

9-es rendszerem szeretném XTR-esíteni, de 9-es új hajtókart nem találok, 10-esekből viszont van Ebayen 70 körül. teljes 10-es váltást nem akarok, mert akkor fékváltókarokat és minden mást is kéne cserélnem.

A 9-es hajtókar 10-es lánccal nem okés. De 10-es, vékonyabb lánctányéros hajtókaron elfér a 9-es lánc is. Erőátvitel és váltási teljesítmény tekintetében mi a helyzet?

Elküldve: 2015.01.05. 23:16 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

@dr.anonimus: Köszi!

Bikemagon hirdetnek egy XTR hajtókart jó áron, de inkább a 2. szériás XTR-re hajtok. Majd csak lesz Ebayen 50-60 közt...

Elküldve: 2015.01.05. 14:56 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@dr.anonimus: szivat a formázás, tehát helyesen: 2x9 785-ös XT hajtókar, lánc 9s Connex, váltókarok 970 XTR, első váltó 2x9 SLX

Elküldve: 2015.01.05. 14:55 dr.anonimus 

  • dr.anonimus avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 683

@Rober-to: Kompromisszumos de jól működik. 29 785-ös XT hajtókar, lánc 9s Connex, váltókarok 970 XTR, első váltó 29 SLX. Váltásteljesítmény szempontjából egyedül versenyhelyzetben tudtam csak megfingatni mikor kb 50-es pedálfordulattal hegytetőn terhelés alatt próbáltam felerőszakolni a külső tányérra a láncot. Beállítás terén kompromisszumhoz kellett folyamodnom. Ahhoz, hogy a keresztbeváltásokat is jól tűrje belső tányéron a bowden laza, a végállás csavar tartja a váltót. Mivel vannak gumibogyók a bowdenen a felsőcsőnél, így csak elég extrém esetekben hallom, hogy zörögne. (elvégre nagyobb sebességnél már külső tányéron van a lánc és ott meg feszes.) Ezzel a beállítással gyakorlatilag csak a két végállásnál ér bele a lánc a terelőlemezekbe elöl (bár erős a gyanúm hogy 10-es lánccal ez egyre redukálható) Amit meg kell még említeni az a láncfelkapás. Ritka, de megesik. 770-es XT karral ilyet nem tapasztaltam. Részemről ezek a tapasztalatok, remélem tudsz belőle valamit hasznosítani.

Elküldve: 2015.01.04. 22:19 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Köszönöm a segítséget!

Igazából a 980-as tetszik a legjobban.

A 960-as akkor így egyre jobban kiesik. Váltóval nem passzolna a kinézete.

970-es jó lenne, Shadow váltó is van. De ha esetleg komplett szettet akarnék, nem okés, mert a féknyereg 2 darabból volt.

980-as féknyereg megint egy darabos ha jól tudom, de az meg már 10-es.

Baszakodás van így csak mindig, hogy nem gyári a gép.

Egy komplett 2011-es XTR-rel lenne az igazi, de hát honnan vegyek annyi manit? Még 150-et megadnék a fékekért, váltásért, hajtásért... De ilyen áron nincs ugye.Max ha összeszedegetem ebayről...

Elküldve: 2015.01.04. 21:12 MRoby 

  • MRoby avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 8

@Rober-to: Nézd, mivel egymáshoz tervezett alkatrészekről van szó, így nagy valószínűséggel mindegy, milyen körülmények között használnád. Onnan vettem a bátorságot, hogy 9-es váltókarhoz ajánljam a 10-es hajtómű+lánc+első váltó kombinációt, hogy volt egy köztes, 2011-es XT/SLX széria, amikor a váltókaroknál csak a jobbost módosították, a balos maradt a 9-es szettnél használt típus.

Ha azon gondolkozol, hogy melyik szériából válassz, akkor a 970-es és 980-as szériát tudom ajánlani. A 960-as felületkezelése rendkívül sérülékeny és egyedi furatkört alkalmaz, így esélyed sincs, hogy utángyártott darabbal pótold (esetleg Stronglight vagy Specialites TA gyárt/gyártott ilyet).

Elküldve: 2015.01.04. 19:41 Rober-to 

  • Rober-to avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 464

Sárban, váltáskor is ugyanolyan jó?

Még egyelőre azt sem tudom, melyik XTR tetszik. A 2006-os, vagy a 2010-es... vagy az új.

Shadow hátsó váltó kell, az biztos. A 2006-os szép, de nem megy színben a 2010-eshez. A 2010-esen meg már új, drágább lánctányérok vannak.

Elküldve: 2015.01.04. 19:12 MRoby 

  • MRoby avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 8

10-es hajtókart, láncot és első váltót vegyél, a többi maradhat 9-es. 99%-ig biztos vagyok benne, hogy tökéletesen fog működni. A 10-es lánccal a hátsó váltás még jobb is lesz, ezt tapasztalatból mondom.

Elküldve: 2015.01.04. 18:23 dave55 

  • dave55 avatar
  • virsli gumis/oútis
  • hozzászólások: 124

2 bringámon is használok 10-es tányérokat nyolcas lánccal, hátsó sorral, és még nem volt vele problémám.

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!