Sziasztok!
Hozzáértők segítségét kérem. SR Suntour Duro teleszkópom eléggé lötyög..és zavar..h tudnám merevebbé tenni?
Sziasztok!
Hozzáértők segítségét kérem. SR Suntour Duro teleszkópom eléggé lötyög..és zavar..h tudnám merevebbé tenni?
Hát ja. Bár a mostani vázamba mindenféleképpen a duplavállas 888 kell, de tuti beszerzek egy 66 rcv-t ez mellé is, mert régóta akartam egy marzo 66-ot, úgy mint az 55-öt.
@skater: hát már mind1 XD ezekszerint, nem baj... pótalkatrésznek jó lesz :) vagy gyertyatartónak :D
Ha ezt kb 4 hónapja mondod, akkor inkább megvettem volna tőled és megmaradt volna az 55R is :D
Igen ismerem. Nemrég érdeklődtem egy szervizben és mondták hogy a nitrogénes patron helyett tudnának suntour szétszedhető, de zárt olajpatron csillapítást, ami igaz, hogy suntour, de megbízható és magad is megtudod csinálni az olajcserét főleg, hogy nem kell fél liter egy villába, hanem 1-2 deci a patronba és annyi, a másik lábba meg kenésnek még egyszer ennyi maximum. Hallottam véleményeket, hogy a zárt de szétszedhető olajpatronok jobbak mint a nyilt olajos villák, mert nem rázkódik anynira fel az olaj és ha fejre fordítod a villát akkor nem folyik ki a szelepből és még úgy is csillapít. Bár ezt nemtudom teljesen biztosan, de logikusan gondolkozva zárt patronos csillapítást csak levegős vagy egy oldali rugós villák esetében lehet megoldani, mert a patron elfoglal egy egész lábat rögzítve a láb alján és a becsúszó fölött a vállnál, de legalább könnyű a villa. Én is baromira szerettem az 55R villámat, csak az a rohadt levegős szar ami át lett alakítva olajosra, nem lett az igazi, bár használható volt. És pont akkor ajánlott nekem egy szervizes srác ezt a zárt de szétszedhető suntour csillapítást aminek az alja nem volt kompatibilis ezért esztergályoztatni kellett volna a rögzítőcsavart és úgy jött volna ki egy 18000-es használható olajcsillapítás, meg ugye a villa, ami boltban 65 rongy az együtt ugye lazán 85. Ezzel a megoldással baromi jó villa lett volna belőle és lehet hogy el sem adom, de ennyi pénzért veszek egy használt 66RCV-t vagy egy 888RV-t amit meg is vettem és az alapból nyilt olajos megoldás.
@skater: igen tudom, a suntour csilli... de ez más rendszer...képeim között van duro olaj patron :D nem nagy technika, de működik :D és ez nem durran el mint a nitrogén :S jó kis találmány azt elismerhetjük...csak szerintem még nem megbízható mint egy sima mechanikus megoldás amiben gyakorlatilag semmi nem tud elromlani :)
szedtem szét már 55-öt. nem a jobb, hanem a bal szárban van a zárt patronos szelep, viszont abban egyáltalán nincs olyaj, hanem egy bonthatatlan zárt túlnyomásos nitrogénes patron van. Még kenésnek sincs olaj. egyedül csak átalakítással kerülhet a bal lábba olaj. A jobb lábban a nyomórúd, rugó és a levegős szelep van.
@skater: az olaj csere kb. 10perc :D kicsavarod a jobb láb alsó és felső rögzítéseit...kiveszed a patront, hagyod kicsöpögni...átmosod az erre megfelelő cuccal, nem vízzel :D friss olaj, 70-80 mili, én télen 60at adok neki, és mehet vissza...
ja persze ha olyan a belseje mint az 55-nek akkor nincs olajzáró szimering, mert zárt levegős a visszaút. Akkor ennyivel is könnyebb a szétszerelés.
@Majoros Tibor: http://lofthall.info/marzocchi-bushing-kit-for-06-07-66888.html
@skater: a duróban nincs olajzáró mivel olaj patron van benne :) De csak a persely csere használ 7000ért lehet venni marzo perselyezést 32es becsúszóhoz 100% kompaltibilis, csak igen...a persely kivétele...nem lehet nekiugrani mint vmi állat, mert ha a láb oldalfala sérül akkor félő hogy a persely nem megfelelő helyzetben lesz...speciális perselykihúzó vagy belső csapágy lehúzó kell hozzá, visszahelyezéshez kell egy persely behelyező mert nem elég szimplán beleütögetni és hátha jó lesz alapon elrontani az addig csak kotyogó villát
@nitroboy: Kukáztam neked egy robbantott rajzot is! http://preview.srsuntour-cycling.com/index.php?screen=mi.downloadarea&downloadtyp=explosions2007&sid=1
Felülről a 9.et töltsd le, de gondolom Te is látod..:)
nemtudok róla, de van youtube-on 66 olaj és szimeringcsere videó. azthiszem marzocchi 66 oil rechange néven, de pontosan nemtudom.
de inkább kérdezz egy olyat aki szedett szét már ilyet, hogy pontosan hogy néz ki. én csak a marzo villákat vettem alapul.
prozáró szimeringet csak ki kell pattintani és alatta lesz egy zéger gyűrű, ezt zéger fogóval el kell távolítani és az olajzáró szimeringet kilehet szedni, alatta van a persely ami megint csak ki fog jönni
@nitroboy: a porzáró szimering alatt belül rögtön az olajzáró szimering van és alatta a persely. bár nemtudom milyen villa ez pontosan, de ez minden villánál így kell lennie
@skater: éncsak a felső porzárót cseréltem..a többit nemtom merre keressem a lábba x$
néha nem elég csak új szimeringet cserélni, a legbiztosabb megoldás a persely+olajzáró+porzáró szimeringek cseréje.
és szükebb volt bele csak..mer asszem 32x41x7es kell bele..énmeg csak 31x41x7est tudtam venni...szal érted
a láb lötyög...(a korm.csapival semmigond, az tökéletes...) és h mit tudnék vele csinálni h merevebb legyen?
igen igen, kicsit részletesebben mond már el légyszíves, hogy mi is lötyög akkor!
de most mi lötyög felül a kormánynál vagy a láb mert ha felül akkor lehet hogy kevesebb hézagoló van vagy vmi vagy nem jó a kormány csapágy
rakd be egy vázba a hozzávaló kormánycsapággyal,akkor lehet hogy nem fog lötyögni:D:D:D:D