Szia! Az nem derült ki, hogy milyen Epixonod van. Ha a csillapítása olajos, akkor a jobb oldali szárban van egy olajpatron, a balban meg egy levegőpatron.
A jobb oldaliba 10W-s teleszkópolajjal nagyot nem tévedhetsz (én motoros boltban vettem ilyet, mert a liternyi volt kb. annyi, mint a bringásokból pár deci), de szerintem van fenn service manual a Suntour honlapján, aminél leírja.
Ha netán túl puha/túl kemény a csillapítás, nyugodtan játszhatsz az olaj viszkozitással.
Az én telómhoz pont nem találtam pontos mennyiséget sehol (Epicon, de azon belül viszonylag ritka típus), így azt szoktam csinálni, hogy kiöntöm az olajat belőle egy üvegbe, és megjelölöm meddig volt. Utána annál egy kicsivel többet töltök vissza. A jelölt üveget meg elraktam, hogy mindig ugyanaz legyen az alapmennyiség, amikor olajat cserélek.
A levegős oldalba nem tudom mi kell, az enyémbe pl. semmi, azt Rexroth pneumatika zsírral raktam össze, mert pont volt itthon, de egy szilikonzsírral, vagy speckó teleszkópzsírral se nagyon lőhetsz mellé.
Ezen kívül a lábak aljába érdemes még pár ml 5W-s olajat önteni (de ide is megteszi a 10W), ez amolyan gyári "tuning tipp", mert menet közben fröcsög mindenfelé a teló belsejében, és kicsit szebben mozog, meg ken.
A Suntour telók amúgy nem különösebben kényes jószágok.