Uhh, köszi mindenkinek a hozzászólást, rengeteg hasznos tanácsot kaptam :)
Szóval, a hibaszűrés tárcsacserével "bestof" ötlet, csak sajnos nem tudom megvalósítani, mert elől 180-as, hátul 160-as. Erre mondják, hogy "mélytorkos"... :).
Az oldószer maradék nem valószínű, mert az IPA annyira illékony, hogyha maradt volna is benne, akkor az az első fékezésnél kiégett volna belőle. Viszont a csiszolást meg fogom próbálni, márcsak azért is, mert az már Nekem is eszembe jutott, hogy valami rárakódott a betétre, amit az IPA sem szedett le. És arra is van egy tippem, hogy mi, korábban ezt a betétet ideiglenesen, átalakítási okok miatt egy Tektro tárcsával használtam, ami teljesen új volt, és azon volt valami furcsa feketés árnyalatú réteg (lehet, hogy valamiféle nagyon vékony oxid/samottréteg (?)), ami fékezés közben eltűnt róla, és lehet az rakódott bele. A dugattyú is jogos, azt majd a végén fogom kipróbálni, ha már minden kötél szakad, bár csutkára szét volt szedve és kitakarítva, így az sem tűnik logikusnak. Dehát, a fene sem tudja, lehet, hogy takarítás közben nem vettem észre és összecserélődtek a dugattyúk, az meg 10000 km-nyi "bejáratódás" után már nem annyira szerencsés. Egyébként egy rezonancia-okra már rájöttem: a kilométerórám úgy van felrakva, hogy kivágtam egy gumicsíkot egy régi belsőből, felraktam a kormányra és arra kötegeltem fel egy Cateye Velo7 órát. Ez egy kicsit bumszli óra, elég rendesen kilóg a foglalata síkjából, és ha már bumszli, egyszercsak azt vettem észrem, hogy hipp-hopp, berezonál az is és nagyon durván felerősíti a fék-rezonanciás hangokat. Utána levettem az órát, ráhúztam a féket, majd konstatáltam, hogy bár még lehet hallani a hangot, de messze nem annyira durván. Úgyhogy, fél probléma már megoldva. Másrészt, ebből is arra tippelek, lehet, hogy a csiszolás segíteni fog, mert a múltkor mentem egy 50-est lefelé a hegyről és olyan érzésem volt, hogy ahogy kicsit kopott közben betét, mérsklődött a jelenség.
Ennyi, majd megírom a tanulságokat, ha megvan a másik fél probléma oka is...
Köszi még egyszer a hozzászólásokat és üdv: GY
ui: @Csakisahegy: a csiszolást hányas papírral csináltad?