akárhogy állítom be a váltót (shimano acera) mikor nagyobb erőt kap 1 szrüen ugrik 1 et a koszorún.
akárhogy állítom be a váltót (shimano acera) mikor nagyobb erőt kap 1 szrüen ugrik 1 et a koszorún.
@-kanyik-:
nekem volt egyszer gyári hibás sram pc950-em meg volt csavarodva egy szem és csak akkor vettem észre amikor használtam... ez miatt pontatlan volt a váltás és ugrált is a fogaskoszorún a lánc sajnos a gyári hiba is benne van a pakliban :/
@-kanyik-: Nem csak a Sunrace nem jó, hanem egyik sem. Mesterségesen sz@rból van gyártva az összes, ami meg normálisabb anyagból van, amilyennek lenni kellene, az pedig pokoli drága. Tehát azt kell megfizetni, hogy olyan anyagból és gyártási pontossággal gyártsanak dolgokat amiből kellene ???? Ez már szánalmas... Ez régi sima favorit miért megy 40 évig ??? És mennyivel jobb a mostani, ami annyival drágább, hogy autót lehetne venni az árából ???? Semmivel...
Nekem a ... tele van az egésszel. Új lánc, úgy ugrál, hogy használhatatlan az egész. És nem tudni mitől... Nem látszik kopás sehol, illeszkedik mindenhol a lánc rendesen, de .... Most cseréljek sort, és hajtóművet is ???? harmincezerért ??? Könyörgöm a régi csepelem hibátlan 40 év alatt...és úgy csinálnak a gyártók, mintha egy kukorica kombájnról beszélnénk, úgy agyon van bonyolítva az egész, pedig egy sima erőátvitelről van szó, ami kb. 50 cm-rel hátrébb adja át az erőt. És mégsem működik. Ha ennyit nem képes megoldani a Shimano, akkor mi a fenét akar ezen a piacon. A Kalasnyikov azért volt király fegyver, mert minden körülmények között működött. Ezek az újabb bringák már 25 fok szobahőmérsékleten működnek normálisan, de ha ettől eltér, akkor jön a megmagyarázás. Mi a fene köze van a lánc ugrásához a váltó beállításának. Semmi. az ugrás nem oldalirányú eltérés miatt történik, hanem a lánckerekek és a lánc síkjában van a hiba. Lehet a feszítés gyengesége, ez tényleg függ a váltótól, de más köze nem lehet a váltónak hozzá. Persze megmagyarázni ezt is lehet, mert úgy tudományosabb sokkal. Visszatérek az autóhoz, mert azzal kevesebb probléma volt, és lassan kevesebbe is kerül...
Már megoldódott a probléma vettem egy sunrace sort és avval tökéletes :) De a segítséget és a válaszokat köszönöm! :)
@-kanyik-: A múltkor engem is szívatott így a vadiúj Deore lánc az új Deore koszorúval :) Nálam a hiba az volt, hogy a láncban egy szem meg volt szorulva, és amikor ez a szem ért oda a fogaskoszorúhoz, ugrott egyet terhelésre. Szintén a kisebb fokozatokon volt gond nálam is. Érdemes átnézni a láncot hogy minden szem megfelelően mozog-e!
@-kanyik-: A szakirodalom szerint a hiba okai, illetve a lehetséges megoldások:
[1] Megszakadt a menet a hátsó agyon, illetve meghibásodott a kilincsmű. – Menetes agy cseréje, illetve racsni vagy kazettatest cseréje, esetleg javítása.
[2] Elkoptak az alkatrészek: a lánc megnyúlt, nem illeszkedik pontosan a lánckerekek fogaihoz, illetve elkoptak a fogak, nem illeszkednek pontosan az új lánchoz. – Lánc cseréje, illetve fogaskoszorú cseréje.
[3] Laza a lánc: túl hosszú a lánc, illetve gyenge a láncfeszítő. – Ki kell venni (ha lehet) egy, esetleg két tagot a láncból, illetve láncfeszítőt vagy hátsó váltót javítani, cserélni.
[4] Nem jól van beszabályozva a hátsó váltó. – Megfelelően beállítani.
[5] A hátsó tengely ferdén áll. – Kereket megigazítani stb.
[6] Elkoszolódott a hajtásrendszer. – Megtisztítani a hajtásban részt vevő alkatrészeket.
Nálam leginkább a [3] és a [6] hiba mutatkozott, illetve az alkatrészek, jobbára a lánc kopása [2] okozott gondot.
Minél nagyobb íven fekszik fel, illetve minél több fogban kapaszkodik meg egyszerre a lánc, annál kisebb az alkatrészek igénybevétele, kopása. Következésképpen a kisebb lánckerekek jobban kopnak – ráadásul ezeket használjuk gyakrabban –, rajtuk gyakrabban megugrik a lánc, mint a nagyobbakon.
Tapasztalatom szerint a leggyakrabban használt lánckerék élettartama 3–4 láncéval egyenlő, míg pl. a hajtómű leggyakrabban használt tányérja 9–10 láncot is kiszolgálhat. Természetesen számít a bringázás módozata, helye, a karbantartás gyakorisága és minősége stb.
Próbálgattam még egy párszor és a 2 legnagyobb fogaskereken nem ugrik... de minél lentébb váltok annál kisseb terhelés szükséges ahhoz hogy ugorjon :/ marha mérges vagyok azért most vadi új lánc és nem tudom használni a régi meg már xarrá nyúlt
@-kanyik-: Láncnyúlás mérőd nincsen? Próba képen megnézni az új láncot, hátha igazad van, és tényleg vmi nem kóser vele :S
Rátettem egy régebbi láncomat sram pc830 as evvel kifogástalanul működik.Lehet hogy gyárihibás darabot fogtam ki? :O
és miután beszorítottad a bovdent használd a végállítót. tekerd be azt, amelyik a kis fokozatnál nyomja beljebb és akkor elvileg nem lesz gond.
tekerd majdnem teljesen be a finomállítót, a legkisebb fogon legyen a lánc, húzd meg valamennyire a bovdent, és szorítsd be a csavarral. válts egyet fel, ha semmi, akkor addig tekerd a finomállítót, amíg fel nem ugrik. most válts vissza a legkisebbre, majd egyesével fel. ezt addig játszd, ameddig jó nem lesz.
akkor nincs jól beállítva a váltód. ha jól lenne beállítva nem ugrálna.
Az agyam dabomb head spin nemrég lett öszerakva a kerék... kérlek segítsetek fontos lenne... :/
az agyam is új :/ és néztem a lánc ugrik :( a váltó is jól be van állítva nemértem mi lehet a baja...
az agyban a kazettatest rugója elkopott, és a kazettatest ugrik, nem a lánc?