mit lehet kezdeni ezzel a problémával? 9 fogaskoszorúhoz sehogy sem tudom beállítani a váltót (sram pg-950 fogaskoszorú és sram x7 trigger kormányváltó)
mit lehet kezdeni ezzel a problémával? 9 fogaskoszorúhoz sehogy sem tudom beállítani a váltót (sram pg-950 fogaskoszorú és sram x7 trigger kormányváltó)
@szabip: ez a legjobb szerintem is. Én megnézném a húzórészt is,bontsd meg majd.
igen,minden csavar meg van tépve rajta rendesen, következő hétvégén szétszedem az egészet és újra összerakom,jobb ötletem nincs
@szabip: nem hinném sokan így használják...elvileg passzolnia kéne 200km alatt nem kopik annyit a lánc hogy ilyen legyen. Jól ráúztad a sorrögzítő csavart az agyra mikor föltetted a sort.azt jó keményen rákell húni.40Nm.
Erre gondolok,mert ugye az utolsó 2-3fogaskoszorú külön szokott lenni a többi 6-7meg egybe nyitolva.
@terminator: fogsor volt cserélve,a lánc "régi" shimano hg 53 9 sebességes lánc,de nem sokat volt használva 1-200km max. lehet az a baja,hogy a fogsor sram a lánc pedig shimano?
@terminator: ez tuti nem a váltó és ha csak az a 2fog akkor a racsni se.
@szabip: hú az nem jó. Mit cseréltél most? Mert ha új sor meg régi lánc attól is lehet.
értem,de így gyakorlatilag az a 2 sebesség használhatatlan,mert nekem kb minden 5. tekerésnél ugrik és így nem tudok nagyobb sebességgel közlekedni.
@terminator: ugorhat a huzószerkezet is. Régen mikor shimano agyam volt az csinálta renszeresen. Nova agyam még nem,de ha a racsni kopik az olyat ugrik mintha szalajtana a bringa
@szabip: jó munkához idő kell:) nekem is sokáig tartott de megérte,nagyon jó lett. Néha nekem is ugrik,tegnap is ugrott egyez pedig vadi új minden. Nem tudom ez miért van.De le is szarom nagyon jól vált.
nos közel 2,5 óra után sikerült beállítani az állványon (bográcstartó állvány :D ),minden csodaszép vált le-fel gond nélkül,nagy boldogan elvittem egy próbakörre és azt a problémát tapasztaltam,hogy a 8. és 9. fokozatban ha kiállok a nyeregből és odataposok neki izomból akkor olyan,mintha ugrana egyet a lánc a fogaskereken,mármint nem sebességet hanem egy fogat,mintha "megcsúszna" előre a lánc.
@szabip: szívesen!
Az enyém olyan pöpec lett,hogy eddig még sosem váltott ilyen jól,pedig eddig ½szerelő½csinálta.
Már csak abban bízok,hogy nem fordított rugós a tied. Ha véletlen igen akkor annyi,hogy nem 9ről hanem 1ről kezded. De mikor kioldod a bowdent látod,hogy merre húz a rugó. Majd írj,hogy hogy sikerült.
Nézzük az alap esetet. Mondjuk új váltót a nulláról..... Ehhez neked ki kell kötnöd a váltónál a bowdenedet.
1.Tehát a karon 9re váltasz kikötött bowdennel,majd a karon a feszesség állítót betekered,majd egy-két fordulatot vissza a teljesen betekert állapottól. 2.Elől ha van három,akkor a középső tányérra teszed a láncot. 3.Na most látod,hogy(HA NORMÁL A VÁLTÓD),hogy a rugó kifelé a 9felé húzza a váltód. 4.Most a ½H½ csavart tekered addig(közben kézzel hajtod hátrafelé a hajtóművet),míg a lánc se fel se le nem akar ugrani a 9ről. Ha ez ok akkor feszesen tartva egy fogóval visszarögzítheted a bowdent. Szinte elég kézzel odafogni. 5.Most vmire felkéne tenni a gépet,hogy tudd egyedül előre tekerni.Én egy fa tőkén csináltam mivel nincs más:)Vagy vki megtartja neked a levegőben. 6.Na most hajtod előre...jöhet egy váltás föl(nagyobb kerék felé),ha szépen feldobja ok,ha nem 1-2fordulatot ráfeszítesz. Most váltasz ide oda míg kb egyforma gyors lesz minden írányba.9felé lehet lassab kicsit mert arra csak a rugó dolgozik,vissza pedig az újjadon is múlik mekkorát tolsz neki. Na ha ez ok akkor föl 1re és az ½L½csavarral leszabájzod a végét,hogy ne dobja be a küllők közé 1re váltáskor. Egy kis mozgást haggy neki,mert ha nagyon beteketed és feszes lesz akkor vmi töni fog a karban. Én úgy lőttem be,hogy egyre váltád után még megtoltam a kart ammeddig engedte még és ekkor nem dobta túl az 1en.Így jó pont.
Nekem is Novatec van.Tipust nem tudok,de a kép alapján ugyanaz mint neked. 1x nekem is kilazult,szerintem gyárilag nem húzták meg. Na meg hangos a reteszelése,de tegnapelőtt jól lekentem és elnémúlt. Írom a többit.
@terminator: http://www.testbike.hu/velemeny/kerekagy/novatec-d042sb-hatso
nem a váltót még nem sikerült,el tudod küldeni azt a leírást?
Nahát! Tegnap elött cseréltem én is magamnak sort,meg láncot.És az új soron a váltó szarul váltott.Nulláról be kellett lőnöm az egészet.
Egyébként egyik irányba(normál váltónál),azaz a kis fogaskerék felé ½csak½ a váltó rugója húz.Ezért van,hogy ha megfeszíted akkor már nem teszi le kicsire,mert ráhúztál és a bowden nem engedi kifelé a váltót.
Ha ez nem érthető akkor úgy írom,hogy ha kikötöd vagy elszakad a bowdened akkor a váltód ½magától½ a legkisebb fogaskerékre vált,mert a rugó arra húzza.:)
De van(én még nem találkoztam ilyennel az életben)fordított rugós hátsó váltó,ami pont fordított,vagyis ha elszakad a bowden akkor ő hátúl a legnagyobbra vált.
Ha megoldottad az agyadat,adok egy profi leírást a beállításról. Hú egy másik fórumon olyan ½okosságokat½ írtak erről is,hogy csoda:)
Először is állítsd be az agyadat,hogy ne lötyögjön. Egy mert szétvered vele az agyad. Ha kónuszos akkor a golyókat az agyba préselt perselyt meg a kónuszt és kuka az agy.
Ha csapágyas akkor meg lehet kikoptat a csapágyak,Akkor csere. De előfordult nálam már,hogy újonnan nincs jól meghúzva a 2 zárókupak.
Tehát bármelyik eset áll fenn ELSŐ,hogy jó legyen az agy. Ha kész,segítek beállítani a váltót.
az agyban a tengely,a holtjáték miatt mikor megfeszítem a bowdent az alsó fogaskerékre nem húzza le a váltó a láncot,viszont a legnagyobbon pedig túlrakja.
Szia. Szerintem nem érti senki mit akarsz. Először is mi kotyog? Az agyban a tengely vagy a kazettatest amire a fogsort teszed?