Suntour Epixon olaj/kenés mennyiség?

Linkelt termék: Suntour Epixon
1-14 (14 válasz)

Elküldve: 2020.02.07. 21:01 Gergő135 

  • Gergő135 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9
Témaindító kérdés:

Sziasztok, külföldi oldalról rendeltem egy Epixon első teleszkópot (29") Nem rég érkezett meg, viszont első használat előtt szeretném jobban átnézni, átkenni. Kell bele olaj, és ha igen akkor milyen fajta, és mennyi dl? Gyártó oldalán csak egy nagy generál videót láttam, viszont nincs külön feltüntetve, hogy melyik villára/villákra vonatkozik, elrontani, túltölteni, kevesebbet beletölteni nem szeretném, köszönöm a segítségeteket. :)

Elküldve: 2020.02.13. 10:46 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 934

@Gergő135: nagy bajod szerintem nem lesz vele. Nagy tisztelője vagyok a Suntour márkának, több megfordult nálam, volt amit nagyon sokat használtam, volt ami eleve agyonhasznált állapotban került hozzám, de mind tette a dolgát. A nagyon alap szériáik nyilván szarok, de a saját kategóriájukban még azok is a jobbacskák közt vannak. Egy ilyen Epicon/Epixon szintű meg tényleg rendben van, sokkal drágább telók mellett sem szégyenkezik.

Elküldve: 2020.02.12. 21:58 Gergő135 

  • Gergő135 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

Ma lett beszerelve a teleszkóp, átnéztem, de nagyon nem is szedtem szét, nem játszottam az olajjal, mert mindent rendben találtam, vajpuha lett a mozgása 1830gramm volt vágás előtt, utána már nem mértem meg. Illetve a kormány szett is jóval könnyebb lett, 1,5-1,8kg távozott a bicajról, és érződik is. Azért akartam mindenféleképpen szétszedni, mert rossz tapasztalataim voltak a kenéssel kapcsolatban, gyári suntour villámban kb semmilyen kenés nem volt, még azután sem, hogy szerelő visszatartotta egy napig mondván az egészet újra keni. Jelenleg az az álláspontom, hogy ehhez a csepel woodland vázhoz kár lett volna komolyabb teleszkópot venni, és inkább egy 50 ezrest vernék szét a szárnyaim bontogatása közben mint egy 100ezres tételt. Amúgy az előzőhöz képest nagyon jó tapasztalataim vannak róla már a tesztkör alapján. Remélem 1-3 év után is ilyen jó műszaki állapotban lesz rendszeres szakszerű karbantartások mellett.

Elküldve: 2020.02.11. 15:00 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 934

@rcs2003: tudásra, kinézetre ugyanilyen Epixonom volt, robbantott ábrát nem nézegettem sem arról, sem erről.

Ezt nem szereltem, a korábbiakban (pl. a most is használt Epiconomban) viszont szerelhető a lockout. Sőt, a mostani Epiconom robbantott ábráján szerelhetetlen egységként ábrázolt légkamra is szerelhető... Seeger gyűrűkkel van összerakva, azokat kell csak levenni, és szétjön ( : (meg össze is lehet utána rakni, ez fontosabb :D )

Elküldve: 2020.02.11. 14:39 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 200

@Krupcheck: Biztos ilyened volt? Akárhogy nézem ebben egy zárt lockout patron(önálló egység, nem szerelhető) van mint az összes többi olcsóbb Suntour villában. A Suntour oldalán szereplő robbantott ábrán is ez a zárt patron látható. Ez belül az utolsó kis alkatrészig tök ugyanaz a konstrukció mint az én Raidon villám.

Elküldve: 2020.02.11. 14:15 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 934

@Gergő135: amúgy ugyanilyen telóm volt, mint a linkelt, csak 26-osban. Sokat nem használtam, mert csak kényszerből vettem meg, aztán eladtam amikor sikerült rendbe tenni az előzőt (letört a szelepje, alkatrész nuku), de azt a 2 bike parkozást amíg bent volt, jól viselte, szépen mozgott gyári kenéssel.

Elküldve: 2020.02.11. 14:12 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 934

@Gergő135: mellé nem fog járni manual, a Suntour honlapján viszont régebben voltak fenn elég korrekt és részletes, sokoldalas pdf-ek. Nem típusra, hanem egyben, és azon belül részletezte a típusokat.

Ez amit linkeltél, ez olajos a lockoutos, jobb szárban.

Amúgy szerintem újonnan még kár szétszedni, max. a becsúszókat kihúzni és megkenni, vagy csak kívülről megkenni. A kamrákat még nem bántanám.

@rcs2003: nem folyik ki, legalábbis nekem nem volt ilyen bajom egyikkel sem. Nincs nyomás alatt, azt, hogy csak úgy "van", azt meg elbírja annyi, hogy a csavar feje felfekszik a szár alján. Ha mégse, akkor max. egy gumi alátétet lehet neki adni. De gyári service manual írja ezt az olaj belocsolást, és nem tesz róla említést, hogy bármit kéne variálni.

Elküldve: 2020.02.08. 18:11 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 200

Az olajas töltögetésre azért vigyázni kell, mivel nem olajfürdősre lettek tervezve, nincs tömítés ezért könnyen kifolyhat lent a csavarok mellett.

Elküldve: 2020.02.08. 16:25 Gergő135 

  • Gergő135 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

@Krupcheck: Konkrétan ezt a fajtát vettem csak ebayről, évszámot nem tudok hozzá mondani, majd a manualt átnézem, azt sajnos nem kaptam, majd az eladóra ráírok hogy legyen szíves mellékelni egyet, amúgy megfogadom a tanácsotokat, mindenféleképp autós/motoros üzletben fogok hozzá olajat venni, úgy jobban megéri.

Link: https://www.srsuntour.us/products/epixon-9-lo-r?variant=29038021315

Elküldve: 2020.02.08. 14:45 Krupcheck 

  • Krupcheck avatar
  • sima XC-s
  • TestBike Team csapat
  • TestBike Team csapat
  • hozzászólások: 934

Szia! Az nem derült ki, hogy milyen Epixonod van. Ha a csillapítása olajos, akkor a jobb oldali szárban van egy olajpatron, a balban meg egy levegőpatron.

A jobb oldaliba 10W-s teleszkópolajjal nagyot nem tévedhetsz (én motoros boltban vettem ilyet, mert a liternyi volt kb. annyi, mint a bringásokból pár deci), de szerintem van fenn service manual a Suntour honlapján, aminél leírja. Ha netán túl puha/túl kemény a csillapítás, nyugodtan játszhatsz az olaj viszkozitással. Az én telómhoz pont nem találtam pontos mennyiséget sehol (Epicon, de azon belül viszonylag ritka típus), így azt szoktam csinálni, hogy kiöntöm az olajat belőle egy üvegbe, és megjelölöm meddig volt. Utána annál egy kicsivel többet töltök vissza. A jelölt üveget meg elraktam, hogy mindig ugyanaz legyen az alapmennyiség, amikor olajat cserélek.

A levegős oldalba nem tudom mi kell, az enyémbe pl. semmi, azt Rexroth pneumatika zsírral raktam össze, mert pont volt itthon, de egy szilikonzsírral, vagy speckó teleszkópzsírral se nagyon lőhetsz mellé.

Ezen kívül a lábak aljába érdemes még pár ml 5W-s olajat önteni (de ide is megteszi a 10W), ez amolyan gyári "tuning tipp", mert menet közben fröcsög mindenfelé a teló belsejében, és kicsit szebben mozog, meg ken.

A Suntour telók amúgy nem különösebben kényes jószágok.

Elküldve: 2020.02.08. 11:40 Gergő135 

  • Gergő135 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

Pontos tipust nem tudok mondani viszont egy Motorex márkájú teleszkóp zsírom van, mivel kezdő vagyok a témában így a közösség ajánlására szereztem be ebből a fajtából, aztán majd kiderül hogy hogyan fog szerepelni. Szivacsgyűrűket majd nézek akkor, köszi a tippet. :)

Elküldve: 2020.02.08. 10:30 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 200

Valami puha, vajszerű (esetleg szilikonos) zsírt vagy telózsírt még érdemes beszerezni a lábak belső kenéséhez. Nekem Raidon villám van ami nagyjából ugyanaz mint az epixon csak ~200grammal nehezebb. Sima lítiumos zsírral kenem már két éve(volt eddig összesen 3 szétszedés) és meg mindig mintha új lenne belül, de mégis arra bíztatnálak hogy valami vajpuha telózsírra nevezz be. Nem kell sok, csak annyi hogy ne súrlódjanak a mozgó alkatrészek (persely-becsúszók, a két láb, ilyesmik). Tartalék szivacsgyűrűket ebayről fillérekért be tudsz szerezni, mert azokat azért sűrűbben kell cserélni (pár havonta, max! félévente). Mosogatni nem érdemes, sosem lesz olyan tiszta mint új korában. Maximum vészmegoldásként jó amíg nem lesz bele egy új pár.

Elküldve: 2020.02.08. 10:14 Gergő135 

  • Gergő135 avatar
  • túrázgató/városi harcos
  • hozzászólások: 9

Köszi :) Akkor meglátogatom a helyi autókereskedést, ott minden is van! :D

Elküldve: 2020.02.08. 08:09 rcs2003 

  • rcs2003 avatar
  • sima XC-s
  • hozzászólások: 200

Szia! Elvileg csak a levegőkamrába kell 10ml hajtóműolaj, máshova nem, és nem is tanácsos. (Természetesen a szivacsgyűrűket is meg kell itatni.)

 
Új válasz:
(formázási lehetőségek)
kód eredmény
*dőlt* dőlt
**félkövér** félkövér
> idézet

szöveg
idézet
szöveg
\* *
* lista első elem
* lista második elem
* lista harmadik elem
  • lista első elem
  • lista második elem
  • lista harmadik elem
1. számozott lista első elem
1. számozott lista második elem
1. számozott lista harmadik elem
  1. számozott lista első elem
  2. számozott lista második elem
  3. számozott lista harmadik elem
[TestBike](https://www.testbike.hu) TestBike
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
paragrafus paragrafus paragrafus paragrafus

új paragrafus új paragrafus új paragrafus új paragrafus
Csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá! Lépj be vagy regisztálj!